איך עושים השוואת מחירים בביטוח רכב?

מהו ביטוח חובה, מה כולל ביטוח מקיף, מה משפיע על מחיר ביטוח הרכב, ואיך ניתן לעשות השוואת ביטוחים, הכל במאמר שלפניכם.

מדור שיווקי 02 באוג, 2021
ביטוח רכב

ביטוח רכב נחלק לשני חלקים: החלק הראשון הוא ביטוח החובה, שדואג לכיסוי עבור פגיעות גוף בעת תאונה הן של יושבי הרכב המבוטח והן של מעורבים נוספים ברכבים אחרים או כהולכי רגל. הוצאות על פגיעה גופנית לאחר תאונה עלולות להרקיע שחקים, כולל פיצויים שיכולים להיות משולמים לאורך שנים.

החלק השני הוא השלמה לביטוח החובה. ביטוח רכב מקיף הוא החלק בפוליסה שמתייחס לפגיעות ברכוש וזה כולל פגיעות ברכב המבוטח וברכוש צד שלישי, שיכול להיות הרכב שלו שנפגע מהרכב שלכם או רכוש אחר כמו דלת החנות או קיר הבית.

 מה כולל ביטוח רכב מקיף?

פוליסה זו נחלקת גם היא לשני חלקים. הראשון מתייחס לנזקים שנגרמים לרכב המבוטח עצמו. זה כולל נזקים מתאונה, כתוצאה ממזג אוויר סוער כמו שיטפונות והצפות, ברד כבד במיוחד, שריפות, רעידות אדמה וכדומה, נזקים שנגרמים מפעילות בזדון כמו פריצה או גניבה, נזקים כתוצאה מאירועי הפגנות או שביתות ועוד.
כמו כן, כולל הביטוח המקיף כיסוי למקרה של הכרזה על טוטאל לוס של הרכב. במקרה זה ישלם הביטוח בעבור ערך הרכב בשוק בעת האירוע. שווי שיקבלו המבוטח או המבוטחת גם במקרה של גניבת הרכב ללא החזרתו.

בביטוח המקיף קיים סעיף השתתפות עצמית באירועי תביעה שונים. זהו הסכום שישלמו המבוטח או המבוטחת בעת תביעה של הביטוח בעבור עלויות תיקונים לרכב. זהו אמצעי להורדת מחירי הביטוח בישראל, שכן הוא מונע הגשת תביעות מרובות בסכומים קטנים. כמו כן, קיים גבול אחריות כספי בעבור תשלומי פיצויים לתיקונים שונים ברכב.

החלק השני בפוליסת ביטוח המקיף מתייחס לפגיעה ברכוש צד ג' ונקרא ביטוח צד ג' לרכב. רכוש של צד שלישי יכול, כאמור, יכול להיות הרכב שלו או רכוש אחר שנפגע כתוצאה משימוש ברכב במבוטח. למשל, פגיעה בחזית של חנות או בניין מגורים, ספסל ציבורי וכדומה.

מה משפיע על מחיר ביטוח הרכב?

עלות הפרמיה בביטוח רכב תלויה קשר ישיר במאפייני הרכב עצמו ובמאפייני הנהג, הנהגת או הנהגים הרשאים לנהוג בו. ותק וגיל. לגיל ולוותק הנהיגה יש השפעה קריטית על עלויות אלו, משום שיש להם השפעה קריטית על אופי הנהיגה ועל הסיכויים להיות מעורבים בתאונת דרכים. ניחשתם נכון, צעירים וחסרי ניסיון משלמים יותר.

רקע ביטוחי. מבוטחים שתובעים את חברת הביטוח בעקבות מעורבות בתאונה, יספגו עלייה בגובה הפרמיה בחידוש הקרוב. חברות הביטוח מחויבות להגיש למבוטחות ולמבוטחים דו"ח היעדר תביעות או דו"ח עבר ביטוחי בסוף כל תקופת ביטוח, אלה נדרשים להצגה עם חידוש הפוליסה.

מאפייני הרכב. רכבים יקרים יותר יעלו את הפרמיה וכך גם רכבים שידועים כאהודים בקרב כנופיות הגנבים. לעומת זאת, רכבים בהן מותקנות מערכות בטיחות מתקדמות שיש בכוחן בכדי למנוע תאונה יזכו את בעליהן בהנחות בביטוח החובה.

כיסויים ושירותים שחשוב להכיר במסגרת הביטוח המקיף

נהגים ונהגות שרוכשים ביטוח מקיף יכולים להוסיף לו כיסויים נוספים ושירותים שונים שמעניקות חברות הביטוח. חלקם ניתנים ללא עלות נוספת וזה פרמטר אחד מיני רבים בהשוואה בין חברות הביטוח והפוליסות השונות. מבין שירותים אלו: שירותי תיקוני דרך וגרירה, כיסוי לשבר בשמשות ובמראות, כיסוי לרכב חלופי וכיסויים נוספים. השימוש בשירותים אלו אינו נחשב לתביעת ביטוח ואינו מעלה את סכום הפרמיה בעת החידוש.

השוואה בין ביטוחי רכב

כל אחד מהמרכיבים שהוזכרו לעיל הוא למעשה פרמטר נוסף בהשוואה בין פוליסת ביטוח מקיף זו לאחרת. עלות כללית, גובה דמי השתתפות, סכום גבול האחריות הכספי, האפשרויות שמעניקה חברת הביטוח לנהגים צעירים להפחתה בעלות הפוליסה, הכיסויים הנוספים שניתנים ועלותם ועוד. פרמטר נוסף שכדאי שיהיה לנגד עיניכם הוא דירוג חברת הביטוח עצמה במדד השירות של משרד האוצר. באמצעות מדד זה תוכלו לראות אילו חברות מעניקות שירותים מהירים, יעילים ודיגיטליים ויוכלו להיות שם עבורכם ברגע האמת.

הדרך הקלה ביותר להשוות בין פוליסות ביטוח מקיף לרכב היא להיכנס לאתרי חברות הביטוח השונות, להכניס את הפרטים הנכונים ולקבל הצעות מחיר לביטוח רכב אונליין בזמן אמת ישירות למייל או בהודעת SMS. כשכל ההצעות אצלכם, תוכלו לעבור על פרטיהן ותנאיהן ולהחליט מהי הפוליסה האטרקטיבית ביותר עבורכם.