נחשפה טויוטה פריוס 2023 החדשה והיא כבר לא משעממת

"הפריוס היעילה ביותר אי פעם" כך מתארים בטויוטה את הפריוס החדשה. בתפריט שלה תמצאו לשם שינוי עיצוב ספורטיבי ונועז יותר, יחידת כח היברידית המפיקה 223 כ"ס לעומת 122 כ"ס בלבד בדגם היוצא והבטחה לנסיעה הרבה יותר חשמלית בזכות גרסת פלאג-אין בלבד שתוצע בשוק האירופאי.

ששי כהן 16 בנוב, 2022
טויוטה פריוס 2023 החדשה

טויוטה פריוס היתה המכונית ההיברידית הראשונה בעולם בייצור המוני ומאז שהוצג הדור הראשון שלה ב-1997, היא הפכה סמל ליעילות אנרגטית, עם עיצוב אווירודינמי, יחידת כח היברידית יעילה ונדמה היה שכל כולה הוקדש לחיסכון בדלק וידידותיות לסביבה ואת זה היא עשתה מצוין. לאורך השנים היא גם מאוד הצליחה בעולם אך הדור הרביעי שלה שהוצג ב-2015, כבר סבל מעיצוב חריג ומוזר למדי, ולצד התרחבות משמעותית של היצע הדגמים ההיברידים של היצרן, ספג ירידה משמעותית בביקוש העולמי. הדור החמישי של הפריוס שנחשף הלילה, משנה כיוון ופונה לדרך חדשה שאמורה להחזיר אותו למסלול הנכון.


כבר לא מוזרה

הבעיה כנראה המרכזית של הדור היוצא של הפריוס היתה עיצוב הרכב החריג שנבע מהרצון להשיג מכונית אווירודינמית ויעילה במיוחד מבחינה אנרגטית. עם הדור החדש משנה טויוטה כיוון: הדגם פותח על פלטפורמת ה-GA-C החדשה, המרכב עדיין אווירודינמי להפליא אך המראה חלקלק, הקווים אלגנטיים ויחד עם חישוקי גלגלים שצמחו ל-"19, מתקבלת כאן מכונית עם עיצוב ספורטיבי-אלגנטי שללא ספק כבר לא ירגיז אף אחד. עם 4.52 מטרים לאורך מדובר גם במכונית קצרה יותר ב-4.5 ס"מ, הרוחב צמח ב-2.2 ס"מ ל-1.78 מטר, בסעיף הגובה היא איבדה 5 ס"מ ל-1.42 מטר, ובסיס הגלגלים הנדיב של הדור היוצא צמח ב-5 ס"מ ל-275 ס"מ, מה שמבטיח תא נוסעים מרווח יותר.

טויוטה פריוס 2023 החדשה

גרסת פלאג-אין בלבד באירופה

הפריוס תעשה שימוש ביחידת כח היברידית פלאג-אין חדשה הכוללת מנוע בנזין 2.0 ליטרים ומנוע חשמלי המפיקים הספק משולב של 223 כ"ס, לעומת 122 כ"ס בלבד בדגם היוצא, המבטיחים שדרוג משמעותי של הביצועים וההנאה מהנהיגה. הודות לסוללת ליתיום-יון חדשה בקיבולת 13.6 קוט"ש, מבטיחים בטויוטה שיפור של יותר מ-50% בטווח הנסיעה החשמלי, כאשר מרבית הנהיגה העירונית תתבצע על חשמל בלבד. נתונים אודות התאוצה, צריכת הדלק וטווח הנסיעה החשמלי טרם פורסמו. מארז הסוללות הקומפקטי יותר ממוקם מתחת לספסל האחורי ותורם גם למרכז כובד נמוך יותר וגם לפינוי מקום בתא המטען. בהמשך תציג טויוטה גם גרסה חשמלית מלאה לפריוס. 

טויוטה פריוס 2023 החדשה

תא נוסעים דיגיטלי יותר

גם סביבת הנהג והנוסעים השתדרגה משמעותית בדור החדש, עם לוח מחוונים דיגיטלי "7 ומערכת מולטימדיה מרכזית השולטת על מגוון גדול של מערכות הרכב. העיצוב נקי יותר, איכות החומרים שודרגה ותאורת האווירה תשנה צבעים לפי התרעות חבילת הבטיחות המקורית. אל אלו מצטרפים תנוחת ישיבה נמוכה וספורטיבית יותר והבטחה לתא נוסעים שקט יותר מבעבר.

טויוטה פריוס החדשה צפויה להגיע לשווקים ראשונים באירופה כבר באביב הקרוב, וסביר להניח שתגיע לארץ במחצית השניה של 2023. 

 

 

עוד מחדשות רכב