יונדאי I20 החדשה – מבחן דרכים

יונדאי I20 החדשה זוכה לאחד מתאי הנוסעים המרווחים בקטגוריה ועיצוב חדש ונאה, אולם האבזור קוצץ והמחיר צמח באופן שפוגע בתמורה לכסף.

ששי כהן 27 באפר, 2015
יונדאי I20 החדשה

6 שנים לאחר שנחתה כאן יונדאי I20, מכונית הסופר-מיני המצליחה של יונדאי, שהצליחה להשתלט על קטגוריית הסופר-מיני ולהיות הנמכרת ביותר בסגמנט בחמש השנים האחרונות עם 39,518 מכוניות שנמכרו כאן מהדור הראשון שלה, נוחתת בארץ המחליפה שעל כתפיה מונחת משימה לא פשוטה והיא להמשיך את הצלחת הדור הקודם, בשעה שנחתו כאן מתחרות חדשות ומודרניות שמציגות קפיצת דרך משמעותית ועשויות לעשות לה חיים לא קלים. האם ל-I20 החדשה יש סיכוי לשמור על מעמדה גם בשנים הקרובות? יצאנו לבדוק.


יונדאי I20 החדשה- נאה ומרווחת

יונדאי I20 החדשה- נאה ומרווחת


הופעה
ה- I20 החדשה מקווה להתחרות ראש בראש בטובות שבמכוניות הסופר-מיני האירופאיות ולשם כך עוצבה ופותחה במרכז הפיתוח של החברה בגרמניה, על-מנת לקלוע כמה שיותר לטעמו של הלקוח האירופאי הממוצע. לשם כך, זוכה ה-I20 לעיצוב מודרני, אך יחד עם זאת שמרני יחסית עם חזית בוגרת ומאופקת ושונה מאוד משאר דגמי החברה. בסה"כ מדובר בעיצוב מודרני ונאה, אך בהחלט לא מסובב ראשים. לצד העיצוב החדש, צומחת ה-I20 החדשה גם במידות ומבטיחה את אחד מתאי הנוסעים המרווחים בקבוצה הודות לממדים שצמחו עם 4.03 מטר באורך המכונית ( 40+מ"מ), 1.73 מטר ברוחב ( +24 מ"מ) ובסיס גלגלים של 257 ס"מ ( 45+מ"מ). בסעיף הגובה רושמת המכונית צמצום של 16 מ"מ לטובת התנהגות כביש וצריכת דלק טובים יותר מבעבר. בסעיף השימושיות, רושמת ה- I20 תא מטען נדיב בנפח 301 ליטר שללא ספק גדול מהממוצע בסגמנט, לצד תאי אחסון רבים הפזורים בתא הנוסעים כולל תא כפפות מקורר.
יונדאי I20 החדשה- תא מטען מהגדולים בקטגוריה

יונדאי I20 החדשה- תא מטען מהגדולים בקטגוריה


תא נוסעים, אבזור
כניסה לקבינה חושפת תא נוסעים מרווח ומעוצב מחדש, בעל קווים נעימים לעין ושילוב צבעים שמוסיף לאווירה נעימה. בדגם החדש נרשמת איכות חומרים גבוהה יחסית ואיכות הרכבה טובה, אולם למרות שימוש נרחב במילה " פרימיום " בפרסום היבואן, משדר תא הנוסעים בגרסתו הבסיסית ( רמת הגימור " Inspire " ) הנבחנת כאן מראה זול ואבזור דל מהצפוי עם: אבזור חשמלי מקובל, מערכת שמע נשלטת מההגה, מחשב דרך, 6 כריות אוויר, מערכת בקרת לחץ אוויר בצמיגים ויציאות USB ו- AUX. רמת הגימור הגבוהה יותר " Premium " כוללת בנוסף: הגה וידית הילוכים בציפוי עור, מראות מתקפלות חשמלית, חישוקי גלגלים קלים, חיישני רוורס, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, ותאורת יום קדמית מסוג LED. אבזור סביר לקטגוריה, אך בהחלט לא יוקרתי או פורץ דרך ואפילו מעט פחות מאובזר מהגרסה המאובזרת ביותר של הדור היוצא.
יונדאי I20 החדשה- תא נוסעים נעים לשהייה אך האבזור דל למדי בגרסה הבסיסית

יונדאי I20 החדשה- תא נוסעים נעים לשהייה אך האבזור דל למדי בגרסה הבסיסית


מנוע, ביצועים, צריכת דלק
מתחת למכסה המנוע, מצוידת ה- I20 החדשה באותה יחידת כח מוכרת של הדור היוצא, הכוללת מנוע בנזין 1.4 ליטר 100 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית עדיין עם 4 הילוכים בלבד. מדובר בשדרוג של המנוע הקודם הכולל התאמה לדרישות זיהום האוויר EURO6, מה שמבטיח יותר ידידותיות לסביבה, אך מצד שני גורר ביצועים קצת פחות טובים מהדור היוצא עם תאוצה ל- 100 קמ"ש תוך 13.2 שניות ומהירות מרבית של 170 קמ"ש לפי נתוני היצרן. על הכביש מדובר במכונית נעימה מאוד לנהיגה יום-יומית ושקטה במיוחד עם בידוד מצוין מרעשי החוץ שעושה בסה"כ הכל בסדר ומגובה בנוחות נסיעה טובה למדי ברוב סוגי האספלט. יחד עם זאת, מי שדורש גם קצת ביצועים מהרכב והנאה מנהיגה לא ימצא לצערנו את מבוקשו כאן עם יחידת כח מעט עצלה ביחס לממוצע בקטגוריה. ביקור בתחנת הדלק בסוף ימי המבחן חשף צריכת דלק ממוצעת של 12.2 ק"מ לליטר בנהיגה די רגועה שכללה שילוב רב של נסיעות עירוניות לצד שיוט נינוח גם בכביש המהיר.
יונדאי I20 החדשה

יונדאי I20 החדשה


לסיכום
יונדאי I20 החדשה מציעה שיפור ניכר בהופעה החיצונית ובמרווח תא הנוסעים והשימושיות שלו, אך מתקשה להתבלט בתחומים אחרים ובראשם צריכת דלק, אבזור וביצועים. בשעה שהמתחרות החדשות שנחתו כאן לאחרונה כמו טויוטה יאריס וסקודה פאביה מצליחות להציג התקדמות גדולה, נשארה ה-I20 קצת מאחור ונדרשת כאן יחידת כח חזקה וחסכונית יותר שיכולה לשפר משמעותית את יכולותיה מול המתחרות החדשות. לצד אלה, מצוידת המכונית גם בתג מחיר בסיסי גבוה למדי המתחיל ב-104,500 ש"ח לדגם האוטומטי הבסיסי שנבחן כאן ועד 110 אלף ש"ח לדגם המאובזר יותר שהופכים אותו לאחד היקרים בקטגוריה. בהתחשב בכך שהיבואן צופה מכירה של כ-5,000 יחידות בשנה הקרובה, נראה שהמחיר מכוון עבור חברות הליסינג שייהנו מהנחה ניכרת שתסייע לה בקרב לקוחות ציי הרכב. עבור הלקוחות הפרטיים, במחיר הנ"ל מדובר במכונית שבסה"כ טובה אך לא מצטיינת.


יונדאי I20 החדשה

יונדאי I20 החדשה