ידידותית לסביבה במחיר לא ממש ידידותי: רנו קפצ'ור היברידית בישראל

קרסו מוטורס מתחילה בשיווק הקפצ'ור E-TECH, הגרסה החסכונית והידידותית לסביבה של רכב הפנאי הקומפקטי שלה, שמפיקה 143 כ"ס ומציעה צריכת דלק של 21 ק"מ לליטר. המחיר גבוה וינוע בין 160-177 אלף שקל !

ששי כהן 10 בינו, 2023
רנו קפצ'ור 2021 החדש

שנתיים לאחר שהחל שיווק הדור השני של רנו קפצ'ור, רכב הפנאי הקומפקטי של היצרן, מרחיבה קרסו מוטורס היבואנית את משפחת הדגם ומתחילה בשיווק גרסת ה-E-TECH – הגרסה ההיברידית והידידותית לסביבה שבתמורה לחיסכון בדלק תצטרכו להוסיף לפחות 25,000 שקל מול גרסת הבנזין הבסיסית שלה. הרכב יתחרה בארץ בסגמנט ה- B-SUV כמתחרה לדגמים כמו יונדאי קונה, טויוטה יאריס קרוס וניסאן ג'וק בגרסאותיהם ההיברידיות.


בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, לקפצ'ור ההיברידית אותו עיצוב מוכר של גרסת הבנזין בתוספת שינויים קוסמטיים קלים. הדגם פותח בטכנולוגיה שתוכננה בשיתוף צוות Alpine F1, המשלבת מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר עם סוללת ליתיום-יון בהספק של 1.2 קוט"ש ושני מנועים חשמליים יחד עם תיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים שמופיעה ביתר דגמי ה-E-Tech. כשהמערכת פועלת היא מניעה את הרכב במצב חשמלי מלא, ומצמצמת משמעותית את פער התאוצה במהלך החלפת הילוכים,  משמעות שלטענת היצרן תורמת לנסיעה חלקה ומעודנת יותר, אך הביצועים נפגעים מול גרסת הבנזין הרגילה. 

רנו קפצ'ור החדש

עם יחידת הכח הנ"ל המפיקה 143 כ"ס ומומנט מרבי של 20.9 קג"מ, מאיצה המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש ב-10.6 שניות (לעומת 9.2 שניות בדגם הבנזין הרגיל) ומגיעה למהירות מרבית של 170 קמ"ש (במקום 196 קמ"ש), אך מפצה על כך עם צריכת דלק משולבת של 21.2 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן, לעומת 16.3 ק"מ לליטר בממוצע בדגם הבנזין. דרגת הזיהום של הרכב נקבעה על 3 לעומת 11 ומדובר ברכב בהחלט ידידותי לסביבה.

רנו קפצ'ור 2021 החדש

הדגם ישווק ב-3 רמות גימור לבחירה, כאשר גרסת הבסיס "INTENSE" כוללת בין השאר: לוח מחוונים משולב צג דיגיטלי "7, מולטימדיה מקורית עם מסך "7 וקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, בקרת אקלים אלקטרונית, חיישני חניה קדמיים ואחוריים + מצלמת אחורית, כניסה והנעה ללא מפתח, חיישני אורות וגשם, חימום לגלגל ההגה, בלם יד חשמלי, חישוקי גלגלים קלים "17, תאורה ראשית מסוג LED, שמשות אחוריות מושחרות ועוד. רמת הגימור האמצעית "EXECUTIVE" כוללת בנוסף: קונסולה מרכזית צפה עם בורר הילוכים אלקטרוני, מערכת Multisense לבחירת מצבי נהיגה שונים, ריפוד בד שחור משולב עור סינטטי, תאורת אווירה, חישוקי "18 ועוד, כאשר רמת הגימור הגבוהה "Edition One" כוללת גם גג פנורמי נפתח.

אבזור הבטיחות כולל כסטנדרט: בלימה אוטונומית הכוללת זיהוי הולכי רגל ורכב דו גלגלי, בקרת שיוט אדפטיבית עם מגביל מהירות, בקרת סטיה מנתיב אקטיבית, זיהוי שטח מת במראות ועוד, והחל מרמת הגימור השניה תקבלו גם זיהוי תמרורי תנועה ותאורה אדפטיבית. מעבר לכך, למכונית ציון מלא של 5 כוכבים בריסוק.

מחיר רנו קפצ'ור E-TECH גבוה מהצפוי ויחל מ- 159,990 שקל לגרסת הכניסה, כ-169,990 שקל לגרסה האמצעית ועד 176,990 שקל לרמת הגימור הגבוהה ביותר, וכאן מדובר לצערנו כבר במחירים שאפיינו עד לפני קצת יותר משנה רכבי פנאי מקטגוריית ה-C-SUV הגדולה יותר. מעבר לכך, באופן מעט תמוה, מדובר במחיר זהה לגרסאות רנו ארקנה ההיברידית שמציעה ממדים גדולים יותר, מה שמעיד על תמורה בעייתית למחיר. 

 

עוד מחדשות רכב