בתוך מתקפת הדגמים החשמליים שנחתו בתקופה האחרונה בארץ, פרסם אמש אתר חדשות הרכב "Drive Time" תמונות ראשונות בארץ גם של פולקסווגן ID3, המשפחתית הקומפקטית החשמלית של היצרן, שדגמים ראשונים שלה נצפו אתמול בנמל חיפה. יחד עם זאת, באופן ששונה מתהליך יבוא רשמי של יבואן רכב, המכוניות הגיעו לארץ עם מספרי רישוי אירופאיים, מהלך שמאפיין לרוב יבוא של רכב משומש. אז האם מדובר ביבוא רשמי או מקביל או בכלל אישי? יצאנו לבדוק.
אז מחברת מצ'מפיון מוטורס, היבואנית הרשמית של פולקסווגן בישראל, מסרו לנו בתגובה שאכן "רכבי ID3 בודדים הגיעו לארץ לתקופה קצרה תחת אישור יבוא זמני במסגרת בדיקות וניסוי שמבצעת צ'מפיון מוטורס בתיאום עם יצרן הרכב. לדגמים אלה טרם ניתן אישור יבוא קבוע".
ולשאלתנו בנושא האם אכן מתוכנן יבוא בקרוב של ה-ID3 לישראל, קיבלנו את התשובה שבהחלט היבואן עושה מאמצים להביא את המכוניות לארץ ונמצא במו"מ עם היצרן, אך בשל העדפת היצרן לשווק את מרבית הדגמים החשמליים בשלב הנוכחי באירופה כדי לעמוד ביעדי הפליטה של היצרנים, הסיכוי לשיווק של הדגם בישראל במהלך השנה הנוכחית בישראל נמוך למדי.
אז מה אנחנו מפסידים בינתיים? שיווק פולקסווגן ID3 החל בעולם לפני קרוב לשנתיים, אך אספקות ראשונות של הדגם נעשו רק בשנה החולפת בשווקים מרכזיים באירופה. לצד עיצוב מודרני ומפתה (מבחוץ ומבפנים), הדגם מציע מידות המקבילות פחות או יותר לגולף המשפחתית, ומשווק באירופה ב-3 גרסאות מנועים לבחירה, עם הספקים החל מ- 145 כ"ס (9.6 שניות ל-100 קמ"ש) ועד 204 כ"ס (7.4 שניות ל-100 קמ"ש) ועם 3 סוללות לבחירה: 48kWh בדגמי הבסיס המציעים טווח נסיעה של 350 ק"מ, 58kWh בדגם האמצעי המבטיח 420 ק"מ טווח נסיעה, ועד – 77kWh בדגם הבכיר המציע טווח מרשים של 550 ק"מ. ה-ID3 תומכת גם בטעינה מהירה המאפשרת טעינת 80% מהסוללה ב-35 דקות בלבד, או עד 7 שעות טעינה בעמדת טעינה ביתית (בהתאם לסוג).
מעבר לכך, המכונית שפותחה על שלדה חדשה וייעודית לדגמים חשמליים (פלטפורמת ה-MEB), מציעה מרווח פנים נאה וטוב אף מהגולף החדשה, לצד תא מטען בנפח של 385 ליטר, הגדול אף הוא מהגולף למרות שמדובר ברכב חשמלי (הסוללות ממוקמות ברצפת הרכב).
התמונות באדיבות: אתר דרייב טיים