חשמלית לכל פועל: דאצ'יה ספרינג החשמלית רושמת 40,000 הזמנות ב-8 חודשים

החשמלית הראשונה של דאצ'יה רושמת הצלחה באירופה, עם הקרוסאובר העירוני הקומפקטי שלה שאמנם מציע רק 230 ק"מ בין טעינות, אבל ללקוח האירופאי שיכול לקחת אותה בליסינג החל מ-89 יורו (בצרפת), היא בהחלט עונה על הדרישות.

ששי כהן 21 בנוב, 2021
דאצ'יה ספרינג

8 חודשים חלפו מאז שפתחה דאצי'ה באירופה את פנקס ההזמנות המקודמות שלה לרכב החשמלי הראשון שלה דאצ'יה ספרינג, תקופה קצרה בה רושם הקרוסאובר הקומפקטי והאופנתי שלה הצלחה מרשימה במכירות עם 40,000 הזמנות שנרשמו עד כה לדגם, מהן הספיקו לעלות לכבישים מאז תחילת אוקטובר כבר 15,000 מכוניות.

הספרינג הוא קרוסאובר חשמלי עירוני שמיועד בעיקר ללקוחות שאינם נוהגים ק"מ יומי גבוה (ויש כאלו המון באירופה), ובניגוד לחשמליות אחרות המתהדרות בביצועים חמים, מנועים עתירי כ"ס וטווחי נסיעה מרשימים, הספרינג פונה לקהל שמחפש ג'יפון אופנתי למראה, שיהיה פשוט יעיל לניידות עירונית או בפריפריה הקרובה, וזול במיוחד לאחזקה.

הדגם מצויד במנוע חשמלי צנוע המפיק 44 כ"ס ומומנט מרבי של 12.7 קג"מ, ומציע מהירות מרבית של 125 קמ"ש לצד טווח נסיעה משולב של 230 ק"מ בין טעינות, או 305 ק"מ בשימוש עירוני בלבד. במידה ותרצו יותר טווח, תוכלו לנהוג במצב "ECO" המפחית את הספק המנוע ל-33 כ"ס בלבד ומקזז את המהירות המרבית ל-100 קמ"ש. טעינת סוללת הליתיום-יון מתאפשרת גם דרך עמדות טעינה מהירות, בהם תוכלו להטעין 80% מהסוללה בפחות משעה. במקרה של טעינה דרך עמדת טעינה ביתית 7.4kW תעלו לקצת פחות מ-5 שעות ובמקרה של חיבור לשקע חשמל ביתי תזדקקו ל-14 שעות טעינה.

מחיר דאצ'יה ספרינג מתחיל ב-€19,100 בלבד ברומניה, ובשלל מדינות באירופה מוצע הדגם בעסקאות ליסינג אטרקטיביות. כך למשל בצרפת מוצע הדגם עם מקדמה של €7,114 ותשלום חודשי ל-4 שנים של €89 שהפכו אותו לאחת העסקאות האטרקטיביות שם, המביאות קהל לקוחות חדש לראשונה לדאצ'יה עם הצהרה שעל כל 10 הזמנות שנרשמו לדגם שם, 8 מהן היו של לקוחות שמעולם לא רכשו דאצ'יה.

ומה איתנו? דאצ'יה ספרינג צפוי להגיע לארץ במהלך 2022 (אין כרגע מועד מדויק יותר). 

 

עוד מחדשות רכב