wheel אמריקה : שברולט אימפלה מבחן דרכים

שברולט אימפלה 2011 , משתייכת לדור אחר . לדור הישן של המכוניות האמריקאיות שיש בהן אמנם הכל , אבל בכל זאת , מתקשות להעניק תמורה טובה לכסף . שברולט חוגגת 100 שנה להיווסדה , ומדווחת על הדרך גם על מכירות שיא של 2.35 מיליון מכוניות במחצית הראשונה של 2011 . את ההישג הנאה , זמן…

ששי כהן 23 ביול, 2011

שברולט אימפלה 2011 , משתייכת לדור אחר . לדור הישן של המכוניות האמריקאיות שיש בהן אמנם הכל , אבל בכל זאת , מתקשות להעניק תמורה טובה לכסף .

שברולט חוגגת 100 שנה להיווסדה , ומדווחת על הדרך גם על מכירות שיא של 2.35 מיליון מכוניות במחצית הראשונה של 2011 . את ההישג הנאה , זמן קצר יחסית לאחר שכמעט קרסה סופית החברה , ניתן לזקוף בוודאות לשלל הדגמים החדשים והגלובאלים שמשיקה החברה , אשר פותחו עם התאמה לדרישות הלקוחות ונהנים ממימדים קומפקטים יותר , מנועים חסכוניים יותר, שיפור ענק באיכות ובאמינות ועוד. שברולט אימפלה לדוגמא , היא אחד השרידים האחרונים שעוד שייכים לדור הקודם , המאפיין את מכוניות הענק האמריקאיות , המצוידות במנועים גדולים ובזבזניים . אז לקחנו אותה למבחן במסגרת חודש אמריקה של WHEEL.

שברולט אימפלה

שברולט אימפלה

הדור הנוכחי של האימפלה , הוצג ב 2006 ונועד להתחרות בסגמנט המשפחתיות הגדולות בארה"ב כמתחרה לפורד טאורוס , דודג' צ'ארג'ר וניסאן מקסימה , ועל הדרך לשרת גם את צי המשטרה , המוניות ועוד .
עיצוב הרכב אמריקאי לחלוטין ונראה שייך לעידן אחר של מכוניות מלפני עשור , המתהדרות במימדים עצומים ומעט מאוד השקעה בעיצוב . נאה בקושי . אף אחד לא יסובב אחריה את הראש ובוודאי לא בארה"ב . עם 5.09 מטר באורך , 1.85 מטר ברוחב וגובה של 1.49 מטר , ציפינו לפגוש מכונית שלפחות תהיה מרווחת מאוד לנוסעים , אך בסעיף הנ"ל התבדינו . למרות בסיס גלגלים מרשים של 281 ס"מ , המרווח לנוסעים מזכיר מכוניות קטנות בהרבה ורחוק מהמצופה ובעיקר ליושבים בספסל אחורי . את עיקר האורך של המכונית , שהשקיעו שברולט בנפח תא המטען הענק שעומד על 527 ליטר לפני קיפול המושבים האחוריים . אם אתם אוהבים במיוחד להעמיס את תא המטען , זה הרכב בשבילכם .

שברולט אימפלה

שברולט אימפלה

אני פותח את דלת הנהג המאוד כבדה וממש לא ידידותית , הממהרת לחזור חזרה אליך ולהכניס בך מכה , ומתישב בכסא הנהג . בשניה הראשונה , נראה די מכובד : המושבים , ההגה וידית ההילוכים מרופדים בעור , ומשטחי הכאילו עץ שמעטרים את סביבת הנהג נראים בסדר והמושב החשמלי יחד עם כיוונון ההגה ( רק לגובה ) מעניקים תנוחת נהיגה די טובה . מבט מעמיק יותר , חושף  לוח שעונים אמריקאי טיפוסי מהדור הקודם , הבנוי מחומרים באיכות בינונית בלבד עם פלסטיק קשיח למדי והיעדר משטחים רכים למגע . האבזור עצמו בדגם אותו קיבלתי ( LT ) עשיר למדי וכולל ריפודי עור , גג שמש חשמלי , בקרת שיוט, בקרת אקלים כפולת איזורים , מערכת שמע טובה עם רדיו לוויני , מושב נהג חשמלי , מושבים קדמיים מחוממים , חיישני אורות , חישוקים קלים "17 וספוילר אחורי להשלמת האוירה. האבזור הבטיחותי מלא עם 6 כריות אוויר ובקרת יציבות .

שברולט אימפלה

שברולט אימפלה

שברולט אימפלה : פופולארית במיוחד גם כניידת משטרה בארה"ב
מתחת למכסה המנוע , שוכן מנוע בנזין בנפח V6 בנפח 3.5 ליטר , בעל הספק של 211 כ"ס ב 5,800 סל"ד , המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 4 הילוכים בלבד  וללא אפשרות לתפעול ידני . למרות הנפח הגדול , עשו בשברולט נסיון להתאימו לעידן הנוכחי הכולל דרישות לחיסכון בדלק ופליטת מזהמים נמוכה , והוא משתייך לרכבים מסוג Flexible Fuel Vehicle , העושים שימוש בדלק מסוג E85 המורכב מ 85% אתנול ( עשוי מתירס ) ו 15% בנזין נטול עופרת . במהלך המבחן שבוצע בחלקו הגדול בכבישים מהירים ובמהירות ממוצעת סביב 100-110 קמ"ש , צרכה המכונית ליטר בנזין בעבור 9 ק"מ בממוצע . בסה"כ בסדר ביחס לגודל המכונית ומשקלה .
למרות השימוש במנוע גדול הנפח עתיר ההספק , מדובר בכלי רכב עצל למדי המעדיף שיוט ארוך ורגוע . מ 211 כ"ס ציפינו להרבה יותר , אולם בפועל מתקשה האימפלה להזניק את המכונית בנחישות ומספקת ביצועים פושרים בלבד המזכירים מנועי 2.0 ליטר בלבד .
נוחות הנסיעה ברוב הדרכים טובה באופן כללי אך אינה יוצאת דופן . עם זאת , מדובר במכונית שקטה ביותר הנהנית מבידוד מושלם מרעשי החוץ וגם כאשר לוחצים אותה לקצה , רעשי המנוע והכביש נותרים בחוץ .

שברולט אימפלה

שברולט אימפלה

שברולט אימפלה 2011 היא משפחתית אמריקנית השייכת לעשור הקודם. בעידן הנוכחי , מתקשה האימפלה לספק את הסחורה ולהתחרות במכוניות מודרניות יותר כמו קרייזלר 300 , ניסאן מקסימה ואחרות המציעות חבילות אטרקטיביות משתלמות בהרבה . לזכותה של האימפלה : אבזור עשיר , תא מטען ענק ובטיחות מושלמת ( 5 כוכבים במבחן הריסוק האמריקני ) , אך בשאר הסעיפים : עיצוב , ביצועים , הנאה מנהיגה וחיסכון בדלק , מתקשה המכונית להעניק תמורה הולמת לכסף . נכון להיום : רוב מכירות הרכב בארה"ב , נעשות לציי רכב , חברות השכרה וגופים ממשלתיים . הלקוחות הפרטיים , מעדיפים מצידם להשקיע את כספם במכוניות אחרות מתקדמות יותר ובצדק . מנקודת מבט ישראלית , טוב עושה UMI , אשר חוסכת מאיתנו את הרכב הזה.

 

 

 

עוד ממבחני דרכים