לשם שינוי, לא עוד ג'יפון: מאזדה 6 חשמלית נחשפה בסין

לאחר 12 שנות שיווק ארוכות, נחשפה בתערוכת בייג'ינג מאזדה 6 החדשה, בגרסה חשמלית בלבד, כחלק משיתוף פעולה עם צ'אנגאן הסינית. הדגם צפוי להגיע בעתיד גם לאירופה ולארץ.

ששי כהן 28 באפר, 2024
מאזדה 6 חשמלית

לאחר 12 שנות שיווק ארוכות מאז שהוצג הדור הנוכחי של מאזדה 6, מכונית המנהלים של היצרן שהוצגה לראשונה לפני 20 שנה ומאז החליפה שלושה דורות, נחשפה בתערוכת הרכב של בייג'ינג מאזדה 6 החדשה בגרסתה לשוק הסיני העונה לשם EZ-6 ובגרסה חשמלית בלבד.


עבור מאזדה מדובר במשב רוח מרענן, לאחר שבשנים האחרונות כל דגמי החברה החדשים שהוצגו היו רק רכבי פנאי שלרוב כבר נראים דומים מדי אחד לשני ואף סובלים מהתייקרות מחירים ומיצוב היצרן כמותג פרמיום ולא עממי, דבר אשר פוגע במכירות המותג בישראל, אשר עדיין ממוקם גבוה בטבלת המסירות, אך בעיקר הודות לשלל דגמים וותיקים וזולים יחסית של המותג. עם ה-6 החדשה והחשמלית, עשויה מאזדה לחדור לסגמנט מכוניות המנהלים החשמליות שפורח בארץ ובעולם בשנים האחרונות עקב הצלחתה של טסלה מודל 3.

מאזדה 6 חשמלית

הדור החדש של מאזדה 6, הוא לא באמת רכב חדש לחלוטין שפתחה מאזדה, אלא שיתוף פעולה נרחב עם ענקית הרכב הסינית Changan, כאשר ה-6 מהווה סוג של אחות חורגת לדיפל SL03 הסינית. יחד עם זאת, שפת העיצוב בהחלט משייכת את ה-6 למקובל בדגמי מאזדה וביחס ל-6 הנוכחית מדובר בעיצוב מודרני ונאה משמעותית, המשלב בין הופעה אלגנטית ומכובדת לספורטיבית, הכוללת מרכב דמוי קופה 4 דלתות וספוילר אחורי מתרומם חשמלית בשעת הצורך.

מאזדה 6 חשמלית

גם הממדים החיצוניים צמחו קלות עם 4.92 מטר לאורך, 1.89 לרוחב ו-1.48 מטר גובה, מה שאמור יחד עם הפלטפורמה החשמלית הייעודית ובסיס גלגלים נדיב של 290 ס"מ להעיד על תא נוסעים מרווח משמעותית לחמישה נוסעים. בתא הנוסעים תמצאו סביבת נהג ונוסעים מרשימה למראה, עם עיצוב נקי וכמעט נטול מתגים, ואווירת פרמיום המאפיינת את דגמי מאזדה מהעשור האחרון. לרשות הנהג עומד לוח מחוונים דיגיטלי "10.25 ומסך מולטימדיה מרכזי "14.6 השולט כמעט על כל מערכות הרכב, כאשר ידית ההילוכים הפכה להיות אלקטרונית וממוקמת מאחורי ההגה, ואת המתגים הכמעט יחידים שתפגשו ברכב, הם ממוקמים על ההגה.

מאזדה 6 חשמלית

במאזדה ממשיכים לכוון על הנעה מנהיגה, והדגם יוצע רק בגרסת הנעה אחורית עם 2 גרסאות הספק לבחירה: 218 כ"ס שתוצע עם סוללת 58.9 קוט"ש המבטיחה טווח של כ-400 ק"מ, ו-258 כ"ס שתוצע עם סוללת 66.8 קוט"ש המבטיחה טווח עד 480 ק"מ. אל אלו מצטרפים גם חלוקת משקל מושלמת של 50:50, מה שכנראה מעיד על התנהגות ספורטיבית וייתכן ובעתיד תוצע גם גרסה היברידית 1.5 ליטר צנועה יותר וחסכונית בדלק.

בשלב הנוכחי נראה שמאזדה 6 החדשה תגיע לאירופה רק במהלך 2025 ואז יש סיכוי גבוה שנראה אותה גם בארץ.

עוד מחדשות רכב