77 ק"מ לליטר? קיה נירו פלאג אין 2021 במבחן דרכים

קיה נירו PHEV התעדכן בשנה החולפת בגרסה מחודשת, ומתחילת השנה הפך גם לדגם הפלאג-אין הנמכר בישראל, המחזיק לא פחות משליש מהקטגוריה. מה יש לו להציע מעבר לטווח נסיעה חשמלי עד 65 ק"מ וצריכת דלק הטובה פי 2 ויותר מהנירו הרגילה? יצאנו לבדוק.

ששי כהן 30 במאי, 2021
קיה נירו פלאג אין 2020

מאז שהושק כאן קיה נירו בסוף 2016, הוא הפך לאחד מהקרוסאוברים הפופולרים ביותר בארץ, ואף לנמכר ביותר בקרב הג'יפונים ההיברידים. גרסת הפלאג-אין הנטענת משקע חשמל ביתי (PHEV) המחודשת שנחתה בארץ בשנה החולפת, מציעה שדרוג של ההופעה, הביצועים, האבזור והבטיחות, ויחד עם תג מחיר בסיסי מוזל משמעותית, כבשה את קטגוריית הפלאג-אין בישראל מתחילת 2021, עם לא פחות מ-1900 מסירות ו- 33% מהסגמנט בחודשים ינואר-מאי. אז מה מושך בה הפעם יותר את הלקוחות שגרם לזינוק המשמעותי בביקוש? יצאנו לבדוק.


אז לצד שלל שדרוגים בדגם המחודש, ניגש קודם לבשורה האמיתית של הדגם: המחיר. הגרסה המחודשת נחתה בישראל עם תג מחיר מוזל משמעותית, הגבוה כיום בגרסת הבסיס רק ב-5,000 שקל מהנירו הרגילה. בנוסף, לראשונה משווקת המכונית גם בשתי רמות גימור לבחירה, כולל גרסת LX מעט פשוטה יותר, שפונה לציי הרכב ומעידה על הקצאת כמויות גדולות משמעותית של הדגם לישראל ביחס לעבר.


בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, מיישר הנירו PHEV המחודש קו עם הנירו ההיברידית וכוללת חזית שעוצבה מחדש, תאורת LED ליום נאה בצורת חץ כפול ומראה כללי יותר מודרני. בחלקה האחורי של המכונית נרשמים עדכונים לפגוש וליחידות התאורה, ובסה"כ מדובר בקרוסאובר משפחתי נאה למראה ואפילו די עדכני.

תא נוסעים משודרג משמעותית

בתוך תא הנוסעים מציע הדגם שדרוג משמעותי של ממש, עם עיצוב חדש לדשבורד ולסביבת הנהג, מראה יוקרתי יותר, איכות חומרים שעלתה מדרגה ואווירה מאוד נעימה. המולטימדיה החדשה בעלת מסך המגע "8, הינה מקורית מפס הייצור של המפעל ומגיעה לארץ ישירות מהיצרן עם התקנה מקורית של עברית וחבילת שדרוגים (WAZE ואפליקציות נוספות), כאשר לצידו של צג המגע מצוידת המכונית בפס מתגי גישה מהירה מכאנים שפרוסים מתחת לצד המגע לטובת אלו שפחות אוהבים את תפעול הטאץ'. מדובר במערכת איכותית שכוללת תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, המאפשרת הרצת אפליקציית WAZE ואפליקציות נוספות ישירות מהטלפון הנייד, ונראה שאין ממש בצורך של סים קבוע לטובת חיבור עצמאי ל-WAZE עבור משתמשים לא כבדים. מעבר לכך, מדובר במכונית מרווחת למדי, תנוחת הישיבה מעט גבוהה יותר מרכב משפחתי והראות לצדדים טובה. בשל שימוש בסוללה גדולה יותר, נפח תא המטען קטן מהדגם ההיברידי ועומד על 324 ליטר בלבד.

קיה נירו פלאג אין 2020

מאובזר היטב

אבזור הדגם כולל כבר ברמת הגימור הבסיסית בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים, מולטימדיה עם מסך "8 נשלטת מההגה, מצלמת רוורס, קיפול מראות חשמלי, שקעי AUX ו- USB, הגה וידית הילוכים בציפוי עור, בורר מצבי נהיגה, בלם יד חשמלי, חיישן אורות, חישוקי "16 קלים, בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי של ההגה, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת ערנות הנהג, 7 כריות אוויר ועוד, כאשר גרסת ה-EX המאובזרת יותר כוללת בנוסף פתחי מיזוג אחוריים, כניסה והנעה ללא מפתח, שמשות אחוריות מושחרות, ריפודי מושבים משולבים בד ועור ועוד כמה פריטים.

השינוי העיקרי בצד הטכני נוגע לעדכון היחידה ההיברידית, אשר שודרגה בסוללות ליתיום-יון פולימר 8.9 קווט"ש המציעות טווח פעולה חשמלי לחלוטין במסלול משולב של 49 ק"מ ועד 65 ק"מ בנסיעה עירונית (ע"פ תקן WLTP). לצידם תמצאו את אותה יחידת כח מוכרת הכוללת מנוע 1.6 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים הספק משולב של 141 כ"ס ומשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 6 הילוכים. טעינת הסוללה נעשית דרך כבל טעינה המתחבר לשקע טעינה ביתי, וזמן טעינת הסוללה עומד על כ-3.5 שעות.

קיה נירו פלאג אין 2020

עד כמה הוא חסכוני?

כשיוצאים לדרך והסוללה טעונה, מדובר בנהיגה חשמלית לחלוטין, המאפשרת לכם לנהוג במהירות עד 120 קמ"ש בנהיגה שקטה וחלקה לחלוטין שסביר שדי מהר תתמכרו לאווירה הנעימה. אז את ה-65 ק"מ נהיגה על חשמל בלבד לא שחזרנו, אך הגענו ל-57 ק"מ מכובדים בנהיגה עירונית מתונה. מעבר לכך, כשהסוללה מתרוקנת עוברים אוטומטית לנהיגה במצב היברידי ועדיין חסכוני וידידותי לסביבה. מעבר לכך, כשהסוללה מתרוקנת עוברים אוטומטית לנהיגה במצב היברידי ועדיין חסכוני וידידותי לסביבה. צריכת דלק בדגמי פלאג-אין מאוד קשה למדידה במציאות והיא תלויה מאוד באופי הנהיגה של הנהג ובמסלול (עירוני/ כביש מהיר), אך ניתן לסכם אותה בכמה נקודות כלליות: עבור מי שהק"מ היומי שלו אינו גבוה ועומד על כמה עשרות ק"מ בודדים ביום (שזה כמה עשרות אחוזים מהנהגים בארץ), מדובר במכונית שתציע צריכת דלק מטורפת שתנוע סביב 60 ק"מ לפחות ופגישה עם תחנת דלק כנראה אחת לכמה חודשים. עבור אלו שנוהגים קצת יותר, ניתן בהחלט לצפות לנתונים סביב ה-30-40 ק"מ לליטר בממוצע ועבור אלו שנוסעים ק"מ יומי גבוה במיוחד, עם נתון של 22 ק"מ לליטר בממוצע, עדיף להם לרכוש דגם היברידי רגיל בעלות נמוכה יותר. מעבר לכך, הנירו PHEV מציע נוחות נסיעה גבוהה, חווית נהיגה הכי קרובה לרכב חשמלי וביצועים נאים גם אם לא ספורטיביים.

קיה נירו פלאג אין 2020

לסיכום:

בסיכומו של מבחן קיה נירו PHEV המחודשת היא מכונית פשוט פנטסטית: היא מציעה נוחות נסיעה גבוהה ומפנקת, עם נהיגה חשמלית שקטה באופן שעשוי להביך לא מעט מכוניות יוקרה. היא חסכונית בטירוף (גם אם לא מגיעה לנתוני צריכת הדלק הכמעט דמיוניים של היצרן), וכל זה ארוז באריזה נעימה לעין של קרוסאובר. עד שלקיה תהיה מכונית 100% חשמלית בארץ (כנראה לקראת סוף השנה), מדובר גם בדגם הכי קרוב לרכב חשמלי של היצרן שתוכלו לרכוש בישראל, וליהנות מיתרונות ההנעה החשמלית ועדיין ללא חרדת טווח נסיעה הודות לשילוב עם מנוע הבנזין. במחיר החדש שלה שמתחיל כיום ב-149,900 שקל וגבוה רק ב-5,000 שקל מנירו הייבריד הרגילה, מדובר בעסקה מאוד מעניינת ובעיקר עבור אלה שלא מבצעים ק"מ יומי גבוה במיוחד. פלא שהיא הפכה תוך זמן קצר לפופולרית כאן?



עוד ממבחני דרכים