חשמלית עירונית: דאצ'יה ספרינג אלקטריק כבר כאן

החשמלית הראשונה של דאצ'יה נחשבת ללהיט באירופה עם יותר מ-40,000 הזמנות בפחות משנה, ועכשיו היא נוחתת בארץ בחסות היבוא המקביל, עם מנוע צנוע הספק, טווח נסיעה משולב עד 230 ק"מ ומרכב של ג'יפון קומפקטי. ומה המחיר שנקבע לה?

ששי כהן 06 במרץ, 2022
דאצ'יה ספרינג החשמלית

חברת היבוא המקביל איילון מוטורס, ממשיכה בהשקת דגמים חדשים שטרם הגיעו ע"י היבואנים הרשמיים, כאשר המצטרפת החדשה היא דאצ'יה ספרינג, החשמלית הראשונה של דאצ'יה, שהושקה לפני פחות משנה בעולם ורושמת עד כה הצלחה מרשימה באירופה עם יותר מ-40,000 הזמנות שנרשמו לדגם.


הספרינג, או בשמה הרשמי "ספרינג אלקטריק" הוא ג'יפון קומפקטי ונאה למראה, בעל אורך של 3.73 מטר, רוחב של 1.58 מטר ובסיס גלגלים של 243 ס"מ, ומיועד בעיקר לשמש כרכב עירוני או כרכב שני במשפחה, או לאלו שאינם נוהגים ק"מ יומי גבוה, מכיוון שטווח הנסיעה של הרכב עומד על כ- 230 ק"מ בנסיעה משולבת או עד 314 ק"מ בשימוש עירוני בלבד לפי נתוני היצרן.

דאצ'יה ספרינג החשמלית

בניגוד לחשמליות אחרות המתהדרות בביצועים חמים ומנועים עתירי כ"ס, הספרינג מצויד במנוע חשמלי צנוע המפיק 44 כ"ס ומומנט מרבי של 12.7 קג"מ, ומציע תאוצה ל-100 קמ"ש ב-19.1 שניות ומהירות מרבית של 125 קמ"ש. מצד שני, כמו כל רכב חשמלי המומנט זמין כבר מאפס, הזינוק מהמקום מהיר, והתאוצה מעמידה ל-50 קמ"ש (המהירות המרבית בעיר) אורכת כ-5.8 שניות, מה שהופך את הרכב לזריז יחסית לתנועה עירונית. טעינת סוללת הליתיום-יון בקיבולת של 27.4 קוט"ש מתאפשרת גם דרך עמדות טעינה מהירות, בהן תוכלו להטעין 80% מהסוללה בפחות משעה. במקרה של טעינה דרך עמדת טעינה ביתית 7.4kW תזדקקו ל- 4 ורבע שעות.

דאצ'יה ספרינג החשמלית

אבזור הדגם כולל מולטימדיה עם מסך מגע "7 הנשלטת גם מההגה, חיישני חניה מאחור, מסילות גגון, מראות צד חשמליות, מערכת שמע עם בלוטות', AUX, USB, תאורת יום אוטומטית מסוג LED, חישוקי גלגלים קלים "14, לוח מידע דיגיטלי משולב בלוח השעונים, מושב אחורי מתקפל ועוד. אבזור הבטיחות כולל התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, 6 כריות אוויר, מצלמת רוורס, חיישני רוורס, מגביל מהירות מתכוונן והתראת לחץ אוויר בצמיגים.

מחיר המחירון של דאצ'יה ספרינג אלקטריק גבוה מהצפוי ונקבע על 129,000 שקל, אך לדברי היבואן לפני הנחות נאות שיוענקו ללקוחות. 

עוד מחדשות רכב