מאזדה 6 מבחן דרכים – למנהלים שמסתפקים בממוצע

מאזדה 6 , בעבר מלכת מכוניות המנהלים בישראל , מאבדת מכירות בעקביות ומתקשה להציע תמורה הולמת מול המתחרות המודרניות . מאזדה נמצאת בתקופה רעה . מי שהיתה עד אשתקד מלכת השוק הבלתי מעורערת , פינתה את מקומה מתחילת השנה ליונדאי שצומחת בעקביות , ולצד גידול כללי של שוק הרכב החדש ב 8% , סיימה את…

ששי כהן 11 באוג, 2011

מאזדה 6 , בעבר מלכת מכוניות המנהלים בישראל , מאבדת מכירות בעקביות ומתקשה להציע תמורה הולמת מול המתחרות המודרניות .

מאזדה נמצאת בתקופה רעה . מי שהיתה עד אשתקד מלכת השוק הבלתי מעורערת , פינתה את מקומה מתחילת השנה ליונדאי שצומחת בעקביות , ולצד גידול כללי של שוק הרכב החדש ב 8% , סיימה את הרבעון השני של השנה בצניחה של 30% במכירות .
חולשה מתמשכת במסירות, החרפת התחרות וחששות מפני האטת קצב צמיחת פעילות המשק על רקע המגמות בכלכלה העולמית , הם בין הגורמים העיקריים לנסיגתו של המותג בישראל , אך יש לציין בנוסף את ההתעלמות העקבית של מנהיגי מאזדה בישראל מהשוק הפרטי והיעדר מבצעים הן בקרב לקוחות פרטיים והן בקרב מועדוני רכב , המרחיקים חלק גדול מהלקוחות לעבר המתחרים ובצדק .
מאזדה 6 2011 – כבר לא מובילה
מאזדה 6 , מלכת סגמנט מכוניות המנהלים ממחישה יותר מכל את הנפילה במכירות . מ – 5,611 יחידות שעלו לכביש במהלך 2008, דרך 2,879 מכוניות ב 2009, 2,312 מכוניות ב 2010 ועד 958 מכוניות בלבד שעלו לכביש במחצית הראשונה של 2011 , אשר מציבים אותה במקום השני מתחילת השנה בסגמנט אחרי סובארו B4 שמסרה 1,061 מכוניות , ולפני סקודה סופרב עם 822 מסירות וספולקסווגן פאסאט עם 793 מסירות .

מאזדה 6 מבחן דרכים

מאזדה 6 מבחן דרכים

עיצוב
הדור השני של מאזדה 6 הגיע לארץ בסוף שנת 2007 וזכה למתיחת פנים קלה בתחילת 2010 . למרות קווי העיצוב הנאים בהחלט , מתקשה ה 6 להפגין נוכחות על הכביש עקב כמויות הענק שעלו לכביש ( יותר מ 10,000 מכוניות מ 2008 ועד היום ) ובנוסף , מציגה דמיון לא מועט למאזדה 3 הפופולארית שגם ממנה נמכרו כמה עשרות אלפים בישראל בשנים האחרונות . אבל מה שהיה טוב בעבר , לא בטוח שמתאים כ"כ היום . הרוכשים הפוטנציאלים הפכו אניני טעם קצת יותר ומחפשים גם קצת ייחוד ולא להיבלע עם העדר  , ובמיוחד במכוניות המנהלים שם הם צריכים להפגין גם מעט סטאטוס, מה שמאזדה 6 מתקשה כיום כבר להציע .

מאזדה 6 מבחן דרכים

מאזדה 6 מבחן דרכים

תא נוסעים – בטיחות
בתוך תא הנוסעים , העיצוב ספורטיבי יחסית בדומה לעיצוב החיצוני , אך מתקשה להציע יחוד כלשהו או להתעלות מעל לממוצע .  איכות החומרים וההרכבה גבוהה כצפוי אך האווירה הכהה ששולטת בתא הנוסעים , מתקשה לשדר יוקרה כלשהי והתחושה העיקרית המתקבלת היא של מאזדה 3 משודרגת ומרווחת יותר . האבזור עצמו לא רע כבר בגרסת הבסיס : 2.0 ליטר EXECUTIVE , וכולל כסטנדרט בקרת אקלים דיגיטלית כפולת איזורים , מחשב דרך , בקרת שיוט , מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה ותאורת פנים עשירה יחסית . האבזור הבטיחותי כולל 6 כריות אוויר ובקרות יציבות ומשיכה ולמכונית ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי .
למרות מידות חיצוניות לא קטנות עם 4.75 מטר באורך ו 1.79 מטר ברוחב, מתקשה מאזדה 6 להציע תא נוסעים מרווח לנוסעים ואף נופלת יחסית למתחרות ( סופרב , מונדאו ) . עם זאת , נפח תא המטען מכובד למדי ועומד על 519 ליטרים בדגם הסדאן. גרסת ה 5 דלתות השימושית , מציעה אפילו יותר .

 

מאזדה 6 מבחן דרכים

מאזדה 6 מבחן דרכים

מנוע , תיבת הילוכים
מתחת למכסה המנוע , מצוידת מאזדה 6 בגרסת ציי הרכב במנוע בנזין בנפח 2 ליטר המפיק 155 כ"ס ב 6,200 סל"ד ומומנט של 19.67 קג"מ ב 4,500 סל"ד . למנוע הנ"ל משודכת תיבת הילוכים אוטומטית עם תפעול ידני בעלת 5 הילוכים בלבד . קצת מאכזב בימינו , כאשר כמעט כל משפחתית מדרגה נמוכה יותר מצוידת כבר במינימום 6 הילוכים .
בנסיעה
כצפוי מדגמי מאזדה , מעניקה גם ה – 6 נסיעה עם אופי ספורטיבי יחסית ואפילו מהנה ביחס לממוצע בקטגוריה . הביצועים הרשמיים אמנם לא ממש מרשימים עם תאוצה ל 100 קמ"ש תוך 10.8 שניות , ומהירות מרבית של 204 קמ"ש , אולם ההגה די מדויק  ויחד עם אחיזת הכביש הטובה , מציעים התנהגות כביש ברמה גבוהה . שילוב המנוע והגיר מצוין ואפשרויות המשחק עם החלפות ההילוכים הידניות דרך פדאלים מאחורי ההגה , מוסיף קצת לכיף , אך חמשת יחסי ההעברה בגיר קצת לא רלוונטי בימינו .
נוחות הנסיעה בד"כ טובה וכך גם השקט שנשמר בתא הנוסעים כל עוד ולא תלחצו אותה יותר מדי . בכבישים משובשים , מתגלים מתליה הנוקשים יחסית של הרכב ונוחות הנסיעה בהם נפגעת באופן משמעותי .  צריכת הדלק היא אחת מנקודות התורפה של הרכב . בנסיעה שהתמקדה בעיקר בכבישים בין עירוניים , נעה צריכת הדלק סביב 10 ק"מ לליטר בממוצע . בתוך העיר , עם מזגן דולק ופקקים בשפע , צנחה צריכת הדלק לכיוון ה 8.5 ק"מ לליטר בממוצע.

מאזדה 6 מבחן דרכים

מאזדה 6 מבחן דרכים

מאזדה 6 החדשה – סיכום מבחן
בסיכומו של מבחן , מתגלה מאזדה 6 כמכונית משפחתית גדולה , נאה ונעימה ואף אפילו די מהנה לנהיגה . בצד החובה , מספקת המאזדה עיצוב שהפך להיות שקוף למדי בארץ , נוחות נסיעה בינונית , גיר אוט' מיושן ותצרוכת דלק לא מרשימה . דווקא עבור מי שמחפש מאזדה 6 משומשת , יתכן והמכונית תעניק תמורה טובה יחסית למחיר , עקב כמויות גדולות שנפלטות משירות הליסיניג במחירים נמוכים יחסית . כחדשה , במחיר החל מ- 157,500 ש"ח , היא מתקשה להציע תמורה הולמת מול מתחרות כסובארו B4, סיטרואן C5 וסקודה סופרב , המעניקות תמורה גבוהה יותר לכסף ואף נהנות מאותו סטאטוס של מכוניות מנהלים שאותו איבדה מאזדה 6 כבר די מזמן .

 

 

 

 

עוד ממבחני דרכים