חללי ועתידני עד 9 מושבים: יונדאי סטאריה בישראל

מוביל הנוסעים של דור העתיד: יונדאי סטאריה מצטרף לשוק רכבי ההיסעים עם עיצוב חללי ועתידני, תא נוסעים מרווח ומאובזר במיוחד ושלל גרסאות נוסעים עד 9 מושבים לצד גרסאות מסחריות לשוק העבודה. המחיר יחל מ-236,900 שקל.

ששי כהן 31 במאי, 2022
יונדאי סטאריה

בדיוק 30 שנה לאחר שהושק בישראל טויוטה פריוויה, המיניוואן החללי והמתקדם של שנות ה-90, משיקה כלמוביל את יונדאי סטאריה, מיניוואן חללי ועתידני חדש שמתואר לדברי היבואן כ-"מוביל הנוסעים של דור העתיד", ובמידה מסוימת מציע מקוריות ומראה עתידני המזכירים את המיניוואן של טויוטה מתחילת שנות ה-90. הסטאריה מצטרף לשוק רכבי ההיסעים וישווק כאן החל מגרסאות מסחריות שמיועדות לשוק העבודה, דרך גרסאות נוסעים (עד 9 נוסעים) ועד גרסת מיניוואן יוקרתית בעלת 8 מושבים.


עיצוב עתידני

בראש ובראשונה מציע יונדאי סטאריה שפת עיצוב חיצוני חדשה שטרם ראינו כמוה ביונדאי, עם עיצוב חללי ומתקדם שנראה שונה מכל מוביל נוסעים שנע כיום על הכביש (לדוגמה: פולקסווגן טרנספורטר, פורד טרניט וסיטרואן ג'אמפי), הכולל חלונות גדולים במיוחד, מראה חלקלק, תאורת LED חיצונית עם חתימה אור מרהיבה, חישוקי גלגלים "17-18" ועוד, המלווים גם בממדים גדולים מהמקובל עם 5.25 מטר לאורך, 1.99 מטר רוחב, ו-1.99 מטר גובה. גם בסיס הגלגלים נדיב במיוחד ועומד על 327 ס"מ, המציעים מרחב מצוין החל מ-3 נוסעים בגרסאות העבודה ועד 9 נוסעים בגרסאות הנוסעים.

 

תא נוסעים בסגנון מכונית פרטית

גם בתא הנוסעים מציע הסטאריה עיצוב סביבת נהג ונוסעים המזכירים יותר רכב פרטי יוקרתי והרבה פחות וואן מסחרי, עם שפת העיצוב המאפיינת את דגמי יונדאי מהדור החדש, אותה ראינו גם בטוסון, אלנטרה ודגמים נוספים. הדגם כוללשלל אלמנטים לטובת המשפחה והנוסעים: כל אחד מהמושבים מצויד במשענת ראש מתכווננת ובחגורת בטיחות עם 3 נקודות עיגון, תקרה גבוהה, נוחים, חלון פנורמי ענק לטובת היושבים מאחור המציף את הרכב באור ומדגיש את תחושת המרחב, גובה מדרגה נמוך המאפשר יציאה וכניסה נוחות, תא מטען ענק בנפח של 830 – 1303 ליטר (בהזזת שורת המושבים השלישית קדימה) המאפשר לצאת לטיולים ומסעות ארוכים עם ציוד רב, קונסולה מרכזית ורסטילית המשמשת או כמושב נוסף או כמקום אחסון, שקעי USB לכל מושב אשר מאפשרים הטענת הסלולר בזמן הנהיגה גם ליושבים מאחור, חומרים אלגנטיים ורכים, תא אחסון גדול מעל סוכך השמש ופתחי מיזוג אוויר גם ליושבים מאחור.

יונדאי סטאריה

מנוע, בטיחות

הדגם ישווק בארץ עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.2 ליטר (הלקוח מדגם הסנטה פה) המפיק 177 כ"ס ו-44 קג"מ ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים. צריכת הדלק הממוצעת שלו עומדת על קצת יותר מ-12 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן. בניגוד למקובל בשוק רכבי ההיסעים, הסטאריה ישווק בארץ עם חבילת בטיחות מלאה (בגרסאות הנוסעים) ועשירה במיוחד (כל מערכות הבטיחות המתקדמות המקובלות כיום בשוק הרכב ואף יותר), אך גרסאות ההובלה ישווקו לפחות בשלב הראשון עם מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית וזה חבל. 

יונדאי סטאריה

אבזור

כל רמות הגימור יוצעו עם מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע 8 אינטש התומכת ממשקי Apple CarPlay ו-Android Auto, מצלמה אחורית, בלם יד חשמלי עם פונקצית Auto Hold, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, בורר מצבי נהיגה, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, פנסי איתות במראות הצד, חלונות חשמליים קדמיים, קיפול מראות חשמלי, מרימי שמשות, חיישן אורות, מפתח חכם לכניסה והנעה, גלגל הגה מצופה עור, בקרת אקלים קדמית וחישוקים קלים בקוטר 17 אינטש*.

יונדאי סטאריה

יונדאי סטאריה 1+8 ברמת גימור Premium כוללת:

לוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל 10.25 אינטש, בורר הילוכים SBW באמצעות מתגים, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, בקרת אקלים אחורית עם פתחי מיזוג נפרדים, חיישני גשם, תאורת יום קבועה LED, תאורת LED פנימית, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, וילונות בחלונות הדלתות האחוריות, שקעי USB לשורות המושבים השניה והשלישית.

יונדאי סטאריה

יונדאי סטאריה 1+7 ברמת גימור Luxury כוללת בנוסף לרמת גימור Premium :

תאורת LED מלאה בחזית, פנסי LED אחוריים בדוגמת פיקסלים, מושב נהג מתכוונן חשמלי, ריפודי עור, חימום למושבים הקדמיים, חימום לגלגל ההגה, קונסולת אחסון אמצעית, גג שמש כפול חשמלי, ניפח כב תחתון במושב הנהג וחישוקים קלים בקוטר 18 אינטש.

מחירון

מחיר יונדאי סטאריה יחל מ-236,900 שקל לגרסת ההובלה ללא חלונות אחוריים וימשיך ב-249,900 שקל לגרסת ההובלה עם חלונות אחוריים. מחיר גרסאות הנוסעים יחל מ-269,900 שקל לגרסת ה-9 נוסעים ועד 294,900 שקל לגרסת המיניוואן 8 מושבים המאובזרת ביותר. כל המחירים כוללים מע"מ. צפי המכירות של הדגם עד סוף השנה עומד על כמה מאות מכוניות, ומשלוח ראשון של הדגם כבר נמצא בישראל.

 

עוד מחדשות רכב