41,985 שקל: ימאהה טריסיטי 300 הושק בישראל

ישראל היא השוק הראשון בעולם בו הושק ימאהה טריסיטי 300 סמ"ק החדש, המבטיח לראשונה יכולות תנועה בין עירוניות נאות, בטיחות מרשימה ואבזור עשיר, במחיר השקה החל מ-41,985 שקל.

ששי כהן 14 ביונ, 2020
ימאהה טריסיטי 300

תמונות: רונן טופלברג

חברת מטרו מוטור, יבואנית ימאהה, משיקה בישראל את ימאהה טריסיטי 300 החדש, המצטרף לדגמי ה-125 ו-155 סמ"ק המשווקים כאן בשנים האחרונות, ועשוי להגביר משמעותית את מכירות הדגם, עם הצטרפות הגרסה החזקה של הכלי המאפשרת לו לשמש גם ככלי יעיל לשימוש בין עירוני. ישראל אגב, היא המדינה הראשונה בעולם בה מתחיל שיווק גרסת ה-300 סמ"ק.



קטנועי ה-3 גלגלים בישראל החזיקו בשנת 2018 בשיא של 9% ממכירות שוק הקטנועים, אך אשתקד ירדו ל-5% בלבד מהמכירות. בשלושת השנים האחרונות הובילו את שוק קטנועי ה-3 גלגלים בארץ קטנועי ה-MP3 של פיאג'יו, כאשר אשתקד נמכרו כאן 435 כלים מדגמי פיאג'יו לעומת 150 כלים מתוצרת ימאהה. לדברי היבואן, הטריסיטי (TRICITY) החדש שהןצג רק בתערוכת מילאנו האחרונה בסוף 2019, צפוי להפוך לכלי הנמכר ביותר במשפחת קטנועי ה-3 גלגלים של ימאהה ולהגדיל משמעותית את אחיזתה בשוק, עקב יכולות נהיגה בין עירוניות משופרות הודות למנוע החזק, העשויות להציע חלופה לרכב פרטי.

בימאהה לא חוסכים במחמאות לכלי החדש ואף מתארים אותו כ-"קטנוע 3 גלגלים הטוב בעולם", שלצד עיצוב מודרני ונאה, מבטיח שילוב אידיאלי של ביצועים, נוחות ובטיחות. ה-Tricity 300 החדש חולק את אותה פלטפורמה של ה-XMAX 300, ומציע גוף קומפקטי וקליל יחסית  (239 ק"ג משקל רטוב) ומרווח עבור צמד נוסעים. הדגם מגיע עם טכנולוגיית ה- Leaning Multi-Wheel (LMW) המהפכנית הלקוחה מה- NIKEN, אופנוע התלת גלגלי של החברה, ומגיע כסטנדרט עם נעילת המתלים הקדמיים במצב עמידה, ללא צורך בהורדת רגליים אל הכביש בעצירה. בנוסף, מצויד הדגם בגלגלי 14", הקוטר הגדול ביותר בקטגוריה, שמעניקים יציבות ושיכוך גבוהים ביותר ביחס למקובל בקטגוריה.

ימאהה טריסיטי 300

הדגם מצויד במנוע צילינדר בודד מקורר נוזל בנפח 292 סמ"ק, המפיק 28 כ"ס ומבטיח צריכת דלק של 30 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן. בסעיף האבזור, מצויד הכלי במערכת בלימה הכוללת בלמי דיסק, מערכת ABS למניעת נעילת הגלגלים (אוטונומי לכל 3 הגלגלים), מערכת בלימה משולבת, בקרת אחיזה ועוד. אבזור הנוחות כולל לוח שעונים דיגיטלי עשיר במידע, תא אחסון מתחת המושב לאכלוס 2 קסדות מלאות, בלם חנייה, הנעה ללא מפתח, מיגון רוח עם משקף קדמי יעיל ועוד. 

ימאהה טריסיטי 300

ברכיבת היכרות ראשונה שביצענו בטריסיטי 300 גילינו קטנוע נוח מאוד לרכיבה, בטיחותי וידידותי גם לרוכבים חדשים שאינם מנוסים, כאשר צמד הגלגלים הקדמיים משרה ביטחון לרוכב. בתנועה עירונית מדובר גם בקטנוע צר יחסית, המצליח להשתחל ולהתקדם באופן משביע רצון גם בתנועה אורבנית צפופה, כאשר מחוץ לעיר המנוע החזק שלו מסייע לכלי להתנייד במהירויות הגבוהות מהמהירות המירבית המותרת בכביש מהיר בישראל, מה שהופך אותו לכלי אידיאלי לתנועה לדוגמה מהפריפריה לת"א.

ימאהה טריסיטי 300

ימאהה טריסיטי 300 ישווק בישראל ב-3 צבעים לבחירה ועם 2 חבילות אבזור לבחירה בתשלום נוסף (ספורט ואורבן), כאשר לרשות הלקוחות יוצע גם ביטוח מקיף מצומצם (גניבה, שריפה וצד ג') במחיר אטרקטיבי של 1,499 שקל לשנה, כולל מינוי גרירה שנתי בשווי 220 שקל במתנה. בביטוח החובה זוכה הקטנוע של ימאהה בהנחה של 21% במחיר הודות להטבת 9% הנחה לקטנועי 3 גלגלים והטבת 12% הנחה לקטנועים המצוידים ב-3 מערכות בטיחות.

מחיר ימאהה טריסיטי 300 נקבע על 41,985 שקל לתקופת ההשקה.



עוד מדו גלגלי