שלום לך RS נהדרת: אאודי RS3 החדשה

המשפחתית הקומפקטית המהירה בעולם בייצור סדרתי: הדור החדש של אאודי RS3 הופך למהיר וקיצוני יותר, ומהווה במידה מסוימת מכונית מרוץ חוקית לכביש, אבל האם הוא שווה חצי מיליון שקל?

ששי כהן 18 במאי, 2022
אאודי RS3 החדשה 2022

שנה וחצי לאחר שנחת בארץ הדור הנוכחי של אאודי A3, מתרחבת משפחת הקומפקטית היוקרתית של היצרן בדגם הספורטיבי והקיצוני שלה העונה לשם RS3, שנוחת בארץ עם התואר הנכסף: "המשפחתית הקומפקטית המהירה בעולם בייצור סדרתי". רגע לפני שתקנות זיהום האוויר האירופאיות המחמירות יהרגו גם את הדגם הספורטיבי הזה, חימשה אאודי את הדגם החדש במפרט קיצוני, וכמו במטח הזיקוקים האחרון של יום העצמאות בו יורים בכל הכח, גם ה-RS3 החדשה מצוידת במפרט מרשים וקיצוני, שספק אם נראה כמוהו שוב בשנים הקרובות בעולם הרכב, עם המעבר ההדרגתי למכוניות חשמליות.

אאודי במהדורת חטיבת הנח"ל

לא פחות מצבע ירוק נועז בחרה היבואנית לדגם את רכב המבחן, במהלך שגורר אחריו המון תשומת לב על הכביש ולא משאיר כמעט אף אדם אדיש למראה החריג, בין אם הוא חובב רכב או לא. מדובר אגב בצבע הרשמי של הדגם גם בעולם, אך לא בטוח שמה שטוב לאירופה טוב גם למזרח התיכון… אל הצבע מושך המבטים הצטרפה גם חבילת גימור "Black Appearance" הכוללת גריל קדמי, חצאיות צד, מראות צד, ג'נטים ודפיוזר אחורי בצבע שחור מבריק, ואפילו הלוגו של היצרן מושחר מלפנים ומאחור. משלימים את ההופעה הספורטיבית חישוקי גלגלים "19 בעיצוב קרבי, קליפרים אדומים עם בלמים מחוזקים, בתי גלגלים מודגשים, גג זכוכית, חצאיות צד, ספוילר אחורי וצמד יציאות אגזוזים אובאליות.


תא נוסעים 

כשנכנסים לרכב, פוגשים את אותו עיצוב מוכר, נאה וטכנולוגי של סדרת ה-A3 החדשה, המשתדרג בחבילת עיצוב פנים ספורטיבית הכוללת מושבים ספורטיביים מצופים עור, הגה קטום וספורטיבי למראה הכולל מתגים להעברת ההילוכים מאחוריו, דוושות אלומיניום מחוררות וספי דלתות מוארים עם לוגו RS3. פחות אהבתי את עיצוב המושבים הכולל תפירה בסגנון כוורת דבש עם חוט התואם לצבע החיצוני של המכונית. האמת, זה נראה קצת בסגנון "סיני". אם כיום מתגאים כמה יצרני רכב סינים חדשים ששכרו את שירותיהם של שלל בכירים מתעשיית הרכב האירופאית, נדמה שבמקרה הזה נעשתה עסקת חילופין עם מעצב מושבים ושטיחים סיניים שעבר לעבוד באאודי…

אאודי RS3 החדשה 2022

מעבר לכך, איכות החומרים לרוב גבוהה וכנ"ל גם איכות הייצור המופגנת. האבזור עשיר, אך לא עשיר מדי (חסר לנו ברכב במחיר כזה גם חימום מושבים קדמיים ומשטח טעינה אלחוטי לנייד) ובאופן כללי מדובר במכונית שעשויה לשרת בחיי היום יום גם משפחה, הודות למרכב הא'צבק 5 דלתות שימושי. תא המטען מעט קטן, נפחו עומד על 282 ליטר והוא אינו מצויד בגלגל רזרבי.

מכונית מרוץ חוקית לכביש

ה-RS3 המחודשת שומרת על אותו מפרט מוכר של הדגם היוצא, אך מצליחה באמצעות מספר שינויים קטנים, לחדד את התנהגות הרכב ולספק ריגושים מהסוג שהולך ומתאדה בשנים האחרונות מעולם המכוניות. בבסיס, נמצא את אותו מנוע טורבו בנזין 5 צילינדרים מוכר של היצרן, שמפיק את אותם 400 כ"ס מוכרים, אך המומנט המירבי עלה ל-51 קג"מ והוא מתקבל כבר מ-2,250 סל"ד, אשר יחד עם תיבת הילוכים כפולת מצמדים עם 7 הילוכים, מספקים תאוצה מרשימה של 3.8 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש. יחד עם זאת, ה-RS3 היא לא רק מכונית מהירה בקו ישר (את זה עושות היום מספקי מכוניות חשמליות ובלי הרבה רעש ודרמות), ואת ההנאה האמיתית ממנה היא מספקת על המסלול או בכבישים הרריים ומפותלים, שם מתגלה השלדה המצוינת שלה, התנהגות הכביש הספורטיבית, ההגה החד, מערכת הבלמים המשודרגת ומערכת המתלים הספורטיבית המצוידת במתלים אדפטיביים, המספקים מכונית מהנה מאוד לנהיגה. אל אלו מצטרפים בגרסת המבחן גם מערכת פליטה ספורטיבית שמפיקה צלילים משובחים (ולא וירטואלים לשם שינוי) ודיפרנציאל אחורי אקטיבי RS Torque Splitter (לראשונה ברכבי Audi) המזהה באופן אלקטרוני את הסטטוס הרכב ומעביר במידת הצורך את מלוא הכוח לגלגל האחורי, החיצוני לפנייה, באופן המפחית משמעותית את תת ההיגוי של הרכב ומאפשר ייצור דריפט נשלט. מדובר בסוג של מכונית מרוץ חוקית לכביש, אך סביר להניח את המיטב שלה יפיקו הלקוחות בארץ על אחד ממסלולי הנהיגה. אם תהיתם במקרה מה צריכת הדלק שלה, אז במבחן שלנו היא עמדה על 6.3 ק"מ לליטר בממוצע, ולאו-דווקא בתנאים מאומצים… 

אאודי RS3 החדשה 2022

חצי מיליון שקל

מחיר אאודי RS3 מתחיל כיום ב-472,500 שקל לגרסת ההאצ'בק או 491,000 שקל לגרסת הסדאן ולפני שדרוג בחבילת ה-RS. מצד אחד, אמנם מדובר במחיר לא זול שירחיק אותה ממרביתם המוחץ של חובבי הרכב, אך מצד שני, ביחס למכונית שעונדת את התואר המחייב "המשפחתית הקומפקטית המהירה בעולם בייצור סדרתי", המציעה כיום חווית נהיגה ספורטיבית קיצונית מהסוג שהולך ונכחד כיום בעולם הרכב, מדובר במחיר סביר בהחלט ואף תחרותי מול המתחרה העיקרית בארץ מבית מרצדס, ה-A45S שמחירה מתחיל ב-560,000 שקל.  אם יש לכם את היכולת הכלכלית ואתם בעניין, תיהנו. רק אל תשכחו לעשות זאת במסלולים וכמה שפחות על הכביש הציבורי.

 

 

 

עוד ממבחני דרכים