455 ק"מ טווח: קיה נירו EV החשמלית במבחן

החשמלית הראשונה של קיה בישראל, מציעה קרוסאובר משפחתי שימושי, מאובזר ובטיחותי, הנהנה מביצועים טובים וטווח נסיעה מרשים. אבל האם אתם בשלים כבר לשלם על קיה נירו 180,000 שקל?

ששי כהן 26 באוג, 2021
קיה נירו EV החשמלית

זינוק של 450% במכירות הדגמים החשמליים בישראל במחצית הראשונה של 2021, המתורגם ל-4,643 מכוניות 100% חשמליות (BEV) שעלו כאן לכביש, מבשר שהעידן החשמלי החל סוף סוף גם בישראל, ומכאן אנחנו צפויים לפגוש נתוני מכירות שרק יעלו. ותחשבו על זה שבנתונים הנ"ל עוד לא כלולים מספר דגמים חשמליים שהחלו להגיע במחצית השניה של השנה וחלקם כבר נמכרים במספרים בהחלט נאים… אז עכשיו גם לקיה יש נציג בסגמנט החשמליות והוא הנירו EV שמצטרף למשפחת הנירו שמשווקת כאן מאז סוף 2016 וכוללת דגמים היברידים ופלאג-אין שהעלו עד כה לכביש קצת יותר מ-30,000 עותקים, מה שהופך את הנירו לאחד מדגמי הקרוסאוברים הנמכרים ביותר בישראל בשנים האחרונות.

קיה נירו EV

הנירו החשמלית ששיווקה בארץ החל בחודש החולף, מגיעה לישראל באיחור ניכר מהיעד המקורי (כמה מכוניות כבר הגיעו לכאן בעבר לתקינה), אך בעיות של הקצאת מלאי, ובחירת הדגם הספציפי שיגיע לישראל, דחו את הגעתה עד לעתה. מפגש במציאות עם המכונית, חושף את אותו מרכב קרוסאובר מוכר של הנירו, כאשר את השינויים המרכזיים בעיצוב החיצוני תפגשו בחזית הרכב שזוכה למראה חדש, עם גריל אטום המאפיין דגמים חשמליים לטובת שדרוג האווירודינמיות של הרכב, פגוש בעיצוב שונה ופתח טעינה שמשתלב בחזית הרכב ומחליף את פתח התדלוק המסורתי של הרכב הממוקם בצידי הרכב. בנוסף, תמצאו לראשונה בדגם חישוקי גלגלים "17 קלים בעיצוב אווירודינמי, פסי קישוט בצבע טורקיז שמנסים להקנות לרכב מראה "ירוק" וידידותי לסביבה ועדכון קל לפגוש האחורי. אל אלו מצטרפים מבחוץ גם הלוגו החדש של היצרן, תאורה חיצונית משולבת LED (אך לא פנסי החזית), חיישני חניה היקפיים ומסילות גגון כסופות.

קיה נירו EV החשמלית

 

תא נוסעים

גם בכניסה לתא הנוסעים תמצאו את אותו עיצוב מוכר המשרת את דגמי הנירו ההיברידיים, כאשר השינוי המרכזי מתמקד בעיצוב קונסולת המכשירים המרכזית, אשר עוצבה מחדש, מאבדת את ידית ההילוכים המסורתית לטובת חוגת הילוכים אלקטרונית, וכוללת שלל משטחי אחסון גדולים ושימושיים. שינוי נוסף תמצאו במערכת המולטימדיה הכוללת מסך מגע "8 אך בניגוד לדגמים הרגילים מאבדת את התמיכה בעברית ואפליקציית ה-Waze, אך את אלו תוכלו למצוא בקישוריות האנדרואיד אוטו ואפל-קארפליי אותם מציעה המערכת. הדגם משווק בארץ ברמת גימור אחת הכוללת גם מושב נהג מתכוונן חשמלית, משטח טעינה אלחוטי לנייד ותאורת אווירה LED, המצטרפים לאבזור המוכר של הגרסה ההיברידית EX וכוללים גם: כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דיגיטלית עם פתחי מיזוג אחוריים, לוח מחוונים הכולל מסך LCD בגודל 7 אינץ', בלם יד חשמלי, ריפוד עור משולב עם בד, קיפול מראות חשמלי, חלונות אחוריים כהים ועוד.

קיה נירו EV החשמלית

בטיחות

בסעיף הבטיחות תמצאו מערכת למניעת התנגשות קדמית הכוללת זיהוי רכב דו גלגלי והולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית הפעילה בכל טווח המהירות וכוללת אפשרות לשמירה על מרכז הנתיב, ניטור רכבים ב"שטח מת" כולל תנועה חוצה מאחור, החלפת אור גבוה אוט', התראת ערנות הנהג ועוד, ולדגם ציון בטיחות 7. יחד עם זאת, הדגם טרם נבחן במבחן הריסוק של EuroNcap אך אחיו ההיברידיים למשפחה זכו בציון של 5 כוכבים בריסוק, העשויים להעיד על בטיחות הרכב.

עד 615 ק"מ טווח נסיעה?

יבואנית קיה בחרה לייבא לארת את הנירו EV בגרסת טווח הנסיעה הגדול ביותר שמוצעת בדגם בחו"ל. אז לצידו של מנוע חשמלי חזק המפיק 204 כ"ס ומומנט מרשים של 40.3 קג"מ, בעזרתם מאיץ הרכב מ 0-100 קמ"ש ב 7.8 שניות בדרך למהירות מרבית של 167 קמ"ש, תמצאו גם מארז סוללות ליתיום-פולימר בעל קיבולת של 64 קווט"ש, המבטיח לפי נתוני היצרן טווח נסיעה משולב של 455 ק"מ או 615 ק"מ בנסיעה עירונית על טעינה אחת (לפי תקן WLTP). הדגם כולל גם תמיכה בטעינה DC מהירה בהספק של KW100 עם יכולת טעינת סוללה מ-20 ל 80 אחוז תוך 42 דקות. על הכביש מתגלה הנירו כמכונית זריזה מאוד, המאיצה באופן חלק ומאפשרת עקיפות נמרצות בשעת הצורך. אל אלו מצטרפים מנוע שקט במיוחד המאפיין דגמים חשמליים, אך בידוד הרכב לא ממש מוצלח במהירויות גבוהות עם קצת יותר רעשי רוח ורעש מהצמיגים שחודר לתא הנוסעים. למרות השימוש בסוללות גדולות המעמיסות עוד יותר מ-300 ק"ג למשקל הרכב ומחייבות שימוש במערכת מתלים קשיחה יותר, מדובר במכונית נוחה מאוד שלא התקשתה להתמודד עם האספלט הישראלי גם כאשר הוא אינו סלול היטב. את המבחן שנעשה ברובו במצב Eco בבורר מצבי הנהיגה, בנהיגה משולבת שכללה גם הרבה תנועה עירונית, סיימנו עם קרוב ל-390 ק"מ טווח נסיעה בין טעינות, נתון המצביע על רכב חסכוני בחשמל, שיכול לתרגם לכם עלות נסיעה לק"מ סביב ה-10 אגורות (לפי מחירי החשמל הנוכחיים).

קיה נירו EV החשמלית

שווה את הכסף?

מחיר קיה נירו EV החשמלית קצת גבוה מהתחזיות המוקדמות ונקבע על 180 אלף שקל הכוללים גם עמדת טעינה והתקנה בסיסית במתנה, אחריות מלאה ל-5 שנים או 7 שנים לסוללה (או עד 150K ק"מ). בקיה מסבירים שהמחיר הגבוה יחסית נובע מכך שבחרו לייבא את הדגם לארץ עם הסוללה הגדולה ביותר שמציע היצרן, לטובת השגת טווח נסיעה מרשים, והרי הסוללה הינה הרכיב היקר ביותר בכל רכב חשמלי. לצידם של הביצועים החמים וטווח הנסיעה הנדיב, מציעה המכונית גם אבזור עשיר יחסית, חבילת בטיחות נאה ומוניטין מוצלח של היצרן בארץ (מה שאי אפשר להגיד על כל מותג חשמלי חדש שנוחת בארץ), העשוי להקנות ללקוח קצת שקט נפשי והבטחה לרמת שירות גבוהה. בסעיף התורפה, העיצוב החיצוני כבר מראה סימני גיל והדגם נעדר קצת את הניצוץ החדשני המאפיין כמה דגמים חשמליים. בשורה התחתונה, מדובר בג'יפון חשמלי איכותי עם טווח נסיעה גדול מהמקובל בקטגוריה, אך במחירו הנוכחי סביר שלא נראה אותו פופולרי במיוחד על כבישי ישראל כפי שעושים זאת אחיו ההיברידיים למשפחה.

עוד ממבחני דרכים