לצאת מהקופסא: קומפקט פרימיום במחיר של משפחתית

לזינוק החד במכירות רכבי היוקרה בשנתיים האחרונות, אחראים בעיקר דגמי הקומפקטיות בעלי תג המחיר הנוח יותר. כעת הן מגיעות גם לשוק המשומשות כדגמי 2012-3 מצוידות במחיר הנמוך ממשפחתית סטנדרטית חדשה ועלויות תחזוקה לא בשמיים. אולי הגיע הזמן להתקדם?

ששי כהן 28 בפבר, 2014

הזינוק החד במכירות רכבי יוקרה בשנים האחרונות בישראל, ששבר את כל שיאי המכירות אי פעם אשתקד במותגי מרצדס, אאודי, לקסוס ואחרות, אינו מעיד דווקא על התעשרות מטאורית של אזרחי ישראל, אלא בעיקר בכניסה מאסיבית של דגמי יוקרה קומפקטיים, הנהנים ממחיר בסיס שלא רחוק בהרבה ממכונית מנהלים ממוצעת או מרכב פנאי נפוץ. אמנם חלקם דגמים המשווקים כאן כבר שנים ארוכות כמו במקרה של אאודי A3 או BMW סדרה 1, אולם כניסתה של מרצדס A קלאס החדשה בסוף 2012 עם תג מחיר בסיסי נמוך מהצפוי, הפכה את הסגמנט לאחד התחרותיים ביותר בענף, הביאה מאות לקוחות חדשים למותג והצלחתה גררה את כל שוק מכוניות היוקרה הקומפקטיות לתחרות עזה שהטיבה בסופו של דבר כמובן עם הלקוחות.
אבל עם תג מחיר בסיסי ממוצע המתחיל בסביבות ה- 170 אלף שקל לאחת חדשה, הן עדיין לא מכוניות נגישות להמון, אבל מסתבר שדווקא כמשומשות, הן מוצעות כיום במחירים מאוד אטרקטיביים, עם מחיר ממוצע למכונית משנת המודל 2012 הנמוך ברוב המקרים ממחיר משפחתית סדאן חדשה שהמוני בית ישראל רוכשים מדי שנה. אז נכון, כדי לעבור למותג יוקרה, צריך לצאת מהקופסא, לשנות תפיסה ולהתנער מכל מיני סטריאוטיפים ודעות קדומות. בתמורה, תוכלו ליהנות מרכב משפחתי קומקפטי בעל איכויות נהיגה ונוחות נסיעה הנמצאים ברמה אחת לפחות מעל למה שהורגלתם.
האם האחזקה יקרה?
אין ספק שנושא עלויות האחזקה של רכבי יוקרה יוציאו ממכם קצת יותר כסף ממה שהתרגלתם. יחד עם זאת, כשבוחנים את הנושא קצת יותר לעומק, מדובר בעליה של כמה אלפי שקלים בודדים בשנה. אם זה נשמע לכם המון, הרכבים הנ"ל לא מיועדים לכם, אולם אם מחלקים את הסכום ב- 12 חודשים, מדובר בסה"כ בעלות נוספת חודשית של כמה מאות שקלים לעומת רכב משפחתי חדש, השווה פחות או יותר נגיד לעלות חוג הטניס של הילד שלכם. אם ניכנס קצת יותר לעומק : ביטוח החובה זהה לרכב משפחתי ממוצע, על הביטוח המקיף תצטרכו להוסיף 1,000-2,000 ש"ח+ 60 ש"ח בחודש עבור מערכת איתור. עלות הטסט השנתי גבוהה ב- 1,000-1,500 ש"ח בממוצע ועל טיפול ממוצע, תוסיפו כמה מאות שקלים. דווקא בנושא עלויות הדלק, הן נחשבות לחסכוניות במיוחד ( בדגמיהם הנפוצים ) ויצרכו פחות דלק ממה שצורכת המאזדה 3, הפורד פוקוס והיונדאי I35 שלכם. דבר נוסף, מכיוון שבכתבה זו אנו מתמקדים בדגמים חדשים בני שנה -שנתיים, מדובר בעיקר בעלויות טיפולים שוטפים לשנים הקרובות עם סיכון נמוך יחסית להסתבכות בתקלות של מכלולים יקרים, מה שאמור להסיר דאגה מלבכם. בנושא ירידת הערך, הנפילה הראשונית הגדולה כבר מאחוריהם והם לא יסבלו כנראה בשנים הקרובות יותר ממשפחתית ליסינג ממוצעת ואולי אפילו ישמרו טוב יותר על ערכם. נקודת זכות נוספת : מחירי המחירון כמשומשות הן ברוב המקרים גם בסיס למו"מ המאפשר לעיתים חיסכון נוסף של אלפי שקלים.
היצע הדגמים ומחירים ( לפי מחירון לוי יצחק פברואר 2014 ):
אאודי A3 : ממציאת הקטגוריה קיימת בארץ כבר שנים ארוכות ואף הוחלפה בשנה החולפת בדגם חדש. מחירי דגמי 2012 מתחילים ב- 121 אלף שקל לדגם ה- 1.4 ליטר 122 כ"ס אוטומטית בגרסת 3 דלתות או 124,600 ש"ח לדגם הספורטבק 5 דלתות. דגמי ה- 1.8 ליטר 180 כ"ס ספורטבק ותיבה אוטומטית DSG עם 6 הילוכים שווים כיום 140 אלף שקל, השווה למחיר של משפחתית חדשה מאובזרת.
בעד: לא מנקרת עיניים, איכותית, חסכונית, ונוחה
נגד : אבזור לא ממש עשיר בדגמים הבסיסיים, הופעה חיצונית פשוטה יחסית
סיכום : איכותית ומוקפדת
קישור: אאודי A3 מבחן דרכים
אלפא ג'ולייטה : נציגת איטליה היפהפיה אמנם מאוד יקרה בתור חדשה מהיבואן אולם מכונית משומשת בת שנתיים תוכל לעבור לרשותכם כבר תמורת 117,500 ש"ח לדגם ה- 1.4 ליטר 120 כ"ס ידני משנת 2012. גרסת ה- 1.4 ליטר 170 כ"ס החזקה יותר עולה כיום 124,500 ש"ח ואם אתם חייבים אוטומטית, תוכלו לרכוש את גרסת ה- TCT האוטומטית ( כפולת מצמדים ) מ- 125 אלף שקל לאותה שנת יצור.
בעד: עיצוב חיצוני, הנאה מנהיגה, צריכת דלק,
נגד: מרווח במושב האחורי, עדיין לא ממש איכותית ברמה של הגרמניות
סיכום : הכי יפה בחבורה

אלפא ג'ולייטה

אלפא ג'ולייטה


BMW סדרה 1 : גרסת הכניסה למותג היוקרה הגרמני ה- 116i, המצוידת במנוע טורבו 1.6 ליטר 136 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים, מתומחרת כיום במחירון החל מ- 114,500 ש"ח לדגם ה- 3 דלתות ו- 118 אלף שקל לדגם ה- 5 דלתות ברמת הגימור הבסיסית BUSINESS , אשר למרות היותה בסיסית, כוללת דווקא אבזור עשיר יחסית כסטנדרט. גרסת ה "LUXURY " המהודרת הכוללת גם גג שמש, חישוקים קלים, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים מתומחרת כיום ב- 132 אלף שקל לדגם 2012.
בעד : הנעה אחורית, הנאה מנהיגה, יחידת כח מוצלחת וחסכונית
נגד: תדמית של BMW עדיין לא מתאימה לכל אחד, עיצוב חיצוני, מרווח במושב האחורי
סיכום : לחובבי הנהיגה
BMW סדרה 1

BMW סדרה 1


וולוו V40 : הנציגה השוודית בחבורה, נהנית מיחידת הכח הבסיסית החזקה בחבורה הכוללת מנוע טורבו 1.6 ליטר 180 כ"ס ותיבה אוטומטית כפולת מצמדים. ה- V40 אמנם בארץ רק כשנה, אולם את דגמי 2013 תוכלו למצוא כבר ב- 148,300 ש"ח לדגם הבסיסי ברמת הגימור KINETIC, הכוללת מערכת בלימה אוטומטית עד 50 קמ"ש כסטנדרט ואבזור עשיר יחסית. אמנם המחיר כאן גבוה מעט ממשפחתית ממוצעת מאובזרת אולם מדובר בדגמי 2013 כך שמדובר ברכב כמעט חדש.
בעד: עיצוב חיצוני, מנוע הכי חזק בגרסה הבסיסית, חסכונית, אבזור בטיחותי
נגד: צפיפות במושב האחורי, אין גרסת בסיס זולה, נדירה עדיין בשוק המשומשות
סיכום : הכי בטיחותית בחבורה
קישור : וולוו V40 מבחן דרכים
וולוו V40

וולוו V40


 
לקסוס CT200h : נציגת יפן בחבורה המצוידת במנוע 1.8 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים 136 כ"ס, היא גם המכונית ההיברידית היחידה בסגמנט ונהנית מתצרוכת הדלק הטובה ביותר כאן עם הצהרת יצרן על 24 ק"מ לליטר בממוצע. את דגמי 2012 תוכלו למצוא במחירון כבר מ- 124 אלף שקל או 133,900 ש"ח לדגמים המאובזרים יותר.
בעד: צריכת דלק, אבזור, אמינות, שקטה ולא מנקרת עיניים
נגד: תא מטען מעט קטן, ביקוש גבוה=מחירון קשיח
סיכום : הכי חסכונית בדלק
קישור: לקסוס CT200h מבחן דרכים
לקסוס CT200h

לקסוס CT200h


 
מרצדס A קלאס : הדגם הנמכר ביותר של מרצדס ישראל בשנה חולפת, עם יותר מ- 200 יחידות שעלו ממנו לכביש, שלכם תמורת 133 אלף שקל לדגם ה- A180 בעל מנוע ה- 1.6 ליטר 122 כ"ס ותיבה כפולת מצמד עם שבעה הילוכים משנת 2012. דגמי 2013 הנפוצים כבר הרבה יותר יהיו שלכם תמורת 148 אלף שקל. לצד העיצוב החיצוני הצנוע יחסית ( למעט החזית המרשימה ), מדובר ברכב בעל תא הנוסעים הכי יוקרתי ונעים לשהיה מבין המתחרות.
בעד: תא נוסעים יוקרתי במיוחד, איכות, סמל,חסכונית
נגד: אבזור קמצני בדגמי הבסיס, נוחות לא מושלמת כמצופה
סיכום : האווירה הכי יוקרתית בתא הנוסעים
קישור : מרצדס A קלאס מבחן דרכים
מרצדס A קלאס  ( wheel )

מרצדס A קלאס ( wheel )