200 כ"ס וגיר ידני: פורד פומה ST

פורד פומה תיכף מגיעה לישראל, אבל באירופה חובבי הג'יפונים הספורטיביים יוכלו בקרוב להינות מגרסת ה-ST החדשה המצוידת במנוע טורבו 200 כ"ס, המציע תאוצה ל-100 קמ"ש ב-6.7 שניות.

ששי כהן 25 בספט, 2020
פורד פומה ST

פורד חושפת באירופה את גרסת הספורט של הפומה העונה לשם המחייב "פומה ST" ומציעה פיתרון לחובבי ההגה שלא יכולים להיכנע לאופנת הג'יפונים הקטנים, אך עדיין דורשים גם חווית נהיגה ספורטיבית.


הפומה ST זוכה לאותו עיצוב מוכר ונאה של הפומה החדשה, אך נהנית מחזית קרבית יותר למראה (גריל ופגושים ספורטיביים), תוספת של חישוקי גלגלים "19 ספורטיביים, גג זכוכית פנורמי ויציאת אגזוז כפול המבטיח גם צליל ספורטיבי שבוקע ממנו. בנוסף תמצאו גם חבילת עיצוב חיצונית הכוללת: חישוקי גלגלים, מראות צד, מגיני דלתות, ספוילר אחורי ופגושים משולבים שחור מבריק ועוד.

פורד פומה ST

בתוך תא הנוסעים מציעה הפומה ST מושבים ספורטיביים של ריקארו, דוושות אלומיניום, הגה ספורטיבי קטום, לוח שעונים דיגיטלי "12.3, ומערכת מולטימדיה עם מסל מגע "8, נגיעות קוסמטיות ספורטיביות, דיפונים דמויי קרבון וגג שחור.

החדשה העיקרית נמצאת כמובן מתחת למכסה המנוע, שם צוידה המכונית במנוע טורבו 1.5 ליטר 3 צילינדרים המפיק 200 כ"ס ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ ומשודך לתיבת הילוכים ידנית עם 6 הילוכים. עם יחידת הכח הנ"ל, מציע הרכב תאוצה ל-100 קמ"ש ב-6.7 שניות לצד מהירות מרבית של 220 קמ"ש ומבטיח התנהגות ספורטיבית יותר עם כיול ספורטיבי להגה ולמתלים, דיפרנציאל מוגבל החלקה מכני ומערכת בלימה משופרת.

פורד פומה ST

פורד פומה ST לא צפוי להגיע לארץ (לפחות עד שלא יוצע בשילוב לתיבה אוטומטית). בינתיים עוד לפני סוף השנה צפויה דלק מוטורס היבואנית בישראל להשיק את הפומה הרגילה בישראל, שעשויה להיות הדגם המרכזי של פורד בשנים הקרובות ולסייע משמעותית למכירות, וזאת כמובן בתנאי שתצויד בתג מחיר תחרותי.



עוד מחדשות רכב