מגדילות טווח: החשמליות של יונדאי ופולקסווגן יאמצו גג סולארי מתוצרת אפולו פאוור הישראלית

אפולו פאוור חנכה בצפון הארץ את המפעל האוטומטי הראשון מסוגו בעולם ליריעות סולאריות גמישות, ותספק עשרות אלפי יריעות שישולבו בדגמי החשמליות של קונצרן פולקסווגן ויונדאי ויאפשרו הגדלת טווח הנסיעה באמצעות ניצול אנרגיית השמש.

ששי כהן 25 בינו, 2023
היריעות הסולאריות הגמישות של אפולו פאוור משולבות בדגם יונדאי איוניק 5 . (צילום אפולו פאוור)

בתמונה הראשית: היריעות הסולאריות הגמישות של אפולו פאוור משולבות בדגם יונדאי איוניק 5 . (צילום אפולו פאוור)

חברת אפולו פאוור חנכה הבוקר את את "אפולו כרמל" – המפעל האוטומטי הראשון מסוגו בעולם לייצור יריעות סולאריות גמישות, בפארק המדע והתעשייה מבוא כרמל. עם המפעל החדש עוברת החברה לשלב הייצור ההמוני, כאשר בהמשך השנה צפויה להגיע לקיבולת מלאה של כ- 190 מגה ואט בשנה, השווים לצריכה שנתית של כ-35-40 אלף בתי אב. בהשקת המפעל החדש חשפה החברה הסכם חדש עם קבוצת פולקסווגן, המצטרף לשיתופי פעולה עם מותגי הרכב יונדאי ורנו המבקשות לשלב את היריעות הסולריות של אפולו בכלי הרכב החשמליים לטובת הגדלת טווח הנסיעה.


ההסכם החדש עם קבוצת הרכב פולקסוואגן (Volkswagen AG Commercial Vehicles) כולל אספקת עשרות אלפי יריעות שישולבו בדגמי החשמליות שלהם לאחר גמר הייצור (Aftermarket) החל מחודש יולי 2024 ולמשך 10 שנים. היריעות הסולריות הגמישות שמייצרת החברה עבור תעשיית הרכב, מאפשרות כיסוי גג המכונית, מכסה המנוע או תא המטען בתוספת קלה במיוחד של משקל (לעומת פנלים העשויים מזכוכית) ואינן דורשת כמעט כלל תשתית. לדברי החברה, כיסוי מכונית חשמלית בפנלים המתקדמים יאפשר תוספת של 10-15 ק"מ טווח נסיעה ביום הודות לניצול אנרגיית השמש והמרתה לחשמל אשר נצבר בסוללת הרכב. בנוסף, מצהיר היצרן שמדובר בפנלים החסינים לכל מזג אוויר ולכל ויברציות שמיוצרות בזמן הנסיעה. מהצד של יצרני הרכב, מדובר גם בנתונים המסייעים להם להשגת ציון ירוק טוב יותר בדרך לייעדי "נטו אפס פליטות" (Emissions Zero Net) כחלק מהתמודדות הקהילה הבין-לאומית עם משבר האקלים.

יריעות סולריות אפולו פאוור

מכסה מנוע המשלב את היריעות הסולריות הגמישות של אפולו פאוור

בשנה החולפת זכתה הטכנולוגיה של חברת אפולו פאוור גם להכרה בינלאומית משמעותית. פרויקט הגג הסולארי שבוצע בשיתוף עם ענקית הרכב הגרמנית אאודי והספקית האוסטרית לשוק הרכב Mubea Carbo Tech , זכה בפרס החדשנות היוקרתי בתעשיית החומרים המרוכבים בקטגורית "משטחים בתחום הרכב" ל-2022. הפרויקט כלל שילוב היריעות הסולאריות הגמישות והקלות של אפולו בחומרים המרכיבים את הגג של אחד מכלי הרכב החשמליים של אאודי.

יריעות סולריות אפולו פאוור

יריעות סולריות גמישות של אפולו פאוור. כיסוי משטחים גדולים כמעט ללא תשתית, בסגנון של דשא סינטטי…

אפולו פאוור (באמצעות חברת הבת סולארפיינט), הינה חברה המפתחת, מייצרת ומוכרת מוצרים ופתרונות טכנולוגיים בתחום האנרגיה הסולארית. מוצרי החברה מבוססים על טכנולוגיה של יריעה סולארית גמישה, יעילה ועמידה הניתנת ליישום במגוון שימושים, לרבות התקנה על גגות קלים, במאגרי מים ועוד, וייעודה להפוך כל משטח תחת פני השמש למשטח מייצר חשמל.

בהקמת המפעל, שיעסיק כ- 100 עובדים, מרביתם מצפון הארץ, הושקעו כ- 100 מיליון ₪. באירוע החגיגי השתתפו מייסדי החברה, ערן מימון, המשמש כסמנכ"ל הטכנולוגיות הראשי של החברה, ועודד רוזנברג, מנכ"ל החברה, דירקטוריון החברה בראשות אלוף (במיל.) ד"ר יום טוב סמיה, עובדי החברה, וכן מספר שותפים עסקיים מהארץ ומהעולם ובהם נציגים מחברת אמזון, פולקסוואגן, תדיראן, דוד פתאל ועוד.

עוד מחדשות רכב