77 ק"מ לליטר? קיה נירו פלאג אין 2020 במבחן דרכים ראשון

קיה נירו PHEV חוזר לישראל בדגם מחודש, המבטיח טווח נסיעה חשמלי עד 65 ק"מ, צריכת דלק הטובה פי 2 ויותר מנירו הרגילה ולקינוח גם תג מחיר שהוזל וגבוה ממנה רק ב-5,000 שקל. האם עכשיו נראה אותה יותר על הכביש?

ששי כהן 15 ביונ, 2020
קיה נירו פלאג אין 2020

מאז שהושקה כאן קיה נירו בסוף 2016, נמכרו כאן יותר מ-21,000 עותקים שלה הממקמים אותה כג'יפון ההיברידי הפופולרי ביותר בישראל, ומתחילת השנה גם הקרוסאובר הנמכר ביותר בארץ. יחד עם זאת, לפני שנתיים וחצי התרחבה משפחת הנירו עם הצטרפותה של גרסת הפלאג-אין הנטענת משקע חשמל ביתי (PHEV), שלמרות הבטחה לצריכת דלק משולבת טובה עד פי 3 ותואר "מכונית ה-PHEV הזולה בישראל, היא נמכרה כאן במספרים נמוכים מאוד (סביב 200 יחידות בלבד), כאשר הסיבות העיקריות לדשדוש במכירות נבעו מהקצאת רכבים נמוכה לשוק הישראלי ותג מחיר שהיה גבוה בלא פחות מ-17,000 שקל מגרסת ההייבריד הרגילה. עכשיו יש לנו דגם מחודש ל-2020 שעשוי להזניק את מכירות הדגם בארץ. אז מה נשתנה?


אז לצד שלל שדרוגים בדגם המחודש, ניגש קודם לבשורה האמיתית של הדגם: המחיר. הגרסה המחודשת נוחתת בישראל עם תג מחיר מוזל משמעותית, הגבוה היום בגרסת הבסיס רק ב-5,000 שקל מהנירו הרגילה. בנוסף, לראשונה תשווק המכונית גם בשתי רמות גימור לבחירה, כולל גרסת LX מעט פשוטה יותר, שייתכן ותופנה גם לציי רכב, מה שאולי מעיד על הקצאת כמויות גדולות משמעותית של הדגם לישראל ביחס לעבר.


בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, מיישרת הנירו PHEV החדשה קו עם הנירו ההיברידית וכוללת חזית שעוצבה מחדש, תאורת LED ליום נאה בצורת חץ כפול ומראה כללי יותר מודרני. בחלקה האחורי של המכונית נרשמים עדכונים לפגוש וליחידות התאורה, ובסה"כ מדובר בקרוסאובר משפחתי נאה למראה ואפילו די עדכני.

תא נוסעים משודרג משמעותית

בתוך תא הנוסעים מציע הדגם שדרוג משמעותי של ממש, עם עיצוב חדש לדשבורד ולסביבת הנהג, עם מראה הרבה יותר יוקרתי, איכות חומרים שעלתה מדרגה ואווירה מאוד נעימה. המולטימדיה החדשה בעלת מסך המגע "8, הינה מקורית מפס הייצור של המפעל ומגיעה לארץ ישירות מהיצרן עם התקנה מקורית של עברית וחבילת שדרוגים (WAZE ואפליקציות נוספות), כאשר לצידו של צג המגע מצוידת המכונית בפס מתגי גישה מהירה מכאנים שפרוסים מתחת לצד המגע לטובת אלו שפחות אוהבים את תפעול הטאץ'. מדובר במערכת איכותית שכוללת תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, המאפשרת הרצת אפליקציית WAZE ואפליקציות נוספות ישירות מהטלפון הנייד, ונראה שאין ממש בצורך של סים קבוע לטובת חיבור עצמאי ל-WAZE עבור משתמשים לא כבדים. מעבר לכך, מדובר במכונית מרווחת למדי, תנוחת הישיבה מעט גבוהה יותר מרכב משפחתי והראות לצדדים טובה. בשל שימוש בסוללה גדולה יותר, נפח תא המטען קטן מהדגם ההיברידי ועומד על 324 ליטר בלבד.

קיה נירו פלאג אין 2020

מאובזר היטב

אבזור הדגם כולל כבר ברמת הגימור הבסיסית בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים, מולטימדיה עם מסך "8 נשלטת מההגה, מצלמת רוורס, קיפול מראות חשמלי, שקעי AUX ו- USB, הגה וידית הילוכים בציפוי עור, בורר מצבי נהיגה, בלם יד חשמלי, חיישן אורות, חישוקי "16 קלים, בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי של ההגה, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת ערנות הנהג, 7 כריות אוויר ועוד, כאשר גרסת ה-EX המאובזרת יותר כוללת בנוסף פתחי מיזוג אחוריים, כניסה והנעה ללא מפתח, שמשות אחוריות מושחרות, ריפודי מושבים משולבים בד ועור ועוד כמה פריטים.

השינוי העיקרי בצד הטכני נוגע לעדכון היחידה ההיברידית, אשר שודרגה בסוללות ליתיום-יון פולימר 8.9 קווט"ש המציעות טווח פעולה חשמלי לחלוטין במסלול משולב של 49 ק"מ ועד 65 ק"מ בנסיעה עירונית (ע"פ תקן WLTP). לצידם תמצאו את אותה יחידת כח מוכרת הכוללת מנוע 1.6 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים הספק משולב של 141 כ"ס ומשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 6 הילוכים. טעינת הסוללה נעשית דרך כבל טעינה המתחבר לשקע טעינה ביתי, וזמן טעינת הסוללה עומד על כ-3.5 שעות.

קיה נירו פלאג אין 2020

עד כמה הוא חסכוני?

כשיוצאים לדרך והסוללה טעונה, מדובר בנהיגה חשמלית לחלוטין, המאפשרת לכם לנהוג במהירות עד 120 קמ"ש בנהיגה שקטה וחלקה לחלוטין שסביר שדי מהר תתמכרו לאווירה הנעימה. את ה-65 ק"מ נהיגה על חשמל בלבד לא שחזרנו, אך הגענו ל-57 ק"מ מכובדים, מעבר לכך, כשהסוללה מתרוקנת עוברים אוטומטית לנהיגה במצב היברידי ועדיין חסכוני וידידותי לסביבה. צריכת דלק בדגמי פלאג-אין מאוד קשה למדידה במציאות והיא תלויה מאוד באופי הנהיגה של הנהג ובמסלול (עירוני/ כביש מהיר), אך ניתן לסכם אותה בכמה נקודות כלליות: עבור מי שהק"מ היומי שלו אינו גבוה ועומד על כמה עשרות ק"מ בודדים ביום (שזה כמה עשרות אחוזים מהנהגים בארץ), מדובר במכונית שתציע צריכת דלק מטורפת שתנוע סביב 60 ק"מ לפחות ופגישה עם תחנת דלק כנראה אחת לכמה חודשים. עבור אלו שנוהגים קצת יותר, ניתן בהחלט לצפות לנתונים סביב ה-30-40 ק"מ לליטר בממוצע ועבור אלו שנוסעים ק"מ יומי גבוה במיוחד, עם נתון של 22 ק"מ לליטר בממוצע, עדיף להם לרכוש דגם היברידי רגיל בעלות נמוכה יותר. מעבר לכך, הנירו PHEV מציעה נוחות נסיעה גבוהה, חווית נהיגה הכי קרובה לרכב חשמלי וביצועים נאים גם אם לא ספורטיביים.

קיה נירו פלאג אין 2020

לסיכום:

בסיכומו של מבחן קיה נירו PHEV המחודשת היא מכונית פשוט פנטסטית: היא מציעה נוחות נסיעה גבוהה ומפנקת, עם נהיגה חשמלית שקטה באופן שעשוי להביך לא מעט מכוניות יוקרה. היא חסכונית בטירוף (גם אם לא מגיעה לנתוני צריכת הדלק הכמעט דמיוניים של היצרן), וכל זה ארוז באריזה נעימה לעין של קרוסאובר. עד שלקיה תהיה מכונית 100% חשמלית בארץ, מדובר גם ברכב הכי קרוב לרכב חשמלי של היצרן שתוכלו לרכוש בישראל. במחיר החדש והמוזל שלה שמתחיל כיום ב-149,900 שקל וגבוה רק ב-5,000 שקל מנירו היברידית רגילה, מדובר בעסקה מאוד מעניינת ובעיקר עבור אלה שלא מבצעים ק"מ יומי גבוה במיוחד. בהנחה שליבואן לא תהיה בעיית מלאי, אנחנו מניחים שהפעם יש לה עתיד ורוד יותר וסיכוי להימכר בכמויות גבוהות משמעותית.




עוד ממבחני דרכים

0 ק"מ מליסינג

0 ק"מ מליסינג



אנחנו גם ב-Facebook

Facebook Pagelike Widget

עקבו אחרינו באינסטגרם