אחרי 50 שנה: טויוטה קראון חוזרת בדגם חדש

טויוטה חושפת דור חדש למכונית הסאלון היוקרתית שלה "קראון" (Crown), המחליף את דגם האוולון בארה"ב ויוצע בתצורת סדאן-קרוסאובר חדשה, שתהיה הראשונה במשפחת דגמים נוספים של הקראון.

ששי כהן 17 ביול, 2022
טויוטה קראון החדשה 2023

טויוטה קראון היתה מכונית הנוסעים הראשונה בייצור המוני של היצרן וגם מכונית הפרמיום של טויוטה למשך עשרות שנים עד שהוצגה לקסוס. הדגם החל את דרכו בעולם לראשונה בשנת 1955, ובשנת 1958 גם הגיע לארה"ב והיה לדגם היפני הראשון ששווק שם. מאז 1972 פסק שיווק הדגם רשמית בארה"ב ועתה, לאחר 50 שנות היעדרות, חוזרת טויוטה לשווק את הדגם בארה"ב בדור חדש, שיחליף שם את דגם האוולון (Avalon) – הגרסה היוקרתית ביותר של טויוטה.



טויוטה קראון החדש לא יהיה רק מכונית הסאלון היוקרתית של טויוטה (ושלב אחד מתחת לדגמי לקסוס), אלא צפוי להפוך בדור החדש שלו למשפחת דגמים שלמה, כאשר הסנונית הראשונה שתגיע לשוק היא הקראון בתצורת סדאן-קרוסאובר מעט מוגבהת, ובדומה למה שראינו באירופה בסיטרואן C5X. לצידה של גרסת הייצור של הקראון, חשפה טויוטה גם שלושה דגמי קונספט נוספים לדגם, בתצורות של האצ'בק, סטיישן וסדאן.

משפחת דגמי טויוטה קראון החדשה 2023

משפחת דגמי טויוטה קראון החדשה 2023 (3 מהם מוגדרים עדיין כקונספט)

טויוטה קראון תצטרף לקטגוריית מכוניות הסאלון הגדולות (ועדיין לא היוקרתיות) ומציעה עיצוב מרשים בסגנון שפת העיצוב החדשה של טויוטה, אותה ראינו בדגם ה-BZ4X החדש. לצד מרכב שנראה בסגנון פאסטבק, מדובר עדיין במכונית בתצורת סדאן מתוחכמת, הכוללת אופציה לצביעה שונה למכסה תא המנוע ודלת תא המטען. כצפוי ממכוניות סאלון, המידות גדולות עם 4.93 מטר לאורך, 1.84 מטר רוחב וגובה של 1.54 המקביל כבר לכל מיני קרוסאוברים קומפקטיים כיום. בסיס הגלגלים עומד על 285 ס"מ ומבטיח מרווח מכובד לחמישה נוסעים.

טויוטה קראון החדשה 2023

תא הנוסעים מזכיר במידה מסוימת את לקסוס ES החדשה וכולל מצד אחד צמד מסכים דיגיטלים "12.3 השולטים על מרבית מערכות הרכב ויוצרים תחושה טכנולוגית, אך מנגד גם שלל מתגים לתפעול ישיר ונוח יותר של מערכות חיוניות לנהיגה, המשלימים הנדסת אנוש גבוהה. אבזור הרכב צפוי להיות נדיב במיוחד בגרסאות הבכירות שלו ולכלול בין השאר: חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, עדכוני תוכנה מהאוויר (OTA) , פקודות קוליות משודרגות, ניווט מבוסס ענן, משטח טעינה אלחוטי לנייד ומערכת שמע מתוצרת JBL.

טויוטה קראון החדשה 2023

כחלק מהמעבר ההדרגתי לעבר עולמות החשמל, הקראון תוצע רק בגרסאות היברידיות, הראשונה היא המוכרת לנו כיום משלל דגמי החברה הכוללת מנוע בנזין 2.5 ליטר ומנוע חשמלי המספקים גם הנעה כפולה, והשניה היא יחידה היברידית חדשה העונה לשם 'HYBRID MAX' הכוללת מנוע טורבו בנזין 2.4 ליטר ומנוע חשמלי המספקים הספק משולב של 340 כ"ס וכוללים הנעה כפולה כסטנדרט. טויוטה לא מציינת לעת עתה נתוני ביצועים וצריכת דלק רשמיים ואת זה תחשוף בקרוב.

הדגם לא צפוי להיות משווק בישראל, ואם יגיע, זה יהיה ככל הנראה במסגרת היבוא המקביל. 

עוד מחדשות רכב