299 קמ"ש: סוזוקי היאבוסה החדש בישראל

סוזוקי היאבוסה, מי שהיה בעבר האופנוע המהיר בעולם, חוזר לארץ בדור חדש, המציע עיצוב מעודכן, מנוע 1,340 סמ"ק המפיק 188 כ"ס ותג מחיר של 174,000 שקל.

ששי כהן 19 באוג, 2021
סוזוקי היאבוסה החדש

חצי שנה לאחר שנחשף בחו"ל, מודיעה חברת עופר אבניר, יבואנית אופנועי סוזוקי בישראל, על התחלת שיווקו של סוזוקי היאבוסה החדש, דור 3 שלישי להיפר-בייק האגדי של סוזוקי, המבטיח לא פחות מ-550 שיפורים ועדכונים לעומת הדור היוצא.

ההיאבוסה שהחל את דרכו בעולם בשנת 1999 במסגרת מירוץ החימוש של מותגי האופנועים היפניים, היה בשעתו גם האופנוע המהיר ביותר בעולם לזמן קצר, אך עם התקדמות השנים, הירידה בביקוש לאופנועי ספורט קיצוניים ודרישות זיהום האוויר המחמירות, התמתן מעט הדגם, אך עדיין מספק ביצועי על וחווית רכיבה ספורטיבית קיצונית.

לצד עיצוב מחודש לדגם, שעדיין שומר על המראה הקלאסי והמוכר של הדגם (וטוב שכך), פותח האופנוע על בסיס שלדה חזקה יותר וקלה יותר מקודמתה. מנוע ה- 1,340 סמ"ק עבר שיפוץ מקיף במטרה לשמר את רמת הביצועים במסגרת תקנות היורו 5 לכדי 188 כ"ס ב-9,700 סל"ד ולטובת הגדלת המומנט בסל"ד הנמוך והבינוני עד לשיא של 15.3 קג"מ המושגים ב-7,000 סל"ד. התוצאה, במיוחד בשילוב האלקטרוניקה החדשה, היא ההיאבוסה עם ההאצה המהירה ביותר עד היום עם האצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-3.2 שניות ומ-0 ל-200 קמ"ש ב-6.8 שניות. המהירות המרבית שלו אגב מוגבלת אלקטרונית ל-299 קמ"ש. על סעיף הבלימה של המפלצת הנ"ל אחראים דיסקים קדמיים גדולים יותר, בקוטר 320 מ"מ, המורכבים על גלגלים חדשים עם שבעה חישורים ומערכת בלימה משולבת ABS הפועל גם בהטיה.

במסגרת הגרסה העדכנית של מערכת הרכיבה החכמה של סוזוקי (SIRS), מוצעים שפע של מערכות טכנולוגיות מתקדמות הכוללות בין היתר: בורר מצב רכיבה עם שלושה מצבים מובנים ושלושה מצבים מותאמים אישית המשלבים את האפשרויות הבאות: מערכת בקרת אחיזה (10 מצבים ואפשרות לכיבוי), בורר מצב אספקת כוח (עם 3 מצבים), מערכת קוויקשיפטר דו כיוונית (שני מצבים ואפשרות לכיבוי), מערכת בקרה אנטי ווילי (10 מצבים ואפשרות לכיבוי), מערכת בקרת בלימת מנוע (3 מצבים ואפשרות לכיבוי). לכך אפשר להוסיף עוד את מערכת הגבלת המהירות – Pits Control, מערכת בקרת זינוק (3 מצבים) עם אפשרות להגבלת סל"ד מקסימלי לזינוק, מערכת בקרת שיוט בנסיעה ארוכת טווח, מערכת בלימה ABS להטייה (Motion Track) + בלמים משולבים, מערכת בקרת זינוק בירידה (Slope Dependent Control System) ומערכת זינוק בעלייה (Hill Hold Control System).

מחיר סוזוקי היאבוסה 2021 החדש נקבע על 174,000 שקל על הכביש

עוד מדו גלגלי