חברת לובינסקי השיקה הבוקר את סיטרואן C4X החדש בישראל, הגרסה המשפחתית והמרווחת יותר של ה-C4, אותה פגשנו לראשונה לפני כמעט שנה כאשר הוצגה לראשונה באירופה. ה-C4X עשויה להוות מנוע צמיחה נוסף למותג סיטרואן בארץ, שנהנה ברבעון הראשון של השנה מצמיחה של 26% במכירות לעומת אשתקד וממנו עלו לכביש כ-3,263 מכוניות, שהעניקו לו את המקום ה-11 והמכובד בטבלת המסירות בישראל. אגב, מאז השקת סיטרואן BX באמצע שנות ה-90, לא היתה עד היום לסיטרואן משפחתית מסגמנט ה-C פאסטבק…
ה-C4X הינו למעשה האח הקטן של ה-C5X שמעולם לא הגיע לארץ, ומתאפיין במרכב פאסטבק (סדאן 5 דלתות) ועיצוב מעט חריג שאמנם נראה מודרני, אך דורש לעיתים הסתגלות קלה. ביחס ל-C4 הרגילה מדובר בתוספת של 24 ס"מ לאורך (4.6 מטרים) התורם בעיקר לתא מטען ענק בנפח 510 ליטר ומרווח משופר לנוסעים מאחור למרות בסיס גלגלים זהה של 267 ס"מ, אך הודות לתכנון מושבים חדשים והארכת הגג לאחור. גם תנוחת הישיבה בו גבוהה הודות לגובה של 1.52 מטר הנחשב לגבוה יחסית למשפחתיות.
תא נוסעים
סביבת הנהג זהה כמעט לחלוטין ל-C4 המוכרת, כאשר למעט כמה שינויים קוסמטיים, החידוש העיקרי נמצא בדור החדש של המולטימדיה של היצרן. האבזור הסטנדרטי כולל מולטימדיה עם מסך מגע "10, מצלמת רוורס וקישוריות לסמארטפונים, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, בלם יד חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח, לוח מחוונים דיגיטלי, בורר מצבי נהיגה, קיפול מראות חשמלי, חישוקי גלגלים "18, תאורה היקפית מסוג LED, חיישני חניה היקפיים ועוד. כאופציה תוכלו לקבל תצוגה עילית HUD וגג שמש חשמלי.
אבזור הבטיחות כולל התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית בחירום כולל זיהוי דו גלגלי והולכי רגל, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, התרעת שטח מת במראות הצד, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקים, התרעת עייפות הנהג ועוד. הדגם טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי, אך ה-C4 המקבילה הסתפקה בציון של 4 כוכבים בריסוק. לרשות הלקוחות עומדת גם אפליקצייה טלפונית המציעה תמיכה חלקית במערכות הרכב וכן עדכוני תוכנה מהאוויר (OTA) החוסכים הגעה למוסך לצורך עדכון תוכנה.
היצע הדגמים בארץ:
סיטרואן C4X בנזין המצוידת במנוע הטורבו 1.2 ליטר 3 צילינדרים המוכר של היצרן, המפיק 130 כ"ס ומומנט של 23.4 קג"מ, משודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים ומציע תאוצה ל-100 קמ"ש ב-10.9 שניות, מהירות מרבית של 200 קמ"ש וצריכת דלק של 16.9 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן.
סיטרואן C4X דיזל: המצוידת במנוע טורבו-דיזל 1.5 ליטר המפיק 130 כ"ס ומומנט של 30.6 קג"מ, משודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים ומציע תאוצה ל-100 קמ"ש ב-11.7 שניות, מהירות מרבית של 206 קמ"ש וצריכת דלק של 21.2 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן.
סיטרואן E-C4 חשמלי המפיק 136 כ"ס ומומנט של 26.5 קג”מ ומציע תאוצה ל-100 קמ"ש ב-10.8 שניות ומהירות מרבית של 150 קמ"ש. יחד עם סוללת 50 קילוואט מציע הדגם טווח נסיעה של 358 ק"מ בין טעינות, ותמיכה בטעינה מהירה (עד 100 קילוואט) המאפשרת טעינה של עד 80% תוך 30 דקות בלבד, או טעינת 100 ק"מ ב-10 דקות בלבד. זמן הטעינה הביתית עומד על 5 שעות עם עמדה של 11 קילוואט.
את אחד היתרונות הגדולים של הדגם תפגשו בסעיף הנוחות, שם מתלי ה- Progressive Hydraulic Cushions מבטיחים נוחות נסיעה גבוהה עם אפקט "השטיח המעופף" כפי שמכנים אותם בסיטרואן, המלווים גם במושבי Advanced Comfort המהווים סוג של כורסאות נינוחות.
מחירון והטבות לרוכשים
מחיר סיטרואן C4X יחל מ- 163,990 שקל לגרסת הבנזין, ממשיך עם 174,990 שקל לגרסת הדיזל ומגיע עד ל-184,990 שקל לגרסה החשמלית (כולל עמדת טעינה במתנה בתקופת ההשקה). הדגם יוצע עם חבילת ההטבות "Citizen" הכוללת 5 שנות אחריות או עד 120,000 ק"מ (8 שנים לסוללה או עד 150,000 ק"מ בדגם החשמלי), שלושה טיפולים ללא עלות בשלוש השנים הראשונות, אפשרות לנהיגת מבחן עד הבית ועוד. בחברה מצפים למכור כמויות גדולות של הדגם החדש, ומציינים שהפעם עומד לרשותם מלאי זמין גדול.