אפשרויות לרכישת רכב

במציאות הכלכלית של ישראל שנת 2015 רכישת רכב מהסוכנות היא דבר של מה בכך ולא כל אחד ידו משגת בכך. להלן סקירה קצרה של הדרכים בהם תוכלו להתחדש ברכב חדש עם אפשרויות נוחות יותר. ( מדור שיווקי )

ששי כהן 12 ביונ, 2015
אופל זאפירה

אין דבר יותר כיף מלרכוש רכב חדש מהסוכנות. רכב שהרכבתם אותו לבד ובחרתם בו כמעט כל דבר – החל מהצבע, האבזור הפנימי והתוספת השונות. רכב עם ריח כמו שרק לרכב חדש יכול להיות, עם ניילונים על המושבים ואחריות מהיבואן ל- 3 שנים. אולם במציאות הכלכלית של ישראל שנת 2015 רכישת רכב מהסוכנות היא דבר של מה בכך ולא כל אחד ידו משגת בכך.
בכדי להקל עליכם ערכנו עבורכם סקירה קצרה של הדרכים בהם תוכלו להתחדש ברכב חדש:
אם רכישת רכב מסוכנות היא הדרך הקלה והבטוחה (והיקרה) ביותר לרכוש רכב אזי שהאופציה של רכישת רכב בליסינג פרטי היא הבאה בתור אחריה. שיהיה ברור- לא מדובר פה ברכב משומש. רכישת רכב בליסינג פרטי משמעותה לקנות רכב חדש במימון של חברת הליסינג. בעסקאות מסוג זה תדרשו לשלם מקדמה כלשהי עבור הרכב ולאחריה יתרת הסכום ישולם באמצעות החזר חודשי קבוע שייקבע לפי סוג הרכב והמקדמה ששילמתם. בתום תקופת הליסינג, תוכלו לבחור האם אתם מעוניינים ברכב ואז לשלם את היתרה שנותרה ולרכוש את הרכב, האם אתם מעוניינים להחליף את הרכב ברכב חדש ולהמשיך לשלם תשלום חודשי בגינו (כמובן שבהתאם לסוג הרכב), ואפילו תוכלו להחזיר את הרכב לחברה ולסיים את עסקת הליסינג.
אם תקציבכם מוגבל יותר או שאתם לא מעוניינים ברכב חדש, ישנה אופציה שבה תוכלו לרכוש רכב יד -2 במחיר אטרקטיבי יחסית וגם ליהנות מאחריות לתקופה מסוימת. חברות ליסינג וחברות נוספות המתמחות במכירת רכבים מציעות מגוון רחב של רכבים בטווח רחב של מחירים, מדובר ברכבים אשר שימשו כרכבי ליסינג, רכבי השכרה או שעשו עליהם טרייד אין. כך תוכלו לרכוש רכב יחסית חדש במחיר נמוך משמעותית. בעבר, אנשים רבים חששו לרכוש רכב מחברות מסוג זה מאחר והתפיסה הייתה שמדובר ברכבים "שחוטים". כיום תפיסה זו השתנתה, חברות הליסינג מטפלות ברכבים השונים בצורה קפדנית ובהתאם להגדרות היצרן. בנוסף ובכדי למנוע מצבים של הזנחת הרכבים, עובדים אשר מקבלים רכבים מליסינג מחויבים לפי חוזה הליסינג לשמור על הרכב, ואלו שלא עושים כן, מסתכנים בקנסות גבוהים. כך שבפועל מדובר ברכבים שמורים ומתוחזקים.
אם בחרתם לרכוש רכב בצורה זו חשוב מאוד לפנות לאחת מהחברות הגדולות והמוכרות ולא לפול בקסמי הצעה מחברה לא מוכרת. רוב החברות הגדולות יתקנו כל ליקוי שיתגלה בבדיקה, ואף יעניקו לכם אחריות של שנה לפחות על הרכב שרכשתם. כמו כן, רוב חברות הליסינג מציעות הסדרי תשלומים נוחים.
הדרך אחרונה ולרכוש רכב הינה רכישה בדרך המסורתית – אדם פרטי לאדם פרטי. דרך זו אשר הייתה פופולרית מאוד בעבר מכיוון שישנה סברה כי אדם פרטי מטפל ברכב הפרטי שלו ותמיד לוקח אותו למוסכים מורשים ושומר עליו תקין. היום אנו מבינים שאין שום ערובה לכך שאדם פרטי מטפל ברכב שלו כנדרש או כפי שהיית מצפה ממנו. בנוסף, ברוב הפעמים מחירו של רכב מבעלות פרטית גבוה יותר ממחירו של רכב זהה מליסינג. אחד הפלוסים הגדולים ביותר לרכישת רכב בשיטה זו היא שאתם חוסכים מעצמכם את כל סאגת החיפוש וחוסכים לעצמכם זמן רב – בדרך זו אתם נמנעים מלטלפן לאנשים ולקבוע איתם במוקמות מוזרים, אתם חוסכים את הנסיעה ממקום למקום ואת כל המתח שכרוך בכך. אתם מקבלים את הכל במקום אחד.
לאחר שבחרתם את הרכב הנבחר. בין אם מסוכנות, מליסינג או מאדם פרטי – תמיד תדאגו לבדוק היטב את הרכב ואל תחסכו על בדיקה מקצועית ומעמיקה. קנו את הרכב רק אם הוא נמצא תקין במאה אחוז ואל תסמכו על המזל ותגידו יהיה בסדר. והכי חשוב – סעו בזהירות.
*המדור הינו תוכן שיווקי ממומן

עוד מחדשות רכב