וולוו XC90 החדשה עוקפת את התחזיות

פחות משנה לאחר שהחל שיווק וולוו XC90 החדשה, מדווחת החברה על הזמנות של 57,000 רכבים שעברו את תחזית החברה לשנה שלמה.

ששי כהן 19 באוג, 2015
וולוו XC90 החדשה

חברת וולוו ממשיכה לספק נתוני מכירות מרשימים אודות וולוו XC90 החדשה. בתום תשעה חודשים ראשונים לשיווק רכב הפנאי הגדול של החברה צברה וולוו קרוב ל- 57,000 הזמנות, העוקפות את תחזית החברה למכירה של כ-50,000 מכוניות בשנת 2015. בשל כך, עבר מפעל החברה בטורסלנדה ( Torslanda ) שוודיה לשלוש משמרות מסביב לשעון כדי להדביק את הביקוש.



בוולוו מדווחים בנוסף ש-76% מההזמנות עד כה בוצעו לדגם הבכיר בהיצע הדגמים. ולוו XC90 החדשה יושבת על פלטפורמת ה- SPA החדשה של החברה, המבטיחה שלדה חזקה וקלה יותר, הבטחה למרחב פנים גדול יותר ואיכות נסיעה חלקה ודינמית יותר מבעבר. הדגם פתח בנוסף עידן חדש בחברה ומציע לראשונה גם את שפת העיצוב החדשה של החברה, אותה נראה גם בכל דגמי החברה הבאים שיוחלפו כולם בארבע שנים הקרובות.

וולוו XC90 החדשה- ביקוש גבוה מהתחזיות

וולוו XC90 החדשה- ביקוש גבוה מהתחזיות


יחד עם זאת, מכירות וולוו ברחבי העולם צמחו רק קלות במחצית הראשונה של 2015, עם 232,284 רכבים שנמסרו לעומת 229,013 רכבים בתקופה המקבילה אשתקד. בפילוח לפי אזורים, באירופה ממשיכה וולוו להתחזק, אך השוק הסיני סובל מירידה קלה במכירות. בארה"ב נרשמת התייצבות במכירות לאחר תקופה בה פחתו המכירות. לצד אלה, הציגה החברה שיפור משמעותי בהכנסות במחצית הראשונה של השנה, עם עלייה של 71% ברווח התפעולי לכ-195 מיליון דולרים.
בישראל עומד צפי המכירות של ה- XC90 החדשה על כ-100 מכוניות בשנת השיווק הראשונה. מאז החל שיווק הדגם בארץ לפני כחודשיים, עלו לכביש כ-9 מכוניות ( נתונים עד יולי ), אך בידי החברה הזמנות לעשרות מכוניות שעדיין לא סופקו.