בדרך לארץ: סיאט ארונה 1.5 ליטר 150 כ"ס אוטומטית

משפחת הג'יפון הקומפקטי הפופולרי סיאט ארונה, צפויה להתרחב בקרוב עם גרסת 1.5 ליטר טורבו אוטומטית שתצטרף להיצע הדגמים בארץ ותציע ביצועים משופרים. האיביזה 1.5 ליטר אוט' לא צפויה להגיע בשלב זה לארץ.

ששי כהן 23 בדצמ, 2020
סיאט ארונה 1.5 ליטר

3 שנים לאחר שהושק בארץ סיאט ארונה, הקרוסאובר הקומפקטי של היצרן שזכה להצלחה מרשימה בישראל ואף מוביל את מכירות קטגוריית ה-B-SUV בארץ (3,751 מסירות ב-9 החודשים הראשונים של השנה) והדגם הנמכר ביותר של סיאט בישראל השנה (38% מסך המכירות), צפויה משפחת הארונה להתרחב בישראל עם הצטרפותה של גרסת ה-1.5 ליטר טורבו אוט' החדשה, שתשווק לצידו של מנוע ה-1.0 ליטר ותפנה ללקוחות שמחפשים ג'יפון קומפקטי עם ביצועים ספורטיביים יותר.


עם השקת הארונה בארץ בסוף 2017, הוצעה המכונית בגרסאות 1.0 ליטר טורבו אוטומטית 115 כ"ס ו-1.5 ליטר טורבו 150 כ"ס שהוצעה בשילוב לתיבת הילוכים ידנית בלבד, שילוב שאינו פופולרי בארץ שגרם בהמשך להפסקת שיווק גרסת ה-1.5 ליטר. לפני כשלושה חודשים, דיווח היצרן על התחלת ייצור גרסת ה-1.5 ליטר גם בגרסה אוטומטית שהפכה להיות מבוקשת גם באירופה וכעת אנחנו מקבלים אישור צפי להגעתה לארץ במהלך החודשים הקרובים.

הארונה 1.5 ליטר טורבו 150 כ"ס תוצע בשילוב לתיבת ההילוכים כפולת המצמדים בעלת 7 ההילוכים של היצרן, ומציעה ביצועים משופרים עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.2 שניות, מהירות מרבית של 210 קמ"ש, לצד צריכת דלק של 17.2 ק"מ לליטר בממוצע לפי תקן ה-WLTP ופליטת CO2 של 137-152 גרם לק"מ בממוצע. עם יחידת הכח הנ"ל, היא תוכל להציע מענה ללקוחות של דגמים מתחרים כמו סקודה קאמיק 1.5 ליטר, פיג'ו 2008 בגרסת ה-155 כ"ס ורנו קפצ'ור החדש בגרסת ה-155 כ"ס.

הדגם שמוצע לעת עתה בחו"ל רק בגרסת ה-FR המאובזרת שלו, צפוי להגיע כך גם לארץ ולכלול אבזור עשיר כסטנדרט, לצד חבילת עיצוב ספורטיבית חיצונית ופנימית.

מיבואנית סיאט נמסר שהדגם אכן בדרכו לארץ, אך לא נמסר לעת עתה תאריך הגעה, וככל הנראה הוא יושק בחודשים הראשונים של 2021 במחיר שינוע ככל הנראה סביב ה-140 אלף שקל. יחד עם זאת, גרסת האיביזה 1.5 ליטר 150 כ"ס אוט' שנחשפה גם היא לאחרונה, לא צפויה להגיע בשלב זה לארץ.