טויוטה אוריס מבחן דרכים

המשפחתית הקומפקטית של טויוטה חוזרת לסיבוב נוסף בארץ עם תיבת הילוכים אוט' , ואבזור משופר. האם תשחזר סוף סוף את הצלחת ה RUN X ? ימים יגידו. לטויוטה אוריס הקודמת לא היה מזל בארץ. כמי שיועדה להחליף את אחת המכוניות בעלות מוניטין של אמינות ,סחירות ושמירת ערך מהטובים בארץ , לא מספיק היה לה להיות…

ששי כהן 20 במאי, 2010

המשפחתית הקומפקטית של טויוטה חוזרת לסיבוב נוסף בארץ עם תיבת הילוכים אוט' , ואבזור משופר. האם תשחזר סוף סוף את הצלחת ה RUN X ? ימים יגידו.

לטויוטה אוריס הקודמת לא היה מזל בארץ. כמי שיועדה להחליף את אחת המכוניות בעלות מוניטין של אמינות ,סחירות ושמירת ערך מהטובים בארץ , לא מספיק היה לה להיות טובה, אלא היא היתה צריכה להיות מעולה , ואת זה לא יכלה המכונית לספק , עקב ציודה בגיר רובוטי לא מוצלח , אשר חרץ את גורלה והבריח את לקוחותיה הנאמנים ,אשר ברובם מהמגזר הפרטי , לרעות בשדות זרים.  בטויוטה ראו בעצב , איך לקוחותיה הנאמנים מאוד למותג , נוטשים ועוברים למתחרות ובעיקר להונדה אשר קיבלה בחום את הגולים. המכירות המעטות באופן יחסי, יחד עם התחלת יבוא הקורולה האוטומטית שסבלה מאותה בעיה , חרצו את גורל הדגם ששיווקו פסק בשנה החולפת.

אבל , גם לתקופות רעות יש בד"כ סוף  וכך היה גם במקרה של האוריס. בתחילת השנה עבר הדגם מתיחת פנים ראשונה , שלצד שינויים קוסמטים קלים, כלל גם שינוי אחד קטן אך חשוב ביותר עבור השוק הישראלי, והוא מעבר לתיבת הילוכים אוטומטית , שינוי אשר סלל במהרה את דרכה של האוריס המחודשת ארצה .

טויוטה אוריס מבחן דרכים

טויוטה אוריס מבחן דרכים

חיצונית , זאת כמעט אותה אוריס המוכרת , עם עיצוב אירופאי נאה ושמרני , משהו שלא מבריח לקוחות. עיקר השינוי בעיצוב , מתרכז החזית חדשה לרכב הכוללת יחידות תאורה מעודנות יותר, וגריל קדמי המיישר קו עם דגמי טויוטה החדשים כמו האוונסיס והוורסו.  מבט מהצד , חושף תוספת קלה של מאותתים במראות הצד ומבט לאחור חושף יחידות תאורה חדשות ועדכונים קלים.

כניסה לתא הנוסעים , חושפת תא נוסעים הדומה מאוד לדגם הקודם , אך בחינה מעמיקה יותר מגלה שדרוג של איכות החומרים עם דיפונים נעימים יותר למגע ואף רכים יחסית כמו במקרה של הכיסוי של תא הכפפות העליון. הריפודים חדשים , נאים ונעימים למגע וגם ההגה עוצב מחדש עם לוק ספורטיבי יותר בזכות חלק תחתון שטוח. בסה"כ מפתיע תא הנוסעים ומשרה אווירה נעימה ואף עשירה יחסית לא מעט תודות לאבזור המשודרג.
האוריס מגיעה עתה לארץ רק ברמת גימור אחת – GLI  , עם אבזור עשיר למדי הכולל בקרת אקלים דיגיטלית כפולת איזורים, מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה , תומכת MP3  ועם יציאות לנגן חיצוני ו USB, מראות צד מתקפלות חשמלית, הגה מצופה עור ומחשב דרך.  רכב המבחן צוייד גם בחישוקים קלים ,שמשות כהות , חלונות רוח ומערכת מולטימדיה אשר אינם מגיעים כסטנדרט וספק אם יש צורך בהם. שיפור חשוב ביותר הוא האבזור הבטיחותי המלא כסטנדרט עם 7 כריות אוויר ( כולל אחת לברכי הנהג ) ובקרת יציבות הניתנת לניתוק , אשר איתם זכתה המכונית גם ב 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

טויוטה אוריס מבחן דרכים

טויוטה אוריס מבחן דרכים

האוריס בדומה לקורולה מצויידת במנוע 1.6 ליטר בעל הספק של 124 כ"ס אשר משודך לתיבת הילוכים אוטומטית 4 הילוכים בלבד. הביצועים ? 11.9 שניות ל 100 קמ"ש ומהירות מרבית של 190 קמ"ש. בנסיעה , מרגישה האוריס זריזה למדי ומציגה נתוני ביצועים קצת מעל לממוצע בסגמנט המשפחתיות . שילוב המנוע והגיר עובד כרגיל מצויין ויחידת הכח חלקה ונעימה ומספקת מספיק כח גם בהאצות וגם בעקיפות אם כי אל תצפו למשהו ספורטיבי. חבל רק שמתיחת הפנים לא כללה גם מעבר לגיר מודרני יותר עם 5 הילוכים לפחות אשר היו משפיעים לטובה על אופי הפעולה וצריכת הדלק. תנוחת הנהיגה טובה בזכות הגה המתכוונן לגובה וגם לעומק אשר יחד עם כיוונון המושב , קל להגיע לתנוחת נהיגה אידאלית. המרווח לנוסעים ממוצע מינוס לקטגוריה עם בסיס גלגלים העומד על 260 ס"מ בלבד. מצד שני , נפח תא המטען מעט גדול מהמתחרות הישירות עם 350 ליטר לפני קיפול המושבים האחוריים. נוחות הנסיעה טובה באופן כללי אם כי לא מתעלה מעבר לממוצע. בנהיגה נינוחה ,הבידוד מרעשים טוב ותא הנוסעים נותר שקט למדי , אך המנוע ידוע בחיבתו לסל"ד גבוה וככל שמד הטורים מטפס, כך מתגבר שאון המנוע החודר לתא הנוסעים.
תצרוכת הדלק המוצהרת של האוריס עומדת על 14.08 ק"מ לליטר בממוצע ובהסתמך על מוניטין החברה בכל הנתון בייצור מנועים חסכוניים ויעילים, ככל הנראה הצריכה בפועל לא תהיה רחוקה מהנתון הרשמי. פליטת ה CO2 בגדר הממוצע ועומדת על 166 גרם לק"מ ובמדד זהום האוויר , זוכה האוריס לציון טוב יחסית של 7 .

טויוטה אוריס מבחן דרכים

טויוטה אוריס מבחן דרכים

 

 

עוד ממבחני דרכים