חטיבת יבואני רכב דו גלגלי באיגוד לשכות המסחר מפרסמת היום את נתוני המסירות של חודש אפריל 2020, עם נתונים מעודדים יחסית לשיא תקופת הקורונה. בניגוד לשוק הרכב בו התרסקו מסירות המכוניות החדשות בחודש החולף ב-90%, השוק הדו-גלגלי מעודד באופן מפתיע עם צניחה של 40% בלבד, שאת הסיבות לרכישות הלא ממש נמוכות ניתן למנות עם רכישה מוגברת של קטנועי שליחויות לשוק ה- TAKE AWAY של המסעדות, שם כיכב לדוגמה קטנוע קימקו מובי S שהפך לכלי הנמכר ביותר בחודש החולף עם 174 מסירות (החודש החזק שלו מתחילת השנה), וכן פעילות "רכישה ואספקה עד הבית" אותו סיפקו צמד היבואניות הגדולות בענף (מטרו מוטור ועופר אבניר), אשר ככל הנראה צימצמו את הפגיעה במכירות בתקופת הסגר.
בסה"כ עלו לכביש בחודש החולף 749 כלים דו-גלגליים (רובם כאמור קטנועים ואופנועים זולים), ירדיה של 40% מול אפריל אשתקד בו נמסרו 1,280 כלים. מותג קימקו הוביל את השוק עם 277 מסירות והקדים את סאן יאנג שמסרה 172 כלים, ימאהה עם 86 מסירות, הונדה עם 40 מסירות, KTM עם 36 מסירות, קוואסאקי עם 32 מסירות, ג'יאנייו עם 31 מסירות, פיאג'יו עם 17 מסירות, בטה עם 11 מסירות וסוזוקי עם 10 מסירות בלבד. שאר המותגים מסרו פחות מ-10 יחידות כל אחד.
נתון מעניין בחודש החולף היה הגעתם לראשונה לארץ של אופנועי אורל (URAL) מרוסיה, אופנועי ה-3 גלגלים המצוידים בסירה כמו פעם, שנחתו בשוק בגרסאות קרביות כפולות הנעה לנהיגה בשטח, שלמרות תג מחיר התחלתי של 119,000 שקל, הצליחו להעלות בחודש הראשון למסירות כ-5 כלים.
צילום תמונה ראשית: מוטו 24 יבואן אורל