שדרגו לרכב חשמלי ב-Easy: מותג EvEasy הושק בישראל

לא באנו להשיק מותג רכב חשמלי נוסף, אלא דרך חדשה להתקדם לרכב חשמלי בקלות, כך מבטיחה חברת פריסבי עם השקת מותג הרכב הסיני EvEasy המציע משפחתית סדאן חשמלית עם טווח של 450 ק״מ שתוצע במסלול מינוי חודשי ולא במכירה.

ששי כהן 29 במרץ, 2023
EvEasy לימו

חברת פריסבי (קרסו מוטורס) השיקה הבוקר את מותג הרכב החשמלי EvEasy בישראל, מותג הרכב ה-18 מסין שמתחיל כבר פעילות בישראל והרביעי של קבוצת קרסו מוטורס, המצטרף למותגי צ'רי, Voyah וליפמוטור שהושקו כאן בחצי שנה האחרונה. הפעם מדובר במותג רכב סיני המהווה שיתוף פעולה בין יצרנית הרכב רנו (שמחזיקה 50% ממניות החברה) וג'יאנגלינג הסינית עם דגם הלימו (Limo) שיוצע כאת בתחילת הדרך. הדגם החדש איננו מצטרף דווקא לקטגוריית הג'יפונים כמקובל מסין, ונכנס לקטגוריית המשפחתיות החשמליות המתפתחת, כמתחרה לאורה פאנקי קאט ו-MG4 שיושק כאן בקרוב מאוד.


EvEasy לימו הוצג בתערוכת הרכב הבינלאומית בגרמניה בספטמבר 2021 ובארץ מדובר ברכב משפחתי עממי חשמלי ראשון בתצורת סדאן. לרכב עיצוב נאה ומידות חיצוניות הדומות להפליא לסקודה אוקטביה למשל (4.67 מטרים לאורך, 1.83 מטר רוחב וגובה של 1.47 מטר). באירופה אגב, משווק הדגם תחת מותג בשם אחר (מובילייז), ושם הוא מיועד בעיקר לשוק המוניות, הרכבים השיתופיים וציי הרכב, נפח תא המטען עומד על 411 ליטר וברכב קיים לשם שינוי גם גלגל רזרבי.

הלימו מצויד גם במנוע חשמלי צנוע משהו ביחס למקובל, המפיק 150 כ"ס ומאפשר תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-9.6 שניות. יחד עם סוללת 60 קוט"ש, מבטיחה המכונית טווח נסיעה נאה של 450 ק"מ בין טעינות ואופציה לטעינה מהירה DC אך במהירות נמוכה יחסית עד 75 קוט״ש מה שמבטיח טעינת 0-80% מהסוללה ב-45 דקות. הדגם ישווק ברמת גימור אחת הכוללת לוח מחוונים דיגיטלי "10.25, מולטימדיה עם מסך מגע "12.3, אבזור חשמלי מלא, בלם יד חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח, ריפודי מושבים דמויי עור, בקרת אקלים דיגיטלית ועוד. אבזור הבטיחות כולל 8 כריות אוויר, התרעת שמירת מרחק ובלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד, ולמכונית ציון של 4 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

EvEasy לימו

EvEasy לימו ישווק עם אחריות לחמש שנים או עד 150,000 ק״מ, כאשר האחריות לסוללה עומדת על 8 שנים או עד 160,000 ק״מ. בפריסבי בחרו לשווק את הרכב בצורה שונה מהמקובל ולא במכירה רגילה. בחברה טוענים שלאחר מחקר שערכו בקרב 500 איש, הם גילו שהביקוש לרכב החשמלי מתקרב לתקרה שלו ובקרב האנשים שנבדקו, רק 16% הביעו דיעה שהרכב הבא שלהם יהיה חשמלי ו-43% הצהירו שיעדיפו דגמי הייבריד. בסקר הביעו גם 30% מהנסקרים שיעדיפו עדיין רכישה של רכב משפחתי, לעומת 47% לשלל רכבי הפנאי.

EvEasy לימו

חשיבה שונה בשיווק: מינוי חודשי

בחברה החליטו לבחור בשיטת שיווק הכוללת ״מינוי חודשי״ – שיטת מכירה חדשה שלדעתם תקל על האנשים להתקדם לרכב חשמלי. בשיטה חדשה זו, לא תידרש מקדמה עבור הרכב, העסקה תכלול טיפולים ל-3 שנים וביטוחי חובה ומקיף כלולים במחיר ובנוסף הרכב יהיה כבר מהיום הראשון בבעלות מלאה של הלקוח. במידה והלקוח ירצה לצאת מהעסקה, יועמדו לרשותו מגוון תחנות יציאה החל מלאחר 3 חודשי שימוש (עם קנסותֿ). המחיר החודשי של הרכב אטרקטיבי ויחל מ-2,899 שקל לחודש כולל מע״מ. הדגם ישווק ב-5 אולמות תצוגה של רנו ברחבי הארץ בשלב הראשון, בחברה לא מפסקים תחזית מכירות אך מעריכים שהדגם יהיה הצלחה. מחיר המחירון של הרכב שאינו מוצע כאמור למכירה רגילה, נע לדברי היבואן סביב ה 155-165 אלף שקל.

עוד מחדשות רכב