HAALO תחל בקרוב בשיווק מערכת מצילה חיים לרוכבי דו-גלגלי

חברת הסטארט אפ הישראלית ANACHOIC מדווחת על מעבר לשלב הבטא בפיתוח מערכת ה-"HAALO" – מערכת בטיחות אקטיבית לרוכבי דו-גלגלי, העתידה לצמצם את מעורבותם בתאונות הדרכים (שזינקו לצערנו מתחילת השנה בישראל לרמות שיא).

ששי כהן 01 בספט, 2021
מערכת HAALO

כשברקע נתוני מעורבות שיא בתאונות דרכים בשוק הדו-גלגלי מתחילת השנה, מודיעה חברת הסטארט אפ הישראלית ANACHOIC על ההתקדמות בפיתוח מערכת HAALO ומעבר לשלב הבטא, רגע לפני השקתה ותחילת שיווקה לציבור הרחב. מערכת HAALO תוכננה ופותחה בישראל מתוך רצון להפחית את מעורבותם בתאונות הדרכים של רוכבי אופנועים, קטנועים, אופניים, אופניים חשמליים, קורקינטים וכד׳.

בדומה לתהליך הצטיידות כלי הרכב במערכות בטיחות מתקדמות (אקטיביות ופאסיביות) המצמצמות משמעותית את מעורבות המכוניות, אוטובוסים ומשאיות בתאונות דרכים, מערכת HAALO מבקשת לצמצם משמעותית גם את מעורבות הכלים הדו-גלגליים בתאונות.

מערכת HAALO מבוססת על רדאר קטן ביותר (בעלת מיקרו-רדאר קדמי ואחורי המאפשרים הגנה ב-360°), בגודל מטבע ועם צריכת חשמל נמוכה מאוד, המאפשרת גילוי סכנות ואיומים בטווח של עד 100 מטר בזמן אמת. נתונים אלה מאפשרים את התקנתה לא רק על גבי הכלים, אך אפילו התקנה ישירה על גבי הקסדות עצמן. התרעות המערכת מתקבלות באמצעות אינטגרציה למערכת השמע, על ידי התקנה קלה ופשוטה כמו התקנת דיבורית לקסדה. ההתרעות מתקבלות באמצעות טכנולוגיית השמע המרחבי (spatial audio). טכנולוגיה זו מאפשרת למערכת להתחבר אל האינטואיציה של הרוכב בצורה חכמה, כך שהוא יכול לקבל מידע בכל רגע נתון על כל הנעשה סביבו – במיוחד בשטחים המתים, אותם לא ניתן לראות כלל.

בשונה ממערכות בטיחות אחרות שמתריעות על כל סכנה אפשרית, בפיתוח HAALO הושם דגש על מתן ערך מוסף לרוכב וצמצום ההתרעות למינימום הנדרש. זאת בשל העובדה שרוכב הדו-גלגלי מוצף במידע והעמסת מידע נוסף עלולה להשיג את המטרה ההפוכה. כך למשל, מקרה נפוץ שיכול להוות דוגמה טובה ליתרונות המערכת הוא כאשר רוכב אופנוע צריך לבצע תמרון חד לאחר שרכב לפניו בולם בפתאומיות בתנועה צפופה. עם מערכת HAALO הרוכב ידע איך להתחמק מהרכב הבולם תוך מיזעור סכנת תאונה עם הרכבים מסביב, שכן המערכת תספק לו מידע גם על סכנות המגיעות מאחוריו. 

לדברי החברה המפתחת, המערכת פעילה בכל מזג אויר, באור יום, בחושך (כמו גם כניסה ויציאה ממנהרה), בשמש חזקה ומסנוורת, בחורף ועוד.

בימים אלה חברת ANACHOIC פועלת ומשקיעה מאמצים רבים בהנגשת המערכת לכל רוכב ולכל כלי רכב דו-גלגלי. מכיוון שבחברה מאמינים שכל רוכב צריך לרכוב עם מערכת שכזו, אסטרטגיית התמחור תהיה כזו שעלות המערכת תהיה שווה לכל כיס. בשלב הזה מגויסים רוכבים שיצטרפו לקבוצת רוכבי הבטא של החברה. כוחה של המערכת בכך שהיא אוספת את המידע שמתקבל מהיישומים השונים והיא ״לומדת״ ומתעדכנת כל הזמן. רוכבי הבטא יהוו חלק מצוות הפיתוח ובאמצעות המידע שיתקבל מהם, המערכת תותאם לסגנונות הרכיבה השונים, לקראת המעבר לייצור ושיווק מסחרי.

עוד מדו גלגלי