יוקרה עוצרת נשימה? הונגצ'י E-HS9 במבחן דרכים

יותר מכוניות שמיוצרות בסין נמכרות כיום בארץ מאשר מכוניות שמיוצרות בגרמניה, איטליה או ארה"ב, ולאחרונה הצטרפה לחגיגה גם הונגצ'י E-HS9 – "הרולס רויס הסינית" ומותג היוקרה הראשון מסין. שווה חצי מיליון שקל?

ששי כהן 19 ביונ, 2022
הונגצ'י E-HS9

לא פחות מ-9 מותגי רכב סינים משווקים כיום בישראל, ובדרך לפחות 10 נוספים, כאשר ארבעה מהם אמורים להתחיל שיווק עד סוף השנה הנוכחית. בחמשת החודשים הראשונים של השנה, עלו כאן לכביש לא פחות מ-6,881 מכוניות שיוצרו בסין, יותר מכוניות למשל מכאלו שיוצרו בגרמניה, איטליה או ארה"ב. MG מובילה אמנם את המסירות בקרב המותגים הסיניים בארץ, אך ג'ילי לדוגמה מחזיקה ביותר הזמנות פתוחות. עכשיו יש לנו גם מותג יוקרה סיני ראשון בארץ והמחירים שמתחילים ב-400,000 שקל כבר רחוקים מלהיות עממיים. האם הישראלים בשלים כבר למותג יוקרה מסין? יצאנו לסיבוב מבחן עם הונגצ'י EHS-9, אשר זכה כבר לכינוי המקומי "הרולס רויס הסיני"…

רכב שלא משאיר כמעט אף אחד אדיש על הכביש

מותג הונגצ'י הוא מותג היוקרה של קונצרן הענק הסיני FAW, אשר החל לייצר מכוניות כבר ב-1958. בשנה שעברה ייצרה הונגצ'י 300,000 מכוניות, וכעת היא עושה את צעדיה הראשונים גם בשווקי המערב. בסין מדובר גם במכונית הרשמית של בכירי השלטון הסיני מזה עשרות שנים, ובשלב הראשון לא מגיעות לארץ הלימוזינות של היצרן או דגמי הסאלון, אלא דגם ה-E-HS9, שהוא רכב פנאי-שטח חשמלי גדול במיוחד (6 או 7 מושבים), הנכנס לקטגוריית ה-SUV הגדולים והיוקרתיים כמו מרצדס GLS וריינג' רובר.


ההונגצ'י הוא כלי רכב שלא ניתן להתעלם ממנו ברחוב: הממדים ענקיים (5.21 מטר לאורך, 2.01 מטר לרוחב, 1.73 מטר גובה), וכל זה עטוף בעיצוב מוחצן עם חזית אגרסיבית למראה המזכירה את החזית של דגמי רולס רויס המלכותיים. הדמיון לרולס רויס הוא לא מקרי: מנהל מחלקת העיצוב של הונגצ'י, הוא בכיר לשעבר במחלקת העיצוב של יצרנית היוקרה הבריטית. אל אלו מצטרפים תאורת LED היקפית מרשימה הכוללת משחק אורות מרהיב בכל פעם שתפתחו או תנעלו את הרכב, וגרסת המבחן שהגיעה בצביעה דו-גוונית מרשימה (תוספת של 20,000 שקל), הפכה את הרכב לסנסציה ברחוב, שגררה ים של מבטים, שאלות, שליפת טלפונים לצילום ועוד. ללא ספק, אם אתם מחפשים תשומת לב על הכביש, זה הרכב בשבילכם.

הונגצ'י E-HS9

תא נוסעים

הדגם משווק בארץ בגרסת 7 מושבים כסטנדרט, או 6 מושבים כאופציה אותה קיבלנו למבחן. כניסה לרכב חושפת ניסיון לספק רכב פאר: כורסאות מתכווננות חשמלית, מחוממות ומאווררות בשתי שורות המושבים הראשונות, המושבים הקדמיים גם בעלי שלל פונקציות של מסאז', רכב המבחן צויד גם במושבי עור נאפה איכותיים, כיסוי של עור מלאכותי לדשבורד ותצוגת מסכים שנפרסת מקצה לקצה של לוח השעונים, בדומה למה שראינו בספינת הדגל החשמלית מרצדס EQS. אל אלו מצטרפים בקרת אקלים עם 4 אזורים, דיפוני עץ אגוז ורשימת אבזור נדיבה במיוחד. יחד עם זאת, איכות החומרים וההרכבה עדיין לא בליגה של מרצדס או ריינג' רובר, ולמרות שמדובר ברכב עמוס באבזור, אין ממש את התחושה שמלווה מכוניות פאר. אבל כמו שאנחנו מכירים את הסינים, כנראה יקח להם פחות זמן ממה שאתם חושבים לסגור את הפער. בצד השלילה, גם הנדסת האנוש רחוקה מלהיות טובה, והפעלת מערכות שונות דורשת לעיתים יותר מדי התעסקות שעשויה להרגיז. תנסו למשל לכוון את מראות הצד ותראו כמה זה לא ידידותי למשתמש.

הונגצ'י E-HS9

מנגד, הכורסאות נוחות ומפנקות, ועם בסיס גלגלים ענק של 311 ס"מ, המרווח בתא הנוסעים מצוין ויש תחושה בצמד הכורסאות בשורה השניה של מחלקה ראשונה במטוס, אך שורת המושבים השלישית מתאימה בעיקר לילדים. האבזור הבטיחותי מרשים וכולל את שלל מערכות הבטיחות המתקדמות הפופולריות בשוק, אך הדגם טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי של EuroNcap. דבר אחרון: התפעול הקולי של הרכב מתקדם יחסית וכולל שלל פקודות קוליות שלא תמצאו לעיתים אצל המתחרים, כמו למשל לבקש שהרכב יפתח לכם את החלון, הגג, יתפעל לכם את מערכת המיזוג או הרדיו ועוד. בסעיף השימושיות תמצאו הרבה תאי אחסון שימושיים, ותא מטען בנפח 255 ליטר כשכל המושבים בשימוש, או 796 ליטר בשימוש 5 מושבים (שורת המושבים השלישית מתקפלת ונפתחת חשמלית).

הונגצ'י E-HS9

שורת מושבים שניה מפנקת במיוחד

551 כ"ס ו-4.9 שניות ל-100 קמ"ש

ה-E-HS9 משווק בארץ עם צמד מנועים חשמליים המפיקים גם הנעה כפולה, וב-2 רמות הספק לבחירה: 435 כ"ס או 551 כ"ס אותו קיבלנו למבחן. למרות משקל עצמי של 2.63 טון, על הכביש מספק ההונגצ'י סוג של רקטה בתאוצה מעמידה, כאשר המנועים החשמליים מטיסים את הרכב ל-100 קמ"ש בתוך 4.9 שניות, ומספקים תאוצות כמעט עוצרות נשימה. עם מומנט נדיב של 76.5 קג"מ, יהיה לכם מספיק כח זמין לרגל ימין בכל פעם שתצטרכו לצאת לעקיפה זריזה, והכל נעשה אגב בשקט מופתי, עם בידוד רעשים מצוין מהנעשה בחוץ. יחד עם זאת, מכונית ספורטיבית היא לא, ובכל ניסיון לקחת אותה לכבישים מפותלים ובמהירויות גבוהות, הרכב ידאג להבהיר לכם מהר שממש לא לשם כך היא מיועדת. רכב המבחן שצויד גם במערכת מתלי אוויר, סיפק נוחות נסיעה מצוינת. מעבר לכך הגרסה הבכירה מגיעה עם סוללה בקיבולת של 99 קוט"ש (84 קוט"ש בגרסאות הנמוכות יותר), המבטיחה טווח נסיעה של 441 ק"מ בין טעינות, שתורגמו במבחן לסדר גודל של 350 ק"מ. טעינת הסוללה דרך עמדת DC מהירה תעלה את הסוללה מ-20-80% בחצי שעה, כאשר טעינה בעמדת טעינה AC רגילה תדרוש כ-5 שעות.

הונגצ'י E-HS9

לא משאיר אנשים אדישים ברחוב

שווה חצי מיליון שקל?

מחיר הונגצ'י E-HS9 מתחיל ב-400,000 שקלים לגרסת הכניסה ומגיע עד חצי מיליון שקל לגרסה הבכירה שנבחנת כאן. מצד אחד, מדובר ללא ספק בסכום לא נמוך עבור מכונית סינית, אך מצד שני, אם נסתכל רגע על מחירי המתחרות מבתי היוקרה של גרמניה ובריטניה, מדובר כאן על עסקה שנעה סביב החצי מחיר… אך ההונגצ'י עדיין לא באמת ברמה שלהם. יחד עם זאת, ללא ספק מדובר ברכב מפנק ומאובזר היטב, הנהנה מביצועים מצוינים והוצאות אחזקה נמוכות במיוחד המלוות דגמים חשמליים, כאשר כדי להגביר את אמון הלקוחות במותג החדש, סמלת היבואנית מספקת אותו עם אחריות מלאה ל-5 שנים, אחריות לסוללה ל-8 שנים ו-5 טיפולים ראשונים כלולים במחיר. האם הישראלים יסכימו לרכוש מכונית סינית בחצי מיליון שקל? אז בחודשיים הראשונים לשיווק כאן, נמסרו כבר קרוב ל-20 מכוניות ולדברי היבואן הוא מחזיק בצבר הזמנות של יותר מ-120 מכוניות שיסופקו בחודשים הקרובים. האם מדובר בעסקה טובה? במידה ואתם לא נרתעים מעודף תשומת לב על הכביש, לכו תעשו נסיעת מבחן ותחליטו אם היא מתאימה לכם.

עוד ממבחני דרכים