KTM סופרדיוק 1290 EVO ו-GT המחודשים‏ הושקו בישראל

ד.ל.ב מוטוספורט משיקה את 1290 SUPER DUKE R EVO החדש ואת ה-1290 SUPER DUKE GT בישראל, הכוללים מערכת מתלים חדשנית, סמי אקטיבית המעלה את רף הביצועים, הבטיחות ואפילו נוחות הרכיבה ביומיום. המחיר יחל מ-150 אלף שקל.

ששי כהן 20 במאי, 2022
KTM סופרדיוק 1290 GT‏

צילומים: קובי ליאני

ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית KTM בישראל, השיקה אמש צמד אופנועים חדשים למשפחת ה-SUPER DUKE בישראל – את ה-1290 SUPER DUKE R EVO ואת ה-1290 SUPER DUKE GT. שני אופנוע ה'סופר-נייקד' החדשים כוללים שדרוג משמעותי לשנת 2022, שעיקרו מערכת מתלים חדשנית המעלה את רף הביצועים, הנוחות והבטיחות צעד אחד קדימה. 


KTM 1290 SUPER DUKE R EVO

שנה לאחר שעבר ה-1290 SUPER DUKE R עדכון נרחב ביותר ובו גם עדכון למנוע ה-1,301 סמ"ק המפלצתי שלו, דגמי 2022, עוברים  שדרוג נוסף עם הוספת גרסת ה-EVO החדשנית. גרסה זו מוסיפה את מערכת המתלים WP APEX סמי-אקטיבית מהדור השני אשר מרחיבה את רבדי השימושיות של אופנוע זה מאוד ומסוגלים להפוך אותו לכלי נוח מאוד לרכיבה על כבישים באיכות סלילה ירודה ועד לקשוח ומהודק ביותר בזמן רכיבת מסלול.

כבר במצב הבסיס, מערכת מתלים זו מעניקה את יכולת הבחירה בין שלושה מצבי שיכוך – COMFORT, STREET ו-SPORT. בנוסף לכך, ניתן לכוון את עומס הקפיץ האחורי (20 מ"מ) ב-10 רמות, בהתאם לצורכי הרוכב. מעל למצב הבסיס וברכישת חבילת ה-SUSPENSION PRO נוספות שלוש רמות שיכוך חדשות – TRACK, ADVANCED ו-AUTO.

חבילת ה-SUSPENSION PRO מאפשרת לרוכב ליהנות ממערכת איזון אוטומטית לאופנוע בשלושה מצבים – LOW, STANDARD ו-HIGH. במצב זה, מערכת המתלים משנה את עומס הקפיץ מאחור בהתאם למשקלו של הרוכב בהתאם לשלושת מצבי גיאומטריה: AUTO – STANDARD: גיאומטריה ניטרלית ומאוזנת. AUTO – LOW: גיאומטריה רגועה, פחות אגרסיבית, נוחה יותר ומושב בגובה נמוך, ו AUTO – HIGH: גיאומטריה אגרסיבית, מיועדת לרכיבה ספורטיבית ורכיבת מסלול עם יותר משקל על הגלגל הקדמי.

ה-1290 SUPER DUKE R EVO מקבל גם מצערת חדשה בעלת מהלך של 65 מעלות – 7 מעלות פחות, כדי לשפר את תגובת המצערת ואת טווח הפעולה הנדרש מכף ידו של הרוכב כדי להגיע למצערת מלאה. גרסה זו תוצע בסכמת צביעה כחולה או כתומה וכן עם חישוקים כתומים בוהקים ושלדה כתומה כמו שאר דגמי ה-R של KTM. להשלמת החוויה, מציעה KTM קטלוג POWER PARTS נרחב עם שלל שדרוגים והתאמות אישיות. מחיר KTM 1290 SUPER DUKE R EVO  נקבע על 154,990 שקל.

KTM סופרדיוק 1290 EVO ו-GT‏

 KTM 1290 SUPER DUKE GT

ה-KTM 1290 SUPER DUKE GT ממשיך לקבוע רף חדש וגבוה במיוחד בקבוצת אופנועי התיור אשר נועדו לגמוא מרחקים גדולים בנוחות מרבית ומתבל אותה עם יכולות ספורטיביות חסרות תחרות, בין השאר הודות לתכנון אווירודינמי מתקדם ומכל דלק בנפח 23 ליטר. בעזרת מנוע ה-V טווין שנפחו 1,301 סמ"ק ותפוקתו 175 כ"ס ו-14.2 קג"מ, הוא לא רק מייצר מומנט אדיר לתנועה קדימה, אלא יודע להחזיר כמות גבוהה במיוחד של הנאה גם בקטעים המפותלים ביותר.

            דגם זה מצויד במערכת מתלים סמי-אקטיבית WP APEX אשר מאפשרת לרוכב להתאים את עומס הקפיץ מאחור בהתאם לתנאי הרכיבה והמשקל על האופנוע בחלוקה לרוכב בודד, רוכב ומורכב, רוכב ומטען או רוכב, מורכב ומטען יחד. במקביל לכל אלה, פונקציית ה-ANTI-DIVE מותקנת כסטנדרט (מניעת שקיעת החלק הקדמי בבלימות).

            מסך תצוגה TFT צבעוני חדש בגודל 7 אינץ' ומערך פקדים חדש לגמרי מאפשרים לרוכב לבצע שינויים תוך כדי רכיבה ובקלות והמסך מציג בפני הרוכב את כל המידע שהוא צריך ובאופן ברור. עבור שנת 2022, דגם ה-GT מקבל את החישוקים מדגם ה-R ובכך נחסך משקל בלתי מוקפץ של קילוגרם שלם. הדבר לא רק תורם לנראות אגרסיבית יותר, אלא גם לשיפור מוחשי בהתנהגות האופנוע. על גבי חישוקים אלה הולבשו צמיגים חדשים מבית קונטיננטל – ContiSportAttack 4 אשר משפרים את יציבות האופנוע והאחיזה בתנאים משתנים.

            מסך התצוגה הגדול, יכלול לראשונה בדגם זה גם מערכת ניווט מקורית אשר פועלת באמצעות אפליקציית KTM Connect ובה שלל אפשרויות ניווט, בחירת מסלולים, תצוגה ועוד. גם עבור דגם זה, יצרה KTM קטלוג POWER PARTS נרחב ובו שלל שדרוגים ואביזרים להתאמה אישית.

מחיר KTM 1290 SUPER DUKE GT נקבע על 149,990 שקל.

עוד מדו גלגלי