ניסאן אלטימה הייבריד – מבחן דרכים

מצוידת בעיצוב נאה , מנוע 2.5 ליטר 198 כ"ס וטווח נסיעה מרשים של יותר מ 1,000 ק"מ על מיכל דלק אחד , מהווה האלטימה הייבריד משפחתית יעילה בארה"ב. האמריקאים עוברים לנהוג במכוניות קטנות וחסכוניות יותר , מדווחים לנו יותר ויותר לאחרונה באמצעי התקשורת . אז נכון , לא מדובר עדיין במכוניות באמת קטנות מהסוג שהפך…

ששי כהן 15 ביול, 2011

מצוידת בעיצוב נאה , מנוע 2.5 ליטר 198 כ"ס וטווח נסיעה מרשים של יותר מ 1,000 ק"מ על מיכל דלק אחד , מהווה האלטימה הייבריד משפחתית יעילה בארה"ב.

האמריקאים עוברים לנהוג במכוניות קטנות וחסכוניות יותר , מדווחים לנו יותר ויותר לאחרונה באמצעי התקשורת . אז נכון , לא מדובר עדיין במכוניות באמת קטנות מהסוג שהפך לפופולארי בשנה האחרונה בארץ , אלא מעבר למנועים קטנים וחסכוניים יותר ( בעיקר 4 צילינדרים ) , אשר באים על חשבון מנועי ה 6 צילינדרים ו – V8 שהופכים להיות מעט פחות מבוקשים בארה"ב .
כחלק מהמעבר בארה"ב למכוניות חסכוניות יותר , מתרבות המשפחתיות ההיברדיות שעולות לכביש ולצד טויוטה פריוס שהיתה החלוצה , משווקים כיום דגמים היברידים שתופסים תאוצה כמו טויוטה קאמרי , פורד פיוז'ן ,פורד אסקייפ וגם ניסאן אלטימה הייבריד אותה לקחנו למבחן.

ניסאן אלטימה הייבריד

ניסאן אלטימה הייבריד

ניסאן אלטימה הייבריד

ניסאן אלטימה הייבריד

ניסאן אלטימה היא רבת מכר בארה"ב . הדור הנוכחי ( רביעי במספר ) שהוצג ב 2007 ,עבר מתיחת פנים בשנה שעברה ונאבק עם טויוטה קאמרי בקביעות על השליטה בסגמנט המשפחתיות ולאחרונה גם בשברולט מאליבו שתופסת תאוצה . בפיתוח הדגם ההיברידי , נעזרה ניסאן בטויוטה ומייצרת למעשה ברישיון , מערכת היברידית הדומה מאוד לזאת המותקנת בקאמרי הייבריד. עקב התקנים השונים בין המדינות בארה"ב , משווקת האלטימה הייבריד רק ב 10 מדינות בארה"ב ועדיין נחשבת לנדירה יחסית .
לצד עיצוב חיצוני נאה ומרשים , נהנית האלטימה ממידות חיצוניות גדולות יחסית עם 4.82 מטר באורך , 1.80 מטר ברוחב , 1.48 בגובה ובסיס גלגלים של 278 ס"מ , המעניקים לרכב תא נוסעים מרווח למדי . נפח תא המטען לעומת זאת , הוקרב על מזבח המערכת ההיברידית וצנח מ 425 ליטר בדגם הרגיל ל 255 ליטר בדגם ההיברידי.

ניסאן אלטימה הייבריד

ניסאן אלטימה הייבריד

כניסה לתא הנוסעים , מגלה סביבת נהג יפנית טיפוסית ללא התחכמויות או מקוריות כלשהי . סביבת הנהג נאה , אך לא פורצת דרך , ולהבדיל מכל מיני היברידיות עמוסות מסכים מתוחכמים המספקים כל מיני נתונים לגבי פעילות המערכת ההיברידית , כאן הכל סטנדרטי , למעט מד הספק המנוע החשמלי המחליף את מד הסל"ד .
אבזור הרכב כולל חשמול מקובל , מערכת שמע מקורית ( בסיסית למדי ) , בקרת שיוט , מחשב דרך  ובקרת אקלים דיגיטלית כפולת איזורים . לנוחות הנוסעים , מצוידת המכונית במשענות יד אמצעיות ותאורת פנים עשירה . למרות מיצובה הגבוה יחסית של המכונית , נעדרים פריטים כמו מראות מתקפלות חשמלית , ציפוי עור להגה/ידית הילוכים ועוד פריטים שכבר ירדו יותר לעם . האבזור הבטיחותי מלא וכולל 6 כריות אוויר ובקרות יציבות ואחיזה כסטנדרט ולמכונית אף הוענק ציון מלא של 5 כוכבים בריסוק במבחן הריסוק האמריקאי .

ניסאן אלטימה הייבריד

ניסאן אלטימה הייבריד

הבשורה הגדולה של המכונית , שוכנת מתחת למכסה המנוע . האלטימה ההיברידית מצוידת במנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.5 ליטר המפיק 158 כ"ס וכן עם מנוע חשמלי המפיק 40 כ"ס נוספים אשר ביחד מעניקים למכונית הספק מרשים של 198 כ"ס . לטובת החיסכון , משודכת למנוע תיבת הילוכים אוטומטית רציפה אשר פועלת בהרמוניה מלאה עם יחידת הכח ומציעה ביצועים ספורטיביים למדי הכוללים תאוצה ל 100 קמ"ש תוך 7.6 שניות בלבד.
בדומה למערכת ההיברידית של טויוטה , גם כאן מתאפשרת נסיעה על חשמל בלבד לאורך מספר ק"מ , אך המהירות המירבית המושגת על חשמל בלבד , מרשימה כאן ועומדת על 64 קמ"ש . בנסיעה נינוחה , עם דוושה מלטפת את דוושת הבנזין , מאיצה המכונית באלגנטיות ובשקט מרשים ומאפשרת נסיעה נינוחה וחסכונית להפליא , אך בשונה מהיברידיות אחרות , לחיצה על דוושת הגז בנחישות , מאיצה את הרכב כאילו דחפו לו פלפל חריף ומטיסה אותו קדימה עם אפילו צליל נאה שמתגנב לאוזן . הניסאן הזאת מהירה בכל מצב ולאורך יותר מ 2,500 ק"מ שנהגתי בה , לא נתקלתי אפילו פעם אחת בחוסר של כח .  אם תוסיפו לכך את ההגה הדי מדויק ומתקשר , יחד עם מתלים מעט קשיחים ( ובוודאי ביחס למה שמקובל בארה"ב ) , מתגלה כאן פרטנרית מהנה לנהיגה , המציעה במידה מסוימת ביצועים של מנועי 6 צילינדרים במנוע 4 צילינדרים .

ניסאן אלטימה הייבריד

ניסאן אלטימה הייבריד

את התשלום על הביצועים הנאים , משלמים מעט הנוסעים עם נוחות נסיעה בינונית בלבד , המצליחה להעביר לנוסעי המכונית , חלק גדול משיבושי הכביש . המושבים הקדמיים גם לא ממש אוחזים ונוחים , אולם הספסל האחורי דווקא די נח ומרווח . לפחות מבחינת בידוד תא הנוסעים מרעשי חוץ ומנוע , מתקבל ציון גבוה .
לצד הביצועים הנמרצים , מצליחה האלטימה הייבריד להציג נתוני תצרוכת דלק מצויינים. לאורך מספר תדלוקים , בתנאי דרך מגוונים ועם רגל לא ממש עדינה על הגז ,  אך גם לא כבדה עקב החשש מהשוטרים האמריקאים הקשוחים , עברה המכונית 15.4 ק"מ לליטר ! הישג נאה למדי בהתחשב בגודל המכונית ומשקלה ובנפח המנוע הגדול . אם תוסיפו לכך את מיכל הדלק הענק בעל נפח ה 70 ליטר , מתקבל טווח נסיעה מרשים ביותר על מיכל אחד ובמקרה שלנו , רק לאחר 920 ק"מ , נדלק המנורה של הדלק ומחשב הדרך הראה על עוד 98 ק"מ טווח נסיעה מוערך .

ניסאן אלטימה הייבריד

ניסאן אלטימה הייבריד

בסיכומו של מבחן , מציעה ניסאן אלטימה הייבריד , מכונית משפחתית מרווחת למדי , גדולה ומעוצבת אשר נהנית מביצועים מרשימים ומצריכת דלק פנטסטית , אשר מיטיבה על הדרך גם עם הסביבה ומצליחה להיות ירוקה . בצד השלילה , ניתן למנות נוחות נסיעה בינונית בלבד אשר הוקרבה ככל הנראה על מזבח הביצועים ותא מטען קטן יחסית עקב אחסון המצברים מאחור . מחיר הרכב בארה"ב מתחיל ב $21,700 אשר מעמידים אותה בתחרות אל מול טויוטה פריוס וקאמרי ההיברידיות וכן עם הפורד פיוז'ן אשר מציעות יותר חיסכון בדלק וידידותיות לסביבה , אך פחות ביצועים והנאה מהנהיגה . ומה איתנו ? כרגע היא לא ממש נמצאת על הכוונת , עקב ייצור הרכב בארה"ב ותקינה שונה ( הנוגעת בעיקר ליחידות התאורה ) אשר מונעת ממנה להגיע גם לארץ . ייתכן ובשנה הקרובה , עם ההבטחות הרבות של משרד התחבורה על הקלות ביבוא מקביל מארה"ב והסרת חסמים נוספים , נזכה לראות אותה גם אצלינו וקרסו יוכלו שוב לשווק מכונית מנהלים של ניסאן .

 

ניסאן אלטימה הייבריד

ניסאן אלטימה הייבריד

 

 

 

 

 

עוד ממבחני דרכים