שברולט ספארק – מבחן דרכים

עם 18 ק"מ לליטר בממוצע שהשגנו בפועל , מצליחה הספארק לדחוק הצידה את משבר מחירי הדלק ועל הדרך להיחשב אפילו אופנתית ומדליקה . הכירו את המכונית שיש לה הכי הרבה חברים בפייסבוק מבין כל המכוניות שמשווקות בישראל . קוראים לה שברולט ספארק והיא המכונית הכי חדשה , הכי קטנה , הכי זולה והכי לא שברולט…

ששי כהן 05 במאי, 2011

עם 18 ק"מ לליטר בממוצע שהשגנו בפועל , מצליחה הספארק לדחוק הצידה את משבר מחירי הדלק ועל הדרך להיחשב אפילו אופנתית ומדליקה .

הכירו את המכונית שיש לה הכי הרבה חברים בפייסבוק מבין כל המכוניות שמשווקות בישראל . קוראים לה שברולט ספארק והיא המכונית הכי חדשה , הכי קטנה , הכי זולה והכי לא שברולט שניתן לצפות . מי היה מאמין שמכונית מיני לא יוקרתית ולא ספורטיבית , תרכוש לעצמה כ"כ הרבה מעריצים ? גם אני לא האמנתי , לפחות עד שנהגתי בה . ומהיכן יותר מ 10,000 חברים ? ממסע שיווק באונברסיטאות שכלל את " תחרות התמונה הכי מגניבה עם הספארק " ,  דף פייסבוק ייעודי לאירוע שהתאחד בינתיים עם דף שברולט הראשי וגם תחרות הנהג החסכוני בספארק שכללה נסיעה מרמת הגולן למרכז ועוד.

שברולט ספארק

שברולט ספארק

ספארק מתארחת במוזיאון המשאיות ומתבוננת על ה R100 מודל 1969 המצויד במנוע קמינס 1,050 כ"ס .
 מיני או סופרמיני ?
שברולט ספארק , נציגת שברולט בסגמנט מכוניות המיני , נחתה בישראל בינואר האחרון מצוידת במראה צעיר ורענן אשר מצליח להטעות ומקנה תחושה של מכונית גדולה ממה שהיא באמת . עם 3.64 מטר באורך , היא ארוכה מכל מתחרותיה ועם 1.6 מטר ברוחב , היא גם הרחבה בקבוצה . אם תוסיפו לנתונים את מימד הגובה : 1.52 מטר , מתקבלת מכונית מיני שבעזרת תכנון חכם , מצליחה להיות מרווחת ובאופן מעט מפתיע , מטשטשת מעט את ההבדל בין מכוניות מיני לסופרמיני . תוסיפו לחבילה את החזית " השברולטית " המרשימה ואת מרכב הכאילו " קופה " מהצד עם ידיות פתיחת דלתות נסתרות , וקיבלתם מכונית צעירה ומדליקה , אשר למרות שסובלת קצת מחוסר פרופרוציות בעיצוב , בהחלט שווה LIKE .

שברולט ספארק

שברולט ספארק

התכנון החכם של הרכב , גולש גם לתוך תא הנוסעים שמצליח לשדר הרגשה של סופרמיני והרבה פחות כמו של מכונית מיני זולה המקריבה בד"כ כמעט כל מה שניתן על מזבח החיסכון . עיצוב סביבת הנהג מודרני ונקי וכולל משטחים גדולים ומעוצבים אשר יוצרים עניין רב. אבל את העין לוכד מייד לוח המחוונים המקורי וייחודי , שנראה כאילו נלקח ממחסן החלפים של אופנועי הספורט . מצויד במד מהירות עגול ולצידו מסך הכולל מד סל"ד דיגיטלי , מונה מרחק ומחשב דרך , מצליח לוח השעונים להיראות הייטקי ומגניב ויחד עם התאורה התכלכלה ( והאמריקאית ) הנעימה שמלווה את כל המתגים , מתקבלת אווירה מאוד מזמינה .
האבזור עשיר למדי וכולל 4 חלונות חשמל עולים ויורדים ( לא מובן מאליו בסגמנט ) , נעילה מרכזית ,מראות צד חשמליות ומחוממות , מחשב דרך , מערכת שמע מקורית איכותית תומכת MP3 הכוללת חיבור לנגן חיצוני ושפע של תאי אחסון בכל הגדלים לטובת השימושיות . מבחוץ , מצוידת המכונית בספוילר אחורי , מסילות גגון אופנתיות ורק כיסויי הגלגלים הפשוטים פוגעים מעט בחגיגה . אם יש לכם כמה שקלים נוספים, שדרגו אותם לחישוקים הקלים והנאים שמציעים בחברה.

שברולט ספארק

שברולט ספארק

הספארק  מציעה אמנם 5 מקומות ישיבה , אך בעוד 4 מבוגרים יוכלו לשהות ללא כל קושי מיוחד, מלבד צפיפות מסויימת במושב האחורי באזור הברכיים.  הכנסת אדם שלישי למושב מאחור, גם אם מדובר בילדים, הופכת למשימה די בעייתית בשל ממד הרוחב המצומצם. מרווח הראש לעומת זאת, נדיב מאוד בשל גובה המכונית . נפח תא המטען סביר למדי ועומד על 170 ליטר , אך בהתחשב בספסל האחורי המתפצל , ניתן להגדילו משמעותית בעת הצורך על חשבון נוסעים .
חיה עירונית
את ההפתעה הגדולה שומרת הספארק לנהיגה: האמריקאית הקוריאנית הקטנה, היא כל מה שאפשר לצפות ממכונית מיני – ויותר. היא זריזה למדי ואפילו די שקטה למה שניתן היה לצפות , ומציעה התנהגות צפויה ובטוחה. אמנם על נהיגה ספורטיבית אין בכלל מה לדבר , בטח לא עם חישוקי ה "14 עונדי הצמיגים הצרים וההגה החשמלי שקל מדי ומנותק מהכביש , אך נהיגה בקצב התנועה המקובל ומעבר לכך בנסיעה בין עירונית , היא תעשה בקלילות ובאופן אפילו די מהנה . בתוך העיר, הספארק במיטבה: המנוע – בנפח 1.2 ליטר 82 כ"ס  – גמיש מספיק כדי להאיץ אותה במהירות, ונוחות הנסיעה מפתיעה לטובה עם ריכוך מהמורות באופן משביע רצון . בנוסף, הודות לממדים הצנועים, הספארק משתחלת בקלות למקומות חניה קטנים, ומתרוצצת ללא בעיה ברחובות צפופים.

שברולט ספארק

שברולט ספארק

אבל מעל הכל הצליחה בסופו של דבר הספארק לשכנע אותנו במבחן תחנת הדלק . אחרי יותר מ 200 ק"מ שעברנו בחיקה עם זוג מבוגרים וצמד ילדים ברכב , מזגן דולק ורגל לא ממש עדינה על דוושת הגז, צרכה המכונית בדיוק 18 ק"מ לליטר  . בכלל , עם טנק דלק בנפח של 35 ליטר , איזה כיף זה לתדלק פול טנק ב 250 ש"ח ולנסוע יותר מ 600 ק"מ . היום יותר מתמיד , סעיף הדלק הפך למרכיב חשוב ביותר בהוצאות הרכב והספארק לא מאכזבת.

שברולט ספארק

שברולט ספארק

לשברולט ספארק היתה נחיתה רכה בישראל אל שוק בשל שכבר לא מפחד מהמילה " מיני " ואינו נרתע מגיר ידני . סגמנט מכוניות המיני נחשב היום לסחורה החמה בישראל ובעל קצב הגידול הגבוה ביותר בשוק הרכב הישראלי. מכוניות שעד לפני שנה ומשהו היו נחשבות למתכון לכישלון בארץ , הפכו היום ללהיט הסטרי , הודות למיסוי הירוק המיטיב עם מכוניות חסכוניות ול 7.6 ש"ח לליטר בנזין שמרתיע כמעט את כולנו . הספארק מצידה , מספקת מכונית מיני סטייליסטית , נעימה ובטוחה אשר תחסוך לכם כסף רב בתחנת הדלק. נקודות התורפה העיקריות שלה , מאפיינות את כל מכוניות המיני וכוללות תא מטען צנוע , ביצועים פושרים וקצת רעש תחת עומס . במחיר של 67,500 ש"ח בו היא מוצעת כיום , מדובר בעסקה טובה למדי ויעידו עליה המכירות הטובות : 1,557 הזמנות שנרשמו בתוך פחות מ 4 חודשי שיווק .

 

 

 

 

עוד ממבחני דרכים