העתיד בעולם הרכב

הקשר בין עולם הרכב לבין טכנולוגיה ומערכות ממוחשבות יחדד את הצורך במתכנתים, אנשי הייטק וכדומה. היום מעבירות יצרניות הרכב הגדולות הכשרות הייטק כמעט לכל עובד.

ששי כהן 22 ביול, 2014

השימוש ברכבים פרטיים עולה מדי שנה וצפוי להמשיך ולשרת אותנו גם בעתיד הנראה לעין. בין אם נעבור לנהוג על כבישים מוגבהים או על רכבים מעופפים, ענף התחבורה הוא אחד האחראיים העיקריים לאיכות החיים בעולם המודרני. הסיבה לכך היא השימוש הנפוץ ברכב לצרכים פרטיים, עסקיים, משפחתיים וכן הלאה. אף אחד מאיתנו לא יכול לדמיין את השגרה ללא רכב פרטי או תחבורה ציבורית. יחד עם זאת, מעניין לבדוק כיצד עומד להיראות העתיד בעולם הרכב ואיך הוא צפוי לבוא לידי ביטוי.
העתיד בעולם הרכב יהיה קשור יותר לטכנולוגיה ולמערכות ממוחשבות. אין בכך ספק והתופעה הזו התחילה כבר לפני עשרות שנים. תיבות הילוכים רובוטיות כבר לא נחשבות חידוש מיוחד, אך כולנו שוכחים כי עד לפני 30-40 שנה מדובר היה על פנטזיה רחוקה.
הקשר בין עולם הרכב לבין טכנולוגיה ומערכות ממוחשבות יחדד את הצורך במתכנתים, אנשי הייטק וכדומה. היום מעבירות יצרניות הרכב הגדולות הכשרות הייטק כמעט לכל עובד. המטרה של הכשרות אלה היא לחשוף את העובדים אל הטכנולוגיות, לאפשר להם להרחיב אופקים ולעזור בסופו של דבר להשיג את החידוש שייצור בידול מול המתחרים. ענף הרכב הוא שוק צפוף מאוד בו כל שינוי קטן צפוי להניב רווחים של מאות מיליוני דולרים. מהבחינה הזו משתלם מאוד להשקיע בקורסים הנוגעים בתכנות, מחשבים וטכנולוגיה.
מה אתם חושבים על הרכב של גוגל?
הצצה נוספת לעתיד בעולם הרכב מגיעה מכיוון ענקית החיפוש והתוכנה גוגל. החברה הכריזה לא מזמן על השקה מוגבלת של רכב מיוחד שאינו דורש מעורבות של נהג או כל בן אנוש אחר. הרכב נוסע לפי מסלול המנווט מראש והוא אפילו יודע להגיב למתרחש. הוא מתחמק מתאונות, שומר מרחק מרכבים הנמצאים לפניו, מבצע פניות איטיות, מקפיד על מהירות חוקית וכן הלאה. זהו רכב מאוד נוח למשתמש ואין צורך להיות איש מחשבים או לעבור קורס תכנות על מנת להפעיל אותו. גוגל השקיעה מיליארדים בפיתוח ממשק תפעול ידידותי ואינטואטיבי, שצפוי בהחלט לשנות את ענף הרכב ברגע שהוא יגיע לתפוצה רחבה.
על אף כל היתרונות וההתלהבות מהרכב של גוגל, הדעות לגביו עדיין חלוקות. רבים גורסים כי מדובר על חידוש מיותר שדווקא יגביר את כמות תאונות הדרכים. בעוד שוחרי טכנולוגיה ואוהבי חידושים מעוניינים להשתמש רק ברכב הזה, אחרים עדיין מפחדים מהמעורבות הגבוהה של המחשבים והמערכות הטכנולוגיות. סביר להניח כי רק אחר שהרכב יעלה לפס ייצור המוני ניתן יהיה לגבש דעה סופית ומוחלטת.
לסיכום, ענף הרכב הוא קטר של התעשייה והחברה. חברות פרטיות וגם גופים ציבוריים משקיעים משאבים רבים בשדרוג של כל רכב לצורך מניעת תאונות דרכים, חיסכון באנרגיה וכן הלאה. עוד הרבה שינויים צפויים להגיע אל ענף הרכב בקרוב ולכן כדאי להמשיך לעקוב.

עוד מחדשות רכב