AMG עם 1,300 סמ"ק? מרצדס CLA החדשה מבחן דרכים

מרצדס CLA היתה בדור היוצא הכי יפה בקטגוריה ואף נסחרת כיום כמשומשת במחירים הגבוהים משמעותית מהמחירון. הדור השני שלה מציג גם זינוק באיכות ותא נוסעים יפהפה, אך מסתפק במנועי 1.33 ליטר בדגמי הכניסה. שווה את הכסף?

ששי כהן 06 בספט, 2019
מרצדס CLA החדשה

תמונות: משה נרקיס

6 שנים לאחר שנחתה בארץ מרצדס CLA, מכונית הקופה 4 דלתות המרהיבה של מרצדס, שהפכה לאחד הדגמים הנמכרים ביותר של היצרן בישראל, אחת המכוניות היפות ביותר שנעות על הכביש, וגם אחת המכוניות הבודדות שנמכרות בתור משומשות במחירים הגבוהים דרמטית ממחיר המחירון (לעתים בעשרות אלפי שקלים!), נחתה בארץ ה-CLA החדשה, שמבטיחה להיות טובה אף יותר וטיפול בנקודות התורפה של הדור היוצא. מה יש לה להציע במציאות? יצאנו למבחן.


הכי יפה בקטגוריה

הדור השני של ה-CLA ממשיך עם עיצוב הדמוי קופה 4 דלתות, ונראה במידה מסוימת כאח הקטן של מרצדס CLS, עם עיצוב משובח, מרכב דמוי קופה יפהפה וחזית עם קריצה לדגמי הספורט מהעבר של מרצדס, שנראית מצוין, בוודאי בגרסת ה-AMG הנבחנת, שזוכה גם ל-"גריל יהלומים" וחישוקי "18 סקסים וספורטיביים, אליהם מצטרפים גם תאורת FULL LED מלאה בחזית, ותאורת LED היקפית כולל בפנסי האיתות.

גדולה ומרווחת מבעבר

מעבר לכך, הדור החדש מטפל גם בנקודת תורפה של הדור היוצא, ומציע מידות גדולות יותר, התורמות לתא נוסעים מרווח מבעבר, ובעיקר לאלו היושבים בספסל האחורי. יחד עם זאת, בשל תצורת הקופה והמרכב הנמוך, עדיין אנשים שגבוהים מהממוצע (סביב 1.8 מטר פלוס) יתקשו מעט לשבת במושבים האחוריים, כאשר הראש שלהם יגרד את תקרת הרכב. עם 4.63 מטר לאורך, היא ארוכה ב-6 ס"מ מהדור היוצא, בסיס הגלגלים צמח ב-3 ס"מ ל-270 ס"מ, הרוחב צמח ב-6 ס"מ והגובה בלא פחות מ-7 ס"מ. נפח תא המטען מכובד ועומד על 460 ליטר, אך פתח ההטענה מעט צר.

מרצדס CLA החדשה 2019

הלוואי והיה זול… 🙂

תא נוסעים איכותי ומעוצב

גם בתא הנוסעים מציעה ה-CLA את העיצוב הטוב בקטגוריה, ואחד היפים בשוק הרכב בכלל, כאשר שפת העיצוב החדשה של המכונית, אותה ראינו גם בדגמים חדשים נוספים של היצרן, אומצה גם ב-CLA וכוללת סביבת נהג מרשימה, לוח שעונים דיגיטלי דובר עברית הניתן להתאמה, ומערכת מולטימדיה MBUX מתקדמת עם מסך מגע "10.15 ("7 בדגמים הבסיסיים), פתחי מיזוג בצורת טורבינה המשנים את צבעם בהתאם לטמפרטורת האוויר שיוצאת מהם (כחול- קר, אדום-חם), תאורת אווירה ב-64 גוונים, הגה ספורטיבי ונאה למראה ותחושה מאוד מאוד יוקרתית בתא הנוסעים, והרבה מעבר למתחרות בקטגוריית היוקרה. בנוסף, טיפל היצרן בנקודת תורפה מאוד כואבת של הדור היוצא, שנגעה לאיכות החומרים הנמוכה יחסית שאפיינה את הדגם, ובדגם החדש, נעשה שימוש בחומרים מאוד איכותיים, וגם איכותר ההרכבה קפצה מדרגה. בסעיף הגימיקים, תמצאו כאן גם מערכת פקודות קוליות (באנגלית) אשר בעזרתה תוכלו לבקש מהמכונית לפתוח או לסגור את הגג, לשנות את הצבע בתאורת האווירה, להעביר תחנות ברדיו ועוד. בדרך לשיתוף פעולה עם העוזרת האישית, תצטרכו לעבור על המבטא האנגלי שלכם. אחרת, זה לא תמיד יעבוד…

מרצדס CLA החדשה 2019

אבזור לא ממש יוקרתי

יחד עם זאת, לא הכל מושלם: דווקא במותג יוקרה, מאכזב לגלות שגם בגרסת ה-A200 AMG המאובזרת במיוחד, לא תמצאו עדיין Keyless מלא (יש רק התנעה בכפתור), אין בקרת אקלים כפולת אזורים וגם לרשות היושבים מאחור, אין פתחי מיזוג ואף לא משענת יד מרכזית, כולם פריטי אבזור שהפכו להיות כמעט סטנדרטים כיום במשפחתיות עממיות… בסעיף הבטיחות, מציגה המכונית שדרוג לעומת הדור היוצא וכוללת התראת שמירת מרחק הכוללת גם זיהוי הולכי רגל ובלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב אקטיבי וברכב המבחן גם התראת שטח מת במראות הצד עם בלימה אוטונומית גם ברוורס, אך בקרת שיוט אדפטיבית נעדרת מהתפריט. בכל מקרה, במבחן הריסוק היא השיגה 5 כוכבים ונחשבת לבטיחותית מאוד.

מרצדס CLA דור ראשון ושני

מרצדס CLA דור ראשון ושני

גרסת AMG עם מנוע 1.3 ליטר?

הדור השני של מרצדס CLA זונח גם את מנוע הטורבו 1.6 ליטר שאפיין את דגמי הבסיס של הדור הראשון ומאמץ את מנוע הטורבו-בנזין 1.33 ליטר החדש שפותח בשיתוף קבוצת רנו-ניסאן וכולל מנוע 4 צילינדרים קומפקטי ותיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים, המבטיחים ביצועים נאים לצד תצרוכת דלק ופליטת מזהמים נמוכים. הדגם מוצע ב-2 גרסאות הספק 136 כ"ס בגרסת ה-CLA180 הבסיסית ו-163 כ"ס בגרסת ה-CLA200 AMG אותה לקחנו למבחן. (הדגם משווק גם בגרסת 2.0 ליטר 224 כ"ס חזקה עוד יותר). על הכביש, בגרסת ה-163 כ"ס, אם לא היינו מספרים לכם שמדובר במנוע 1,300 סמ"ק, לא באמת הייתם שמים לב: הרכב מזנק בנחישות מהמקום, צובר מהירות בקצב משביע רצון (תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.2 שניות) ומאפשר נהיגה מהנה הודות לאחיזת כביש גבוהה ושלדה המאפשרת הנאה מנהיגה, יחד עם הגה חשמלי שלא ממש מנותק מהכביש. למרות שרכב המבחן מגיע עם מתלים קשיחים יותר, חישוקי "18 בחתך נמוך ומרכב מעט יותר נמוך (חבילת AMG), הפגינה המכונית נוחות נסיעה גבוהה ברוב סוגי הדרך, ואף היתה שקטה ומבודדת למדי מרעשי חוץ ומנוע גם תחת לחץ. בסעיף הדלק, צריכת הדלק של המכונית עמדה על קרוב ל-12 ק"מ לליטר בממוצע בימי המבחן.

מרצדס CLA החדשה 2019

שווה את הכסף?

מחיר מרצדס CLA החדשה דומה לדגם היוצא ומתחיל ב-252,900 שקל לדגם ה-CLA180 הבסיסי, כאשר מחיר רכב המבחן מדגם CLA200 AMG גבוה משמעותית ומתחיל ב-335,900 שקל. ה-CLA החדשה ממשיכה להציע את אותה נוסחת קסם של הדור היוצא הכוללת את העיצוב היפה ביותר בקרב המשפחתיות היוקרתיות, עם מרכב קומפקטי דמוי קופה אך שימושי עם 4 דלתות, מנועים חזקים, חסכוניים בדלק וידידותיים לסביבה כצו השעה, בתוספת מרכב חדש מרווח מבעבר, תא נוסעים הכי יפה ואיכותי בקטגוריה ומוניטין מוצלח בשוק המקומי העשוי להבטיח גם בעתיד סחירות מעולה ואיבוד ערך נמוך יחסית לרכבי יוקרה. נקודת התורפה העיקרית של הדגם נוגעת לאבזור הלא ממש יוקרתי שמאפיין את הדגמים (ובאופן מאוד ישראלי גם את מרבית המתחרות…) כך, שאפילו היונדאי איוניק של השכן כנראה תהיה מאובזרת קצת יותר… בשורה התחתונה: מרצדס CLA החדשה טובה משמעותית מהדור היוצא והמחיר אפילו לא צמח משמעותית.

ציון אתר WHEEL: 🙂 🙂 🙂 🙂

___________________________________________________________________________________________________________________

מעוניינים במרצדס CLA החדשה בתנאי 0 ק"מ מליסינג במחיר אטרקטיבי? הכניסו פרטים כאן או התקשרו ל-052-4559999 (מודעה)

לייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים ונציגנו יחזור אליכם




    עוד ממבחני דרכים