ב-2.9 מיליון שקל: פרארי 296 GTB הראשונה נחתה בישראל

יבואנית פרארי משיקה בישראל את ה-296 GTB, הפרארי ההיברידית המצוידת במנוע V6 ומנוע חשמלי המפיקים הספק משולב של 830 כ"ס. רכב ראשון בשווי 2.9 מיליון שקל נחת בישראל מתוך לא פחות מ-7 הזמנות שנרשמו עד כה לדגם!

ששי כהן 11 במאי, 2022
פרארי 296 GTB בישראל

צילומים: איתן מתאו קגיה

כמעט שנה לאחר שפתיה חברת סמלת יבואנית פרארי את פנקס ההזמנות ל- GTB 296 ההיברידית, השיקה אמש היבואנית את ה-GTB 296 הראשונה שנחתה בישראל, המצוידת ביחידת הנעה פלאג-אין שמטרתה שמירה על ביצועי העל של המכונית לצד פליטת מזהמים נמוכה יותר, כחלק מדרישות השוק האירופאי המחמיר משנה לשנה עם מכוניות מסוגה. הרכב הראשון שנחת בישראל, מתוך 7 הזמנות שבוצעו עד כה, מוערך בשווי של למעלה מ-2.9 מיליון ש"ח כולל תוספות וביניהן: צבע השקה מיוחד- אדום אימולה (על שם מסלול המרוצים), חישוקים קלים בעיצוב מיוחד בצבע אפור מט, מערכת שמע מיוחדת של JBL ועוד. מחיר הדגם הבסיסי אגב, עומד על כ-2.35 מיליון שקל.


לצד עיצוב ספורטיבי בסגנון יצירת אומנות ברוח מכוניות העל האגדיות של היצרן, ה-296GTB החדשה מצוידת במנוע בנזין V6 חדש לחלוטין בנפח 2.9 ליטר, המפיק 663 כ"ס ב-8,000 סל"ד, (הספק של 221 כ"ס לליטר, מה שהופך אותו ליחס ההספק לליטר הגבוה ביותר ברכב בייצור סדרתי), אשר יחד עם מנוע חשמלי הממוקם בין תיבת ההילוכים למנוע, מציע הספק משולב של 830 כ"ס. היחידה ההיברידית כוללת סוללה בהספק של 7.45 קוט"ש המאפשרת נסיעה עד 25 ק"מ על חשמל בלבד.

פרארי 296 GTB בישראל

פרארי 296 GTB הראשונה בישראל

התאוצה מאפס למאה קמ"ש עומדת על 2.9 שניות והתאוצה מ-200-0 קמ"ש אורכת רק 7.3 שניות (0.5 שניות יותר מהר מה-F8 והביצועים הטובים בסגמנט) והמהירות המרבית היא מעל 330 קמ"ש. את מסלול פיוראנו משלימה ה-296 GTB בתוך דקה ו- 21 שניות, שניה וחצי מהר יותר מה- F8. למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 8 הילוכים והנעה אחורית. גם בפיתוח צליל המנוע הקפידה פרארי על ידי שימוש בחומרים קלים למערכת הפליטה החדשה ותכנון יציאת האגזוז המרכזית ליצירת צליל V6 עוצמתי ומיוחד שיציע ריגוש מקסימלי ועוצמה גבוהה יותר מה- F8 וצליל שאף מזכיר יותר את ה- V12 האימתני של החברה.

פרארי 296 GTB

לקוחות שירצו לשדרג את ה-GTB 296 לשימוש במסלול, פרארי מציעה גם חבילת מסלול מיוחדת שנקראת ASSETTO FIORANO וכוללת שימוש נרחב יותר בחומרים קלים כמו סיבי פחמן וטיטניום, מתלי מרוץ מיוחדים, מפצל אוויר קדמי בעיצוב שונה וספוילר אחורי מסיבי פחמן וחלון אחורי מלקסן. לקוחות שיבחרו בחבילה יוכלו גם לבחור צביעה ייחודית לרכב, בהשראת ה- 250 LM שהתחרתה במרוצים.

לדברי שי פלדמן, מנכ"ל סמלת: "שנת 2021 הייתה שנת שיא בפעילות פרארי בישראל עם למעלה מ-34 הזמנות חדשות ושיא מקומי של 16 רישויים חדשים ואנו רואים את הביקוש גובר. קהילת לקוחות פרארי ישראל גדלה משנה לשנה ואיתה צומח הביקוש לדגמים החדישים והמתקדמים ביותר שיש למותג היוקרה האיטלקי להציע".