בדרך לארץ: פולקסווגן טי-קרוס 2020

האם זה הרכב שיזניק את מכירות פולקסווגן בישראל? יבואנית פולקסווגן צפויה להשיק בקרוב את ה-טי-קרוס, רכב פנאי קומפקטי שיכנס לקטגוריית ה-B-SUV הלוהטת.

ששי כהן 24 בדצמ, 2019
פולקסווגן טי-קרוס 2020

קצת יותר משנה לאחר שנחשף בעולם פולקסווגן טי-קרוס (T-Cross), רכב הפנאי הקטן בהיצע דגמי החברה המבוסס על הפולו,  צ'מפיון מוטורס תשיק  בתחילת 2020 את הדגם בארץ, שיתחרה בקטגוריית ה-B-SUV בדגמים כמו: קיה סטוניק, טויוטה C-HR וגם האחות מבית סיאט ארונה. עם תג מחיר נכון, עשוי להיות ה-T קרוס להיות אף הדגם הנמכר ביותר של פולקסווגן בשנה הקרובה, ולהעיר במידה מסוימת את המכירות המנומנמות של היצרן בשנה האחרונה.


ה-T קרוס פותח על שלדת ה-MQB A0 החדשה של הקונצרן, ומציע עיצוב נאה ושרירי משהו, לצד מידות קומפקטיות עם אורך של 4.11 מטר, גובה של 1.56 מטר ובסיס גלגלים של 256 ס"מ, המבטיחים את אחד מתנאי הנוסעים המרווחים בסגמנט (במיוחד במושב האחורי). לצד תא מטען נדיב לקטגוריה בנפח 385-455 ליטר (בהתאם למיקום המושבים האחוריים הנעים על מסילה).

פולקסווגן טי-קרוס 2020

הדגם ישווק בארץ ככל הנראה עם מנוע הטורבו 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר המוכר של החברה, המפיק 115 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית DSG עם 7 הילוכים והנעה קדמית. עם יחידת הכח הנ"ל מציע הדגם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-9.9 שניות ומהירות מרבית של 193 קמ"ש. יחד עם זאת, ייתכן ובצ'מפיון מוטורס היבואנית לא ירצו שהוא יהווה תחרות לארונה ואולי יעדיפו לשווק אותו דווקא בגרסת המנוע החזקה יותר הכוללת מנוע טורבו-בנזין 4 צילינדרים 1.5 ליטר המפיקה 150 כ"ס ומשודכת לתיבת הילוכים אוטומטית. במהלך כזה, צפוי ה-T קרוס לכלול תג מחיר גבוה יותר מהמקובל בקטגוריה, אולם עדיין יחסוף כמה עשרות אלפי שקלים ללקוחות מול הטיגואן.

אבזור הדגם צפוי לכלות כסטנדרט כבר מרמת הגימור הבסיסית: חישוקי גלגלים קלים "16, שמשות אחוריות מושחרות, תאורת LED אחורית, תאורת LED ליום, מולטימדיה מקורית עם מסך מגע "8 ותמיכה באפל קארפליי, אנדרואיד אוטו ושיקוף של הסמארטפון, מצלמת רוורס, הגה בציפוי עור ועוד, כאשר האבזור הבטיחותי יכלול התראת שמירת מרחק עם זיהוי הולכי רגל ובלימה אוטונומית, התראת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי, התראת ערנות הנהג, התראת שטח מת במראות הצד ועוד.

פולקסווגן טי-קרוס 2020

כאופציה תגיע גם גרסה מאובזרת יותר הכוללת חישוקי גלגלים "17 ספורטיביים יותר, לוח שעונים דיגיטלי, כניסה והתנעה ללא מפתח, קיפול מראות חשמלי וחבילת בטיחות הכוללת גם בקרת שיוט אדפטיבית.

שיווק פולקסווגן טי קרוס יחל ככל הנראה כבר בתחילת 2020. מחירים ומפרט ישראלי יפורסמו עם השקת הדגם בארץ.




עוד מחדשות רכב