200 הזמנות ביום: קיה ספורטאז' 2022 החדש במבחן דרכים

השקתו של הדור החדש של קיה ספורטאז' בישראל הובילה להסתערות לקוחות על אולמות התצוגה של היבואן וקצב מדווח של 200 הזמנות ליום בימים הראשונים לשיווק, המוכיחים את חוזקו של המותג בארץ גם בתחילתו של העידן החשמלי.

ששי כהן 31 במרץ, 2022
קיה ספורטאז' 2022 החדש

צילומים: רונן טופלברג

קיה ספורטאז' הוא מותג חזק בשוק הרכב המקומי ויותר מ-80,000 עותקים שלו שעלו כאן לכביש מאז שהושק כאן לראשונה באמצע שנות ה-90, הפכו אותו ל-SUV הנמכר ביותר בארץ ובמיוחד ב-7 שנים האחרונות, עת מחיר גרסתו הבסיסית חפף למחירה של מכונית משפחתית ממוצעת. הדור החמישי שלו שהושק השבוע בארץ, מציע התקדמות גדולה מול הדור היוצא, לצערנו גם במחיר, ובאופן מפתיע למרות פתיחתו של העידן החשמלי והרעש הרב שמתלווה אליו בענף הרכב, זכה הספורטאז' לפתיחה מוצלחת במיוחד עם דיווח היבואן על קצב של 200 הזמנות ליום בימים הראשונים לשיווק.

פלטפורמה מתקדמת

הספורטאז' החדש פותח על שלדת ה-N3 החדשה של קונצרן יונדאי, המשרתת שלל דגמים בגודל בינוני של יונדאי וקיה, לרבות הטוסון והסונטה החדשים. מדובר בפלטפורמה חדישה חזקה וקלה, המבטיחה שדרוג הנוחות והבטיחות של הרכב, לצד תמיכה בסוגי הנעות חשמליים לרבות דגמי הייבריד ופלאג-אין של הספורטאז' שעתידים להגיע לארץ בחודשים הקרובים. מעבר לכך,  הדגם החדש צמח מעט בממדים מול הדור היוצא עם 4.51 מטר לאורך, 1.86 מטר רוחב, 1.65 מטר גובה ובסיס גלגלים של 268 ס"מ, המבטיחים תא נוסעים מעט יותר מרווח לחמישה נוסעים. נפח תא המטען צמח באופן משמעותי ועומד על 591 ליטר (571 ליטר בדיזל). אל אלו מצטרף עיצוב חיצוני חדש לחלוטין, הכולל מראה מודרני שהצליח לסחוט מבטים על הכביש, אם כי יהיו כאלה שפחות יתחברו לעיצוב החזית המעט צעקני.

קיה ספורטאז' 2022 החדש

תא נוסעים טכנולוגי

קפיצת מדרגה משמעותית רושמת גם קבינת הרכב, עם תא נוסעים מתקדם שכולל הרבה טכנולוגיה ואווירה המזכירה רכבי פרימיום. את לוח השעונים המסורתי מחליף לוח מחוונים דיגיטלי "12 (או "12.3 בדגמים המאובזרים יותר), ואל אותו מסך מתחבר גם מסך המולטימדיה המרכזי "12.3 היוצרים יחדיו מפגן טכנולוגי מרשים. לשמחתם של לקוחות ציי הרכב, צמד המסכים מגיע כבר מרמת הגימור הבסיסית. מעבר לכך, גם ממשק בקרת האקלים כפולת האזורים הפך להיות משטח מגע, במקרה שלו רב שימושי אשר מתפקד גם לתפעול מהיר של המולטימדיה בלחיצת כפתור ובגרסאות הבכירות תקבלו גם חוגת הילוכים אלקטרונית במקום ידית ההילוכים המסורתית. אל אלו מצטרפים איכות חומרים והרכבה גבוהים ושילוב צבעים מוצלח כפי שהיה בגרסת הפרימיום הנבחנת כאן שמספקת תא נוסעים נעים מאוד לשהייה. כיאה ל-SUV משפחתי, גם כאן תנוחת הישיבה גבוהה והראות לצדדים מספקת. אבזור הנוחות כולל כבר מרמת הגימור הבסיסית "אורבן": בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, כניסה והנעה ללא מפתח, התנעת הרכב גם מרחוק (מהשלט), קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, מצלמת רוורס, מולטימדיה תומכת בעברית, בלם יד חשמלי, שמשות אחוריות מושחרות, תאורה ראשית מסוג LED, קיפול מראות חשמלי, חישוקי גלגלים "17 ועוד.

קיה ספורטאז' 2022 החדש

גרסת ה-TOP המאובזרת יותר כוללת גם גג זכוכית פנורמי עם פתיחה חשמלית ווילון חשמלי, תאורת LED פנימית, מושבים משולבים בד ועור. רמת הגימור EX כוללת גם חישוקי "18, חימום הגה ומושבים קדמיים, כיוונון חשמלי למושבים הקדמיים, דלת תא מטען חשמלית, בורר הילוכים בצורת חוגה ועוד, כאשר גרסת הפרימיום הבכירה תקבלו גם מושבים קדמיים מאווררים, חישוקי גלגלים "19, משטח טעינה אלחוטי לנייד, ריפודי עור, תאורת אווירה, חיישני חנייה גם קדמיים ועוד.

שדרוג הבטיחות

אבזור הבטיחות שודרג וכולל כסטנדרט התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, התרעת שטח מת במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור עם בלימה ברוורס, חיישני חניה אחוריים מקוריים, החלפת אורות אוטומטית, זיהוי תמרורי נהיגה, מצלמת רוורס, התרעת ערנות הנהג, התרעה על שכחת ילדים במושב האחורי ועוד. חבל רק שבקרת שיוט אדפטיבית תקבלו רק מרמת הגימור EX. מעבר לכך, המכונית טרם נבחנה במבחן הריסוק של EuroNcap.

קיה ספורטאז' 2022 החדש

מנועי טורבו בלבד עם תחילת השיווק

לשמחתנו, (לפחות לעת עתה) היבואן וויתר על שיווק גרסת ה-2.0 ליטר האטמוספרית המיושנת והתמקד בדגמי טורבו בנזין ודיזל בלבד. בשל בעיות מלאי והקצאות לארץ, דגמי ההייבריד והפלאג-אין החסכוניים וידידותיים יותר לסביבה צפויים להגיע לכאן רק לקראת סוף השנה. הגרסה הנבחנת כאן היא הטורבו בנזין 1.6 ליטר שצפוייה להוביל את המכירות בארץ, ולמרות דמיון לנתוני הדגם היוצא, מדובר דווקא במנוע טורבו 1.6 ליטר חדש. על הכביש מדובר במכונית נעימה ושקטה למדי המציגה בידוד מוצלח של תא הנוסעים מרעשי חוץ ומנוע. המתלים המכויילים קצת על הצד הקשיח יותר, מספקים נוחות נסיעה בינונית כאשר הכביש אינו סלול היטב, ומנוע הטורבו מספק ביצועים נאים עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.8 שניות ועם מומנט של 27 קג"מ המתקבל כבר בסל"ד נמוך, מדובר במכונית שיש לה מספיק כח גם לצאת לעקיפות זריזות ובטוחות, וגם במהירויות גבוהות יחסית היא משדרת ביטחון לנוהג בה עם אחיזת כביש גבוהה. לטובת פליטת מזהמים נמוכה יותר ושיפור צריכת הדלק, לרכב נוספה גם מערכת Start&Stop המכבה את המנוע בעת עמידה, אך את ימי המבחן סיימנו עם צריכת דלק של 11 ק"מ לליטר בממוצע, נתון שבהחלט מקובל לקטגוריה, אך היינו שמחים לשדרוג משמעותי יותר גם בתחום הזה. מי שמאוד חשובה לו צריכת דלק נמוכה, כדאי שיבחר בגרסת הדיזל או שימתין לדגמים ההיברידיים.

קיה ספורטאז' 2022 החדש

תמשיך לככב כאן? 

הדור החדש של קיה ספורטאז' מציג התקדמות גדולה מול הדגם היוצא ושדרוג משמעותי בכל הנוגע להופעה, טכנולוגיה ובטיחות. יחד עם זאת, בימים אלו של בעיות מלאי חמורות אצל מרבית יצרני הרכב, יחד עם התחלת מעבר לקוחות לעבר הדגמים החשמליים והתייקרות משמעותית של הדגם החדש, נראה שהספורטאז' עשוי להיתקל בקשיים בדרך לשחזור הצלחת קודמיו, אך בהתחשב בכך שמדובר במותג חזק בשוק המקומי, המצויד גם בתמחור תחרותי מול האח החורג יונדאי טוסון שנהנה גם הוא עדיין מהצלחה, סביר להניח שבהנחה שליבואן לא יהיו בעיות מלאי משמעותיות, אנחנו נמשיך לראות אותו עולה כאן על הכביש באלפי עותקים מדי שנה.

מחיר: החל מ-169,900 שקל ועד ל-194,900 שקל לגרסת הפרימיום הבכירה שנבחנת כאן.

 

 

עוד ממבחני דרכים