אאודי A3 נכנסת לעידן החדש של תעשיית הרכב ולא בטוח שזו בשורה טובה ללקוחות

אאודי A3 זוכה למתיחת פנים לדגמי 2024 הכוללת עיצוב ספורטיבי יותר ותוספת של גרסת Allstreet בסגנון ג'יפון, אך בסעיף האבזור יוצע חלק מהאבזור כסטנדרט במכונית, אך כדי להשתמש בו תצטרכו "לפתוח" את האופציה בתשלום נוסף עם תוקף לזמן קצר או קבוע.

ששי כהן 13 במרץ, 2024
אאודי A3 החדשה 2024

4 שנים לאחר שהוצג הדור הרביעי והנוכחי של אאודי A3, חושף היצרן מתיחת פנים מקיפה לדגמי 2024, בעזרתה מקווים באאודי לחזק את מעמד הדגם מול המתחרות בסגמנט כמו מרצדס A קלאס וב.מ.וו סדרה 1, בשוק שהולך ומצטמצם עקב מעבר הלקוחות לעולם הקרוסאוברים או הפרמיום טק החשמליים.


אולי הדבר העיקרי שצד לנו את העין בהודעת היצרן, הוא הצטרפותה של ה-A3 לעידן חדש בתעשיית הרכב, הכולל רכישת רכב בגרסת בסיס, אשר מגיעה כבר מהיצרן עם שלל תוספות (בעיקר בסעיף הבטיחות), ובמידה והלקוח מעוניין בהן, הוא צריך "לפתוח" אותן דרך ההגדרות במולטימדיה בתוספת תשלום שנעשית גם לאחר הרכישה וקבלת הרכב. כך לדוגמה תוכלו בשלב מסוים להחליט שאתם רוצים מערכת ניווט מקורית, בקרת שיוט אדפטיבית או החלפת אורות אוטומטית  ולעשות זאת באמצעות מסך המולטימדיה, בו תוכלו לקבוע אם אתם מעוניינים בתוספת החדשה למשך חודש אחד, חצי שנה, שנה או לתמיד, כמו במקרה שאתם בודקים אם בכלל תשתמשו בזה בחיי היום יום ולא סתם תזרקו כסף. המטרה היא חיסכון בכסף ללקוח שלא תמיד באמת משתמש בחלק גדול ממערכות הרכב ואין סיבה שישלם עליהן, אך מצד שני מדובר במקור הכנסה נוסף ליצרן וליבואן גם לאחר הרכישה, בו יוכל להציע ללקוחות אבזור נוסף. השאלה המתבקשת כמובן היא האם מחיר הרכב הבסיסי אכן ירד לצרכן אם יחליט לא להשתמש במערכות שמותקנות מראש ברכב. בכל מקרה, עדיין מוקדם לדעת אם האופציות האלו יוצעו גם בארץ.

אאודי A3 החדשה 2024

אאודי A3 allstreet מימין והדגם הרגיל משמאל

במסגרת מתיחת הפנים כוללת ה-A3 המחודשת עיצוב חיצוני ספורטיבי יותר, הכולל פגושים, גריל ויחידות תאורה בעיצוב חדש, כאשר לראשונה יוכלו הלקוחות גם לבחור באמצעות המולטימדיה, איזו תאורת יום או Welcome לרכב יופיע בפנסים הראשיים, ובסה"כ 4 "חתימות אור" לבחירה. גם חישוקי גלגלים קלים בעיצוב חדש נרשמים במפרט החדש, ולראשונה מצטרפת גרסת "Allstreet" הכוללת חבילת עיצוב חיצונית בסגנון ג'יפון, הגבהת המרכב ב-15 מ"מ ותוספת של שלל חצאיות צד וקשתות לגלגלים בסגנון של קרוסאובר.

אאודי A3 החדשה 2024

גם ה-A3 סדאן מתחדשת

בתא הנוסעים רושמת המכונית עדכונים קלים יותר הכוללים בעיקר תוספת אבזור, עם תאורת אווירה משודרגת, לוח מחוונים דיגיטלי הניתן להתאמה אישית ומסך מולטימדיה "10.1 כסטנדרט, תוספת של יציאות USB, ידית הילוכים אלקטרונית, ריפודי מושבים ודיפונים שונים בעיצוב חדש ואופציה למערכת שמע יוקרתית של SONOS במקום Bang&Olufsen בדומה למהלך שראינו בשלל דגמים נוספים של היצרן. גם מערכות הבטיחות שודרגו וכוללות כעת התרעה על יציאה לא בטוחה מהרכב, סיוע ביציאה לעקיפות ועוד.

אאודי A3 החדשה 2024

אאודי A3 החדשה 2024

מתחת למכסה המנוע אין כרגע שינוי משמעותי, לפחות בנוגע לדגם שאמור להגיע לארץ בהמשך, שימשיך לכלול מנוע טורבו 1.5 ליטר 150 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים.

עוד מחדשות רכב