פיג'ו 508 מבחן דרכים

לאחר שנים בהן התרכזו בפיג'ו בעיקר בעיצוב ונוחות , מוכיחה ה 508 שמכונית המנהלים שלהם יכולה להיות לא רק יפה , אלא גם חכמה ואופה . זהו . נגמרו התירוצים . תשכחו את כל מה שהשתרש אצלכם במח בנוגע למכוניות מנהלים צרפתיות , תמחקו את הזכרון וטטענו קובץ חדש : מכונית מנהלים צרפתית יכולה להסתכל…

ששי כהן 26 באוג, 2011

לאחר שנים בהן התרכזו בפיג'ו בעיקר בעיצוב ונוחות , מוכיחה ה 508 שמכונית המנהלים שלהם יכולה להיות לא רק יפה , אלא גם חכמה ואופה .

זהו . נגמרו התירוצים . תשכחו את כל מה שהשתרש אצלכם במח בנוגע למכוניות מנהלים צרפתיות , תמחקו את הזכרון וטטענו קובץ חדש : מכונית מנהלים צרפתית יכולה להסתכל למתחרות הגרמניות בלבן של העין . אין לה אמנם עיצוב ממש גרמני , אין לה מנוע 2 ליטר וגם לא רשום לה על תיבת ההילוכים שום DSG או S Tronic . אבל בשורה התחתונה , זוהי כנראה המכונית הכי גרמנית שיצאה משערי מפעל פיג'ו . קבלו את ה 508 .

פיג'ו 508 מבחן דרכים

פיג'ו 508 מבחן דרכים

פיג'ו 508 יוצאת לקרב אמיתי . בפיג'ו החליטו סוף סוף שלא מספיק להיות יפה ומפנקת כמו שהיתה ה 407 , אלא צריך להכות גם בתחומים אחרים : ביצועים , הנאה מנהיגה , אמינות ויעילות ואת זה , יש כנראה ל 508 החדשה שהוצגה בתחילת השנה והגיעה אלינו בחודשים האחרונים . ה 508 יוצאת להתחרות בשוק מכוניות המנהלים אשר סובל מחולשה יחסית במכירות בשנים האחרונות עקב פזילה עזה של הלקוחות לרכבי פנאי קומפקטים שנהנים מדרישה מעט מוגזמת בשוק המקומי .
המעבר לעידן חדש בפיג'ו בתכנון מכונית המנהלים החדשה , אמנם סימן על הכוונת יכולות של מתחרות גרמניות , אולם בפיג'ו לא שכחו גם את מרכיב הנוכחות וה 508 נהנית מעיצוב מודרני בסגנון הספורט אלגנט , אשר גם אם הוא מאופק מבעבר ולא נהנה ממראה של דוגמנית מסלול , עדיין קשה להתעלם מנוכחותה על הכביש .
והיא גם גדולה מהממוצע . לעומת ה 407 שאותה החליפה , צומחת המכונית ל- 4.79 מטר באורך ( 12+ ס"מ ) , 1.85 מטר ברוחב ( 4+ ס"מ ) ומצמצמת 2 ס"מ בגובה ל 1.45 מטר לטובת שיפור האוירודינמיות וצריכת הדלק . בסיס הגלגלים צומח משמעותית עם 9 ס"מ ל 281 ס"מ , מה שמבטיח תא נוסעים מרווח מאוד , שלא על חשבון נפח תא המטען שעומד על 497 ליטר.

פיג'ו 508 מבחן דרכים

פיג'ו 508 מבחן דרכים

בתוך תא הנוסעים נהנית ה 508 מסביבת נהג נאה , אך חסרת כל חידוש או מקוריות . את זה העדיפו כנראה לשמור לאחות הכמעט תאומה – סיטרואן C5 שעדיין נהנית מסביבת נהג די מקורית . יחד עם זאת , מצליחה ה 508 לחדש בתחום מאוד חשוב : איכות . בפיג'ו החליטו כנראה שנמאס להם לשמוע על כל מיני בעיות הרכבה ועמידות תא נוסעים ובדגם החדש ניתנה חשיבות גבוהה ביותר לנושא . איכות החומרים והגימור הם ברמה גבוהה ביותר , כמעט ייקית , ונראה שכך זה ישמר גם בעוד שנים רבות . המרווח לנוסעים מצוין הם מלפנים והן מאחור ושלושה נוסעים מבוגרים / 3 כסאות ילדים מאחור יאוכלסו די בקלילות .
ה 508 משווקת בארץ עם 4 רמות גימור לבחירה . רכב המבחן היה ברמת הגימור הבסיסית " ACCESS " הפונה בעיקר לציי רכב , אולם האבזור בו די עשיר וכולל חשמול מקובל , מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם יציאות USB ונגן חיצוני. בנוסף , תמצאו גם דיבורית בלוט'וס מקורית , בקרת אקלים דיגיטלית כפולת איזורים עם פתחים ליושבים מאחור , גלגל הגה מתכוונן לגובה ולעומק, תאורת פנים עשירה כולל תאורת אווירה LED , ציפוי עור להגה,בקרת שיוט ועוד. האבזור הבטיחותי כולל 6 כריות אוויר , בקרת יציבות ופנסי דרך עוקבים בפניות .

פיג'ו 508 מבחן דרכים

פיג'ו 508 מבחן דרכים

כמו במקרה של ה C5 החדשה , מצטרפת גם ה 508 לגל מכוניות המנהלים אשר מוותרות על מנועים בנפח 2.0 ליטר ומסתפקות במנועי טורבו בנזין קטני נפח אשר מעניקים יעילות גבוהה יותר עם ביצועים משופרים לצד חיסכון בדלק ושמירה על הסביבה . גם כאן מצוידת המכונית במנוע המוכר מבית פיג'ו סיטרואן בנפח 1.6 ליטר המפיק 156 כ"ס נאים ב 4,000 סל"ד ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים . הביצועים זריזים למדי עם תאוצה ל 100 קמ"ש תוך 9.2 שניות ומהירות מירבית רשמית של 220 קמ"ש .
ובנסיעה , מפתיעה ה 508 ולצד הביצועים הנאים , מספקת חווית נהיגה די נעימה .למנוע יש אופי חלק  והוא מטפס במד הקמ"ש בצורה חרישית ונטולת מאמץ ויחד עם תיבת ההילוכים הטובה , מספק ביצועים די זריזים הן בכרך העירוני והן בסביבה בין עירונית מרובת כבישים מפותלים שם מפגינה המכונית אחיזת כביש גבוהה ונהיגה די מענגת ביחס לממוצע בסגמנט . האם פיג'ו חזרו ליצר מכוניות מהנות ? כנראה שכן .
תצרוכת הדלק בנסיעה עירונית , נעה במהלך המבחן סביב 9 ק"מ לליטר ומחוץ לעיר נעה סביב 11.5 ק"מ לליטר תחת תנאים מאומצים מעט מהרגיל . אין ספק שנסיעה רכועה ועדינה יותר , תספק נתונים קרובים יותר למה שמצהיר היצרן עם 14 ק"מ לליטר בממוצע.  פליטת ה CO2 מעט נמוכה מהממוצע לקטגוריה ועומדת על 164 גרם לק"מ.

פיג'ו 508 מבחן דרכים

פיג'ו 508 מבחן דרכים

פיג'ו 508
בסיכומו של מבחן , מצליחה ה 508 לשלב בין יתרונות צרפתיים כעיצוב , נוחות נסיעה ופינוקים לבין יתרונות של מכוניות גרמניות כאיכות יצור והרכבה גבוהים , יחידת כח חסכונית ויעילה וכמובן גם הנאה מנהיגה . אם נלך קצת אחורה , ניזכר שהנאה מנהיגה היתה פעם אחת מהתכונות הבולטות של פיג'ו וקצת נשכחה בעשור וחצי האחרונים . התחרות העזה בעולם הרכב , מאלצת יצרנים להשתפר באופן קבוע ולנסות להיות גם יצירתיים ולחרוג מהמסגרות המקובעות . לפיג'ו יש כיום מכונית מנהלים מגובשת אשר מציעה תחרות אמיתית הן לנציגות מהמזרח והן לתוצרת הגרמנית . כל שנותר לה לעשות , הוא להיפתר מהתדמית הקצת בעייתית שליוותה את ה 407 ולהציג אמינות גבוהה כפי שהצהירו בפיג'ו לא מעט עם השקת ה 508 . מחירה הבסיסי של המכונית : 160,989 ש"ח גבוה מעט ממחיר מתחרות כמו מאזדה 6 וסובארו B4 , מה שדי מרחיק אותה מציי הרכב ומעביר אותה למגרש של הלקוחות הפרטיים , שם התחרות עזה , אך ל 508 יש בהחלט מה להציע.

 

 

 

 

עוד ממבחני דרכים