בחזרה לעתיד? שילוט חוצות של טויוטה סופרה משנת 1993 צץ בקליפורניה

ארה"ב ידועה כארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, אולם שילוט חוצות מקורי של טויוטה סופרה משנת 1993 ששרד עד היום בקליפורניה, הפך לויראלי בעולם הרכב, ולא מדובר לשם שינוי במסע יח"צני לקידום הסופרה החדשה. אז איך הוא שרד 27 שנה?

ששי כהן 05 ביונ, 2020
פרסומת טויוטה סופרה 1993

הסיפור הבא שנשמע כתעלול של יחסי ציבור או סיפור דמיוני מגיע מארה"ב: מישהו יכול להסביר מהיכן הופיע פתאום פרסום חוצות של טויוטה סופרה משנת 1993 בשנת 2020? עד כמה שזה נשמע מוזר ולא אמיתי, יש לכך הסבר ואכן מדובר בפרסומת רחוב ששרדה 27 שנים.


אז אם אתם מתכננים לחזור קצת בזמן לתחילת שנות ה-90, כדאי אולי שתסעו לקליפורניה, תעשו סיבוב על כביש ה-101 המהיר, ואם יתמזל מזלכם, ייתכן ותחלפו ליד שלט פרסומת ענק לטויוטה סופרה משנת 1993, שהיה חלק ממסע הפרסום של הדור הרביעי של מכונית הספורט היפנית שהוצגה בעולם באותה שנה. אז איך יכול להיות שהפרסומת הנ"ל שרדה כמעט שלושה עשורים? יש לכך הסבר והוא אפילו נשמע הגיוני במידה מסויימת…

פרסומת טויוטה סופרה 1993

שלט הפרסומת כפי שצולם ע"י SAFEGABE באינסטגרם

אז לפי החברה שאחראית לפרסום בשלטי החוצות באיזור הזה בקליפורניה (Salesforce), מדובר בשלט שבכלל צויר על העמוד תוך כדי שימוש בצבעים עמידים לפגעי מזג האוויר, והיה למעשה השלט האחרון שצויר על עמוד הפרסום הנ"ל לפני שהוחלפו באופן סופי כל הפרסומות בשלטים המודפסים על יריעות וויניל. איכות המשטח עליו פורסמה הסופרה היהה עמידה ויעילה כ"כ, שהחברה החליטה להשתמש בה כבסיס להתקנת הפרסומות החדשות שהחולפו לאורך כל השנים, שהסתירו את המודעה המקורית ולמעשה שמרו עליה מפגעי השמש ומזג האוויר כ-27 שנה. כל כמה חודשים הוחלפה הפרסומת בחדשה, כאשר לרוב מדובר בפרסומות שמודבקות אחת על השניה, ומדי כמה זמן מקלפים אותם קצת יותר לעומק… בחודש ינואר האחרון, בוצעה שוב החלפה, עם קילוף של כמה שכבות שחשף את הפרסומת המקורית. הפעם זה גם קרה בשעות היום, מה שגרם לצילום הפרסומת הנוסטגית והעלתה לרשתות חברתיות ויצירת באז ויראלי בעולם הרכב.

האם הפרסומת הזאת תישאר לנצח? לדברי החברה שמתפעלת את עמודי הפרסום, כנראה שלא, אבל לפחות עד שיחליטו להסב גם את העמוד הזה לעמוד פרסום דיגיטלי.




עוד מחדשות רכב