MG350 – מבחן דרכים

המשפחתית הסינית הראשונה בישראל, עדיין לא מתחרה בטובות שבמשפחתיות בישראל, אולם עם תג מחיר זול יותר, בהחלט יכלה להתחרות בכבוד בקטגוריית המשפחתיות הזולות.

ששי כהן 12 ביול, 2013

את המבחן הזה אני אפתח דווקא בסיפור קצר מהעבר. בשנת 1999 פרסם מגזין הרכב " אוטו" תחקיר תחת השם : " קוריאניות- מה באמת הן שוות " שניסה לבדוק האם מתקפת הקוריאניות של אותם ימים שכללה את יונדאי, קיה ודייהו, יכולה להוות תחליף למכונית משפחתית מודרנית. זאת היתה תקופה בה יצרני הרכב הקוריאנים החלו לשווק רכבים בפיתוח מלא שלהם וללא הסתמכות על דגמים יפניים מיושנים, ועם ישראל או ליתר דיוק חברות הליסינג, הסתערו בהמוניהם על הדגמים הללו שצוידו בתג מחיר תחרותי, אך האיכות היתה עדיין רחוקה מהממוצע לתוצרת יפן ואירופה, ועל הנאה מנהיגה, ביצועים ונוחות, עוד היה להם הרבה מה ללמוד. אבל את התוצאה כולנו יודעים : קצת יותר מ- 10 שנים מאוחר יותר, השתלטו הדגמים הקוריאניים על השוק ונכון להיום יונדאי וקיה מובילות את טבלת המכירות בישראל, עם מכוניות שמתחרות בכבוד במיטב התוצרת האירופאית והיפנית. MG350 הסינית מבית קונצרן הענק הסיני SAIC שהגיעה לארץ לפני קצת יותר משנה, אינה מכונית מושלמת ועדיין לא מתחרה בטובות שבמשפחתיות, אולם לכל מי שמזלזל בה עקב מוצאה, מוטב שיקרא שוב את הפתיח על התחלת דרכם של המכוניות הקוריאניות ואיפה הם היום. לסינים, זה יקח ככל הנראה מהר מאוד ליישר קו.

MG350 מבחן דרכים ( wheel )

MG350 מבחן דרכים ( wheel )


MG350 נחתה בארץ לפני קצת יותר משנה והיתה לרכב הסיני השני מבית MG שמשווק בישראל, ונמכרת כיום לצידם של 2 מכוניות סיניות נוספות ( טנדר וסופרמיני ) מבית גרייט וול. ה- MG הצטרפה לשוק המשפחתיות הזולות הנמכרות בטווח מחירים של 110-115 אלף ש"ח וכוללות כיום שלל מתחרות כמו סקודה ראפיד ותאומתה סיאט טולדו החדשה, פיג'ו 301 ותאומתה סיטרואן סי אליזה, ומכוניות וותיקות כמו יונדאי I25 וקיה ריו סדאן. עיקר לקוחותיהם של המכוניות הנ"ל בשלב הזה הם ציי הרכב וחברות הליסינג בראשם, אך גם לא מעט לקוחות פרטיים מסתפקים במשפחתיות הנ"ל. בכל הקשור להופעה חיצונית, מציעה ה- MG350 עיצוב מקובל לתוצרת המזרח עם עיצוב נאה ומכובד, אך לא משהו מקורי שיסובב ראשים. עם 4.52 מטר באורך ו- 1.79 מטר ברוחב המכונית, היא אינה באמת מכונית קומקפטית ואף גדולה יותר ממאזדה 3. בעוד שמלפנים המושבים זוכים למרווח ממוצע , מאחור המצב מעט שונה ולמאכלסים את הספסל האחורי צפויה נסיעה נוחה למדי, עם מרווח נדיב לרגלי הנוסעים הודות לבסיס הגלגלים שעומד על 265 ס"מ. תא המטען מציג נפח של 458 ליטר שבהחלט מכובד ותורם לשימושיות הרכב.
MG350 מבחן דרכים ( wheel )

MG350 מבחן דרכים ( wheel )


בתוך תא הנוסעים, מציגה ה- MG350 אופי טיפוסי לרכב הסיני, עם כוונות להפגנת תחושת עושר ואבזור נדיב. העיצוב הכללי נקי ואינו כולל שלל מתגים מבלבלים היוצרים תחושת עומס, אולם מצד שני, ריבוי ציפויי פלסטיק זול המנסה להידמות לעץ, יוצר תחושה מעט מצועצעת ולא רצינית. איכות החומרים לעומת זאת גבוהה מהמצופה, עם פלסטיק רך המצפה את כל חלקו העליון של לוח השעונים והדשבורד, וכך גם איכות ההרכבה עושה רושם טוב. במכונית המבחן שכבר עלתה לכביש לפני כמעט שנה וצברה יותר מ- 20,000 ק"מ, ככל הנראה חלקם בתנאים קשים מהממוצע, הכל היה נראה בדיוק כמו רכב חדש ושום רעש או צקצוק מאיזה פלסטיק לא נשמע במהלך ימי המבחן. הנדסת האנוש בה פשוטה ותכליתית וכוללת שימוש במתגים גדולים, לוח מחוונים עם צג מהירות דיגיטלי במרכז, מחשב דרך וגלגל הגה עם שליטה על מערכת השמע והדיבורית. יחד עם זאת, הנדסת האנוש רחוקה מלהיות מושלמת : מערכת המולטימדיה המקורית של הרכב, כמעט ולא ניתנת לתפעול בשעות היום כשהשמש מכה במלוא עצמתה וכך גם המסך של בקרת האקלים הדיגיטלית שבאור יום לא ניתן כמעט לראות את הנתונים שמוצגים עליו. ובכלל, אם מזכירים שמש, המזגן אינו חזק מספיק ומתקשה לקרר את חלל הרכב והמושבים בעלי ציפוי העור שהופכים להיות רותחים באקלים הישראלי, לא תורמים למצב.
MG350 מבחן דרכים ( wheel )

MG350 מבחן דרכים ( wheel )


ואם כבר דיברנו על אבזור, הקלף של ה- MG350 שאמור לנצח במבחן מול המתחרות כולל את האבזור העשיר ביותר בקטגוריה ( ואף מקביל אפילו למכוניות יוקרה ) עם ריפודי עור למושבים ולהגה, בקרת אקלים דיגיטלית, מחשב דרך, גג שמש חשמלי, מערכת מולטימדיה עם מסך "7 ומצלמת רוורס ( קשה לשימוש בשעות אור ), מושב נהג חשמלי, חישוקי "16 קלים ועוד. האבזור הבטיחותי כולל 6 כריות אוויר ובקרת יציבות, אך המכונית טרם נבחנה במבחני הריסוק האירופאים.
MG350 מבחן דרכים ( wheel )

MG350 מבחן דרכים ( wheel )


מתחת למכסה המנוע, שכון מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 105 כ"ס ב- 6,000 סל"ד ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 4 הילוכים. שילוב המנוע והגיר אמנם טוב והאופי הכללי חלק וזורם אך הביצועים אינם מרגשים ומעט עצלים לממוצע עם האצה מעמידה ל-100 קמ"ש שאורכת 13.9 שניות וגם האצות הביניים שלא ממש הפליאו אותנו. יחד עם זאת, מדובר במכונית שקטה למדי הנהנית מבידוד טוב מרעשי המנוע והחוץ וגם נוחות הנסיעה טובה באופן כללי עם שיכוך מוצלח של מהמורות הכביש, כל עוד ולא תלחצו אותה ותנסו לסחוט ממנה בכח ביצועים, אז תגלו גם שההגה החשמלי אמנם רך ומפנק בנהיגה עירונית, אולם מנותק מהכביש כמעט לחלוטין ואינו מתקשר כשהנהיגה הופכת להיות דינמית יותר.
במהלך ימי המבחן תצרוכת הדלק של המכונית עמדה על 10.6 ק"מ לליטר בתנאים מגוונים שכללו הרבה נסיעה בכביש המהיר, אך גם לא מעט דרך עירונית פקוקה. בהתחשב בדרגת זיהום לא מרשימה של 12 שהוענקה למכונית, הופתענו דווקא לטובה מצריכת הדלק.
MG350 מבחן דרכים ( wheel )

MG350 מבחן דרכים ( wheel )


בסיכומו של מבחן MG350 יכולה להתחרות בשוק המשפחתיות הזולות בכבוד. תמורת מחיר של 108 אלף ש"ח בו היא מוצעת כיום, היא מציעה משפחתית נאה ומרווחת הכוללת את האבזור העשיר ביותר בשוק המשפחתיות בארץ. למרות מוצאה הסיני ושלל הדעות הקדומות, איכות ההרכבה טובה וכך גם החומרים, אך מנגד, הביצועים חלשים, יחידת הכח מעט מיושנת ועניין הבטיחות עדיין לא ידוע. כחלק מהניסיון לשווק אותה ללקוחות פרטיים ולרכוש את אמונם, מציע כעת היבואן את המכונית במבצע " נסיעת מבחן לשנה " הכולל אפשרות לרכישה חוזרת של היבואן במחיר מחירון בתום שנה, במידה ולא הייתם מרוצים ממנה. בשורה התחתונה: גרסה פחות מאובזרת בעלת אבזור מקובל לקטגוריה ותג מחיר נמוך משמעותית, היתה יכולה לתת פייט אמיתי יותר למתחרות בקטגוריה.