24,878 מכוניות חדשות עלו לכביש בחודש ספטמבר 2016

זינוק חד במכירות רכב חדש בישראל גם בספטמבר. מאז תחילת השנה עלו לכבישים כ-245,131 מכוניות חדשות. יונדאי, קיה וטויוטה בראש.

ששי כהן 05 באוק, 2016
מכוניות חדשות נמל אשדוד

חודש ספטמבר 2016 היה מוצלח במיוחד עבור שוק הרכב החדש בישראל, עם עלייתם לכביש של לא פחות מ- 24,131 מכוניות חדשות, לעומת 14,972 מכוניות חדשות בספטמבר אשתקד. יחד עם זאת, חשוב לזכור שבחודש החולף לא החלו עוד החגים, לעומת ספטמבר אשתקד בו רוכזו כמעט כל חגי חודש תשרי, כך שהחודש הנוכחי (אוקטובר), צפוי להיות חלש יחסית. מאז תחילת 2016 עלו לכביש כ-245,131 מכוניות חדשות לעומת 203,560 מכוניות חדשות בתקופה המקבילה אשתקד.

ב-9 החודשים הראשונים של השנה מובילה יונדאי את השוק המקומי עם 34,664 מסירות, ומקדימה את קיה שצמודה מאוד אליה ומסרה עד כה כ-32,576 מכוניות + 840 מוניות. טויוטה במקום השלישי עם 25,265 מסירות ומקדימה את סקודה עם 17,319 מסירות. סוגרת את החמישיה הפותחת מיצובישי עם 14,912 מסירות.
במקום השישי מאזדה עם 12,969 מסירות, המקדימה את סוזוקי עם 10,496 מסירות, ניסאן עם 9,883 מסירות, רנו עם 8,970 מסירות ושברולט עם 7,767 מסירות שסוגרת את העשיריה הפותחת. מבין כל עשרת המותגים המובילים את השוק בישראל, רק מאזדה מציגה נתוני מכירות נמוכים יותר מול התקופה המקבילה אשתקד.
מיצובישי עולה למקום החמישי למרות מיעוט דגמים בהיצע מיצובישי עולה למקום החמישי למרות מיעוט דגמים בהיצע
מבין יתר המותגים מציגים עליה נאה במכירות פולקסווגן עם 7,145 מסירות (5,768 אשתקד), סיטרואן עם 6,582 מסירות (4,674), הונדה עם 5,789 מסירות (4,341), פיג'ו עם 5,593 מסירות (4,813) ופורד שמכפילה את כוחה עם 3,371 מסירות (1,731). דאצ'יה בשנתה השניה בשוק מזנקת ל-2,851 מסירות (1,897 אשתקד).
שוק היוקרה
אאודי ממשיכה להוביל את שוק היוקרה וצומחת משמעותית עם 3,887 מסירות (2,933 אשתקד). מרצדס שניה ממשיכה לצמצם פערים ומוסרת 3,213 מכוניות (2,330) + 776 מוניות ומקדימה את BMW שמסרה 2,585 מכוניות (2,217), לקסוס עם נתונים כמעט זהים לאשתקד עם 1,211 מסירות (1,208), וולוו שצומחת יפה עם 1,089 מסירות (817), וג'יפ עם 669 מסירות (578).
מרצדס וסמארט צומחות משמעותית במכירות מרצדס וסמארט צומחות משמעותית במכירות
מבין כל מותגי היוקרה רק שני מותגים מאבדים מכירות: אינפיניטי עם 310 מסירות (340 אשתקד) וקדילאק עם 248 מסירות (311). מותג לנדרובר מציג זינוק מרשים במכירות עם 295 מסירות (123 אשתקד) וגם יבואנית יגואר הצליחה להזניק את מכירות המותג מ-51 מסירות אשתקד ל-131 מסירות השנה, רגע לפני שאיבדה את זיכיון היבוא לטובת חברת "המזרח". המותג שמציג את הזינוק החד במכירות בקרב מותגי היוקרה (באחוזים) הוא סמארט שצמחה מ-20 מסירות אשתקד ל-168 מתחילת השנה. מותג DS בשנתו הראשונה כמותג עצמאי ונפרד מסיטרואן מסר עד כה כ-26 מכוניות בלבד.
בקרב מותגי העל היוקרתיים מסרה מזראטי 46 מכוניות (22 אשתקד) והקדימה את אסטון מרטין עם 12 מסירות ופרארי עם 9 מסירות.