XI מוביליטי משיקה אולם תצוגה הגדול בארץ לכלים דו-גלגליים חשמליים

היבואן החדש מבית קבוצת קריסטלינו מבקש לייצר בית אחד שיעניק פתרון אולטימטיבי לתנועה עירונית יעילה, עם מגוון קורקינטים, קטנועים חדשים ודגמי תלת-גלגלי לכל קהל יעד ובקרוב אפילו מכונית זעירה. בדרך הוא יצטרך להתמודד עם הביקוש הנמוך יחסית עדיין לקטנועים חשמליים בישראל.

ששי כהן 30 באפר, 2023
XI מוביליטי תל אביב

אל השוק ההולך ומצטופף של שחקנים הפעילים בעולם התחבורה העירונית החכמה, חשמלית ויעילה, הצטרפה הבוקר רשמית קבוצת קריסטלינו (הפועלת זה עשרות שנים בתחומי היבוא והסחר בישראל במגוון תחומים) עם השקת אולם התצוגה של "XI מוביליטי" שמבטיח בית אחד שיתן פתרון אולטימטיבי לכלים עירוניים עם מגוון רחב של כלים לכל קהל יעד". האולם ששטחו כ-1,000 מ"ר, ממוקם ברחוב המסגר 18 בתל-אביב, שם שכנו בעבר אולמות תצוגה של איווייס, פורד, קיה ואפילו מרצדס, ולעת עתה מדובר באולם התצוגה הגדול בישראל לכלי תחבורה דו-גלגליים וזעירים חשמליים.


החברה שהחלה לפעול כבר לפני כמה חודשים, מבקשת להיות אחד השחקנים המובילים בשוק, ולצורך כך השיקה מגוון מותגים חשמליים רחב, עם שלל קטנועים חדשים מבית Doohan, Tromox, Suprsoco ו- Laveng המגיעים אלינו משלל יצרנים סינים אשר יציעו כאן מגוון רחב של קטנועים חשמליים (כולל דגם תלת גלגלי) המיועדים בעיקר לתנועה עירונית יעילה וידידותית לסביבה, עם מספר דגמי קטנועים המכוונים הן לשוק השליחויות והן לשוק הפרטי, לצד אופנועים קומקפטים ומעוצבים המציעים ביצועים זריזים במיוחד.

אופנוע חשמלי של TROMOX

אופנוע חשמלי של TROMOX : מציע תאוצה עד 5.6 שניות ל-100 קמ"ש וטווח נסיעה עד 160 ק"מ.

בחברה מוסיפים שכל הכלים אינם דורשים שימוש בעמדת טעינה וכוללים סוללות נשלפות הניתנות לטעינה דרך שקע חשמל ביתי רגיל, והדגמים יצוידו באחריות מלאה לשנתיים ו-3 שנים לסוללה, וייהנו מעלויות אחזקה מצחיקות הנובעות מעלויות החשמל הנמוכות ביחס לשימוש בדלק (בין 3-5 שקלים לטעינה מלאה), אגרת רישוי וביטוח נמוכים המאפיינים כלים חשמליים (רישיון נהיגה בסיסי A2), ועלות טיפולים נמוכה שעומדת על 250 שקלים בממוצע אחת ל-5,000 ק"מ או חצי שנה.

LAVENG LX6

LAVENG LX6 – קטנוע רטרו חשמלי סטייל וספה

אחד הכלים המעניינים באולם הוא קטנוע ה-"סיילנס" – קטנוע פרימיום חשמלי המיוצר דווקא בברצלונה, נחשב לאחד הקטנועים החשמליים הנמכרים ביותר באירופה בשנים האחרונות ואף משווק בחלק מהשווקים כקטנוע החשמלי של מותג הרכב סיאט (Seat Mo). מדובר בקטנוע שמצויד גם בסוללה גדולה יחסית, הנשלפת מהצד וכוללת גלגלים מובנים שהופכים אותה לסוג של עגלה אותה ניתן להסיע עד לבית כדי לחבר אותה לטעינה, ולדברי היצרן, בשעת הצורך הסוללה יכולה לשמש כסוג של גנרטור במקרה של הפסקת חשמל ולהתחבר ללוח החשמל הביתי ולהזין אותו בחשמל לטווח של עד 4 ימים במידה ולא נעשה שימוש מאסיבי במוצרים שנחשבים לצרכני חשמל כבדים. מחירי דגמי הסיילנס ינועו בין 24,820-33,220 שקל.

קטנוע סיילנס מספרד

קטנוע סיילנס מספרד – החל מ-24,820 שקל. הסוללה נשלפת ומובנים בה גלגלים. יכולה לשמש כגנרטור לבית בשעת חירום !

במהלך הקיץ הקרוב צפויה החברה להשיק בארץ גם רכב ננו עירוני זעיר (הקטן משמעותית מהסמארט לדוגמה), המיועד לצמד נוסעים ועשוי להוות כלי תחבורה יעיל בגזרת תל-אביב הצפופה.

בדרך לחדירה משמעותית לשוק, תיאלץ החברה להיות יצירתית מבחינת שיווק בשוק המקומי, מכיוון שבשעה שהקורקינטים החשמליים נקלטו היטב בשוק ונמכרים במספרים גדולים במיוחד, חדירת הקטנועים החשמליים נעשית עדיין על אש קטנה במיוחד וגם שחקנים מובילים בשוק הדו-גלגלי לא ממש הצליחו להחדיר את דגמיהם עד כה בהצלחה, כמו מטרו מוטור עם הקטנוע גוגורו ועופר אבניר עם פיאג'ו One החשמלי. מי שמוביל את השוק הקטן הזה לעת עתה, הוא קטנוע ה-NIU שמשווק ע"י קבוצת "מאיר" יבואנית הונדה, ועיקר פעילותו הוא בשוק משלוחי המזון.

 

עוד מדו גלגלי