9.3 אגורות לק"מ נסיעה: פיג'ו 208 החשמלית במבחן

פיג'ו 208 החדשה נוחתת בישראל לראשונה גם בגרסה חשמלית, המציעה לצד עיצוב משובח וחווית נהיגה חשמלית ממכרת, גם חיסכון עצום בעלויות אחזקת הרכב. אך האם זה שווה מחיר של 153 אלף שקל?

ששי כהן 28 באוק, 2020
פיג'ו 208 החשמלית

8 שנים לאחר שהוצג הדור הראשון של פיג'ו 208, השיקה לובינסקי את הדור השני של מכונית הסופר-מיני הפופולרית של היצרן, שנוחתת בארץ לראשונה גם בגרסה חשמלית המבטיחה חווית נהיגה משודרגת, לצד חיסכון דרמטי בעלויות אחזקת הרכב, אך בדומה לשוק הרכב החשמלי, גם היא מצוידת בתג מחיר גבוה שישאיר אותה כנראה כאופציה בעיקר לחובבי הקדמה ואיכות הסביבה בשלב הראשון לחדירה לשוק.

מהפנטת

חיצונית, מדובר באותו עיצוב של ה-208 החדשה, המיישרת קו עם שפת העיצוב הנוכחית של היצרן, ועיקרה עיצוב מודרני ומפתה שללא ספק הופך אותה לאחת ממכוניות הסופר-מיני היפות בארץ. את ההבדלים העיקריים של הגרסה החשמלית מול גרסאות הבנזין תמצאו רק בחישוקי גלגלים אווירודינמיים בעיצוב שונה, גריל קדמי המשלב את צבע הרכב, לוגו האריה שזוכה לצביעת כרום-ירוקה יחודית, ושקע טעינה המחליף את פתח התדלוק המסורתי. מעבר לכך, מדובר במכונית קומפקטית הנהנית ממידות התורמות לנהיגה עירונית קלילה, יחד עם תא מטען בנפח 311 ליטר המספיק לשימושים משפחתיים רגילים.



תא נוסעים עם תחושת פרימיום

גם בתוך תא הנוסעים מיישרת קו ה-208 עם שפת העיצוב הנוכחית של פיג'ו, ומציגה סביבת נהג ונוסעים הייטקית ומעוצבת, בניחוח חזק של פרימיום. איכות החומרים מרשימה, איכות ההרכבה גבוהה, לוח השעונים דיגיטלי "10 בעל תצוגת תלת מימד הניתנת להתאמה אישית, מסך המולטימדיה בגודל "7 שולט על מגוון מערכות הרכב ומציע לראשונה גם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, המושבים מרופדים בד משולב עור מלאכותי, ידית ההילוכים מעוצבת כסטיק של מטוס ובמרכז הקונסולה המרכזית תמצאו את "פסנתר" המתגים היוקרתי של פיג'ו המציע גישה מהירה למספר מערכות ברכב. יחד עם זאת, ההגה הספורטיבי הקטן (והמאוד נח לאחיזה), מפריע מעט לתצוגת לוח השעונים. מעבר לכך, האבזור עשיר כסטנדרט וכולל בלם יד חשמלי, הגה עור, חיישני אורות וגשם, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דיגיטלית, קיפול מראות חשמלי, שמשות אחוריות מושחרות וחישוקי מגנזיום "16.

פיג'ו 208 החשמלית

בטיחות

בסעיף הבטיחות מוצע הדגם עם חבילת בטיחות מקיפה הכוללת חיישני חניה אחוריים, מצלמה אחורית, בלימה אוטונומית עד 140 קמ”ש, בקרת שיוט אדפטיבית מערכת סיוע לשמירת נתיב הנסיעה הכוללת תיקוני היגוי, התרעת עירנות הנהג, החלפת אורות אוטומטית ועוד, אך במבחן הריסוק של EuroNcap זכתה המכונית בארבעה כוכבי ריסוק בלבד.

פיג'ו 208 חשמלית

על הכביש

כשיוצאים לדרך, מציעה ה-208 חווית נהיגה חשמלית משובחת: בראש ובראשונה מדובר במכונית שקטה ביותר המציעה נסיעה שקטה המאפילה אפילו על מכוניות יוקרה המצוידות במנועי בנזין או דיזל. קל להתרגל לנהיגה השקטה והחלקה וכל מי שיחזיק בבעלותו רכב חשמלי יתקשה בהמשך לחזור לרכב עם הנעה קונבציונלית. מעבר לכך, המנוע מפיק 136 כ"ס ומומנט מירבי של 26.5 קג"מ, עימם מציעה המכונית ביצועים חמים עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-8.3 שניות, ותחושה של מכונית מהירה מאוד במציאות, אך המהירות המרבית מוגבלת ל-150 קמ"ש לטובת שמירה על טווח נסיעה סביר. מעבר לכך, בשל משקל הסוללות הגבוה, מתלי הרכב קשיחים מה-208 הרגילה, מה שמספק נוחות נסיעה גבוהה על כבישים רגילים, אך מפגש עם במפרים או כביש הסלול באיכות גרועה מספקים נוחות נסיעה בינונית. טווח הנסיעה המוצהר עומד על כ- 339 ק"מ בין טעינות, לפי תקן ה-WLTP החדש והמחמיר, וסביר להניח שאם תנהגו במצב החסכוני "ECO" ותשמרו על כללי הנהיגה החסכונית, תתקרבו ל-300 ק"מ במציאות. כל נסיון אחר לסחוט ביצועים ותאוצות מרשימות בין רמזור לרמזור יקזזו משמעותית את טווח הנסיעה. יחד עם זאת, זמן הטעינה של הרכב דרך עמדת טעינה ביתית אורך כ-5 ורבע שעות והמכונית תומכת בעמדת טעינה מהירה המציעה טעינה של 80% מהסוללה בחצי שעה בלבד.

חיסכון משמעותי בעלויות האחזקה

מחיר ק"מ נסיעה לפי מחירי החשמל הנוכחיים עומד על כ-9.3 אגורות, מה שיהפוך כל נסיעה שלכם לזולה במיוחד ועם עלויות הנמוכות דרמטית מרכב בנזין מקביל. מעבר לכך, עלות הטיפולים של הרכב ל-3 שנים הראשונות במוסכי היבואן מסתכמת ב-635 שקל לשנה בממוצע (טיפולים שוטפים כולל החלפת רפידות בלם אם צריך) ועל אגרת הרישוי השנתית תשלמו רק 541 שקל. במסגרת השקת הדגם, מציעה היבואנית גם עמדת טעינה ביתית במתנה (לא כולל התקנה). על הסוללה ההיברידית אגב תקבלו 8 שנות אחריות או עד 150,000 ק"מ.

פיג'ו 208 החשמלית

80% טעינת סוללה בחצי שעה בעמדת טעינה מהירה

שווה את הכסף?

מחיר פיג'ו 208 החשמלית נקבע על 153,000 שקל, מה שהופך אותה כרגע לסופר-מיני החשמלית היקרה בישראל (מתוך 3 המשווקות כעת בארץ). עבור המחיר הנ"ל תקבלו את הדור החדש והיפהפה של ה-208, המצויד ביחידת כח חשמלית המספקת חווית נהיגה שקטה, חלקה, זריזה, מפנקת ובטיחותית, המלווה בהוצאות אחזקה נמוכות במיוחד. עבור כל מי שעושה את החישובים של כמה זמן יקח לו להחזיר את ההשקעה העודפת על מחיר רכב בנזין מקביל, כדאי מראש שידלג הלאה. עבור מי שמעוניין להצטרף לתחבורה העתידית כבר היום, וליהנות מחוויית נהיגה חשמלית מפנקת העולה בכמה רמות על דגמי בנזין/דיזל, המלווה בהוצאות אחזקה נמוכות במיוחד, ה-208 החשמלית היא בהחלט אופציה ראויה. על דברים טובים משלמים יותר. ככה זה בחיים.



עוד ממבחני דרכים