טויוטה סיינה מבחן דרכים- בחירה חכמה?

טויוטה סיינה הצטרף לשוק בקיץ האחרון בזכות היבוא המקביל, ומתחילת השנה מוביל את מכירות קטגוריית המיניוואנים הגדולים בארץ. יצאנו לבדוק מה יש לו להציע

ששי כהן 20 במרץ, 2015
טויוטה סיינה

הייבוא המקביל של אלבר נותן גז
שוק המיניוואניים הגדולים בארץ מצומצם למדי וכולל מספר שחקנים שניתן למנות אותם על כף יד אחת. קטגוריית המיניוואנים בגודל אקסטרא לארג' רחוקה מהימים היפים שלה כמות בשנות ה-90, אז נמכרו כאן כמויות גדולות של מיניוואנים כמו טויוטה פריוויה, GMC ספארי, שברולט אסטרו ואחרים, ומרכזת כיום בסה"כ כמה עשרות בודדות של רכבים מדי חודש. יחד עם זאת, כניסתה לשוק בשנה החולפת של חברת אלבר באמצעות היבוא המקביל, מצליחה לגרום למיני מהפכה בקטגוריה, עם התחלת היבוא של טויוטה סיינה מארה"ב, שזוכה לביקוש נאה ומתחילת השנה מובילה את המכירות בקטגוריה עם 51 מכוניות שעלו לכביש לעומת 23 לסיאט אלהמברה ( שקצת קטנה וחלשה יותר ), 16 בלבד של המתחרה הראשית קרייזלר גרנד וויאג'ר ואותה כמות גם של סאנגיונג רודיוס. גם בארה"ב, ארץ הולדתו, זוכה הסיינה לעליה מתמדת במכירות מאז הצגתו עם יותר מ- 140 אלף מכוניות שנמסרו שם אשתקד.



טויוטה סיינה- יוקר המחייה? למרות שער הדולר הגבוה- עדיין זול מהמתחרה העיקרי

טויוטה סיינה- יוקר המחייה? למרות שער הדולר הגבוה- עדיין זול מהמתחרה העיקרי


טויוטה סיינה דור 3
הדור הנוכחי של טויוטה סיינה איננו חדש בעולם וכבר הוצג בשנת 2010 וכמות לא מעטה שלו הגיעה גם בשנים האחרונות לארץ במסגרת היבוא האישי. למרות השנים שחלפו מאז הצגת הדגם, מדובר עדיין במיניוואן נאה מאוד למראה ועדיין מודרני בהופעתו. עם 5.08 מטר באורך המכונית ו-1.75 מטר גובה, הוא מעט קצר ונמוך ממתחריו, אולם עם רוחב של 1.98 מטר ובסיס גלגלים של 303 ס"מ, הוא מציע תא נוסעים מרווח מאוד ל-8 נוסעים, או ליתר דיוק 7 מבוגרים וילד אחד, שכן המושב האמצעי המתקפל בשורה האמצעית קטן למדי ואינו נוח למבוגר. שאר המושבים או הכורסאות המפנקות, מתאימים כולם גם למבוגרים, הנהנים משלל אפשרויות כיוונון המושבים ושלל מסילות המאפשרות הגדלת או צמצום המקום לנוסעים על חשבון נפח תא המטען. בסעיף השימושיות, מוביל הסיינה את הקטגוריה עם תא מטען ענק בנפח 1,107 ליטר בשימוש כל 8 המושבים, הצומח עד 4,247 ליטר ענקיים עם קיפול המושבים האחוריים. מעבר לכך, נהנים הנוסעים משלל תאי אחסון, שלל מחזיקי כוסות, תאורת פנים עשירה ופתחי מיזוג אישיים לכל הנוסעים, כולל יחידת בקרה אחורית. ללא ספק מיניוואן אמיתי ומפנק כמיטב המסורת האמריקאית.
מפסיקים להתנצל: כל 8 חברי הכנסת של הבית היהודי נכנסים ברכב אחד...

מפסיקים להתנצל: כל 8 חברי הכנסת של הבית היהודי נכנסים ברכב אחד…


סביבת הנהג
המתמקמות במושב הנהג חושפת לוח שעונים נאה למדי, אם כי לא פורץ גבולות. תנוחת הישיבה גבוהה, הראות לצדדים טובה והמושבים נוחים ובעלי ריפוד נעים למגע. יחד עם זאת, איכות החומרים לא תמיד גבוהה והנדסת האנוש מפשלת פה ושם כמו בציוד הרכב במסך מידע מרכזי קטן מאוד הכולל תצוגה של מצלמת הרוורס בתמונה קטנה מאוד שאף נראית מצחיק ביחס לגודל לוח השעונים. הרכב משווק ב- 3 רמות גימור לבחירה כאשר כבר הבסיסית " L " כוללת כסטנדרט: 7 כריות אוויר, חיישני לחץ אוויר בגלגלים, מזגן עם פיצול לכל הנוסעים, חישוקי גלגלים קלים, מערכת מולטימדיה ( בהתקנה מקומית ) עם מערכת ניווט, דיבורית BT, יציאות USB ו- AUX, וכן בקרת שיוט, מחשב דרך, מערכת מובילאיי למניעת תאונות דרכים ועוד. רכב המבחן ברמת הגימור האמצעית " LE ", כלל בנוסף: שמשות אחוריות כהות, וילונות מובנים בחלונות האחוריים, מצלמת רוורס ודלתות צד בעלות תפעול חשמלי. מה חסר לנו? מדוע ברכב ברמת מחיר כזו מגיע עם הגה פלסטיק? לא שזה כזה מפריע, אבל בכל זאת קצת מרגיז.
טויוטה סיינה- סביבת נהג נעימה מאוד לשהייה אך לא פורצת דרך

טויוטה סיינה- סביבת נהג נעימה מאוד לשהייה אך לא פורצת דרך


יחידת כח
מתחת למכסה המנוע, כיאה לרכב המיועד לאמריקה ואף מיוצר בארה"ב, מצויד הרכב במנוע בנזין V6 בנפח 3.5 ליטר המפיק 266 כ"ס ומומנט מרבי של 33.9 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים. על הכביש, למרות משקל עצמי של כמעט 2 טון, מציע הסיינה ביצועים מרשימים עם תאוצה ל- 100 קמ"ש תוך 7.8 שניות בלבד ומהירות מירבית מוצהרת של 185 קמ"ש. יציאה לא עדינה מהמקום גוררת בקלות סחרור של הגלגלים הקדמיים וקצב צבירת המהירות ויכולת העקיפה מרשימים בהחלט. יחד עם זאת, למרות אחיזת כביש גבוהה למדי, צריך לזכור שזה עדיין מיניוואן מגודל שמיועד להוביל נוסעים בבטחה ולא מכונית ספורטיבית, ונהיגה בכבישים מפותלים בקצב מהיר עם הגה רך וקל במיוחד, לא מומלצים. לצד המנוע החזק והביצועים הנאים, מדובר במיניוואן נוח מאוד, הן ברמת המושבים והן בפעולת המתלים המספקים נוחות נסיעה רכב ומפנקת ברוב סוגי הכביש, לצד תא נוסעים שקט למדי, עם מעט רעשי חוץ ומנוע החודרים לתא הנוסעים.
טויוטה סיינה- מיניוואן עם מרץ- 7.8 שניות ל-100 קמ"ש

טויוטה סיינה- מיניוואן עם מרץ- 7.8 שניות ל-100 קמ"ש


צריכת דלק
מנוע בנזין V6 בנפח 3.5 ליטר, משקל לא כולל נוסעים של 2 טון, מבנה מגודל ודרגת זיהום 15… הם בטוח לא מתכון לרכב חסכוני, אך גם בסעיף הנ"ל, מציע טויוטה סיינה צריכת דלק ממוצעת לקטגוריה, שלא תלחיץ חובבי מיניוואנים גדולים. במהלך ימי המבחן, הפתיע הסיינה לטובה עם תצרוכת דלק ממוצעת של 9 ק"מ לליטר בממוצע, אך חשוב לציין שרוב הנסיעות בוצעו בכבישים בין עירוניים בשיוט מהיר ונינוח. עבור מי שמרבית נסיעותיו מתבצעות בשטח העירוני, סביר שישיג תוצאות של 6-7 ק"מ לליטר בפועל. נתון שאינו נעים לכיס, אך בהחלט מקובל בקטגוריה הנ"ל.
טויוטה סיינה- 7 מושבים מפנקים למבוגרים + 1 לילד

טויוטה סיינה- 7 מושבים מפנקים למבוגרים + 1 לילד


סיכום
טויוטה סיינה מצטרף לשוק המיניוואנים הגדולים עם מפרט מרשים הכולל מנוע חזק, תא נוסעים מרווח ושימושי מאוד ל-7-8 נוסעים, נוחות נסיעה גבוהה ואבזור נדיב כבר ברמת הגימור הבסיסית. למרות הזינוק החד בשער הדולר שגרם כבר להעלאת המחיר מאז שנחת הדגם בארץ בקיץ האחרון, עם תג מחיר בסיסי של 240 אלף ש"ח, או 270 אלף ש"ח לגרסה הנבחנת כאן, הוא עדיין זול משמעותית לעומת המתחרה העיקרי מבית קרייזלר ( החל מ- 290 אלף ), ומעט יקר מהמתחרים מהמזרח ומאירופה. ובהתחשב באמינות הגבוהה המתלווה לדגמי טויוטה, מדובר בעסקה טובה מאוד בשוק המיניוואנים הגדולים, והביקוש הגבוה יחסית לו זוכה הדגם, יסייע לו גם לשמירת ערך טובה ככל הנראה גם כמשומש בעתיד .
טויוטה סיינה- המוביל החדש של שוק המיניוואנים בישראל

טויוטה סיינה- המוביל החדש של שוק המיניוואנים בישראל