ב.מ.וו חושפת את חווית הנהיגה הדיגיטלית המושלמת

ב.מ.וו חושפת זכוכית חכמה לרכב מפיתוח ישראלי המאפשרת הכהיית שמשות הרכב בלחיצת כפתור, הצגת פרסומות דיגיטליות עליהן או הצגת אווטאר שיתאר אתכם. גם הזכוכית הקדמית תהפוך ללוח שעונים מתקדם ואת הנוף העירוני תוכלו להחליף בנוף וירטואלי. חווית הנהיגה המושלמת?

ששי כהן 09 בינו, 2023
ב.מ.וו -i-vision

תערוכת הטכנולוגיה CES בלאס וגאס הפכה כבר מזמן למקום חשיפה מרכזי גם של יצרני הרכב, שבעידן החשמלי והרווי טכנולוגיה, הפכו לחלק בלתי נפרד מתערוכות הטכנולוגיה העולמיות. בשנה הנוכחית, לא תמצאו אמנם טלפונים חכמים חדשים בתערוכה, אך לצידן של שלל מערכות הבידור המתקדמות שמיועדות לשימוש ביתי, הפגיזו השנה יצרני הרכב עם שלל דגמים חשמליים חדשים, מערכות בידור מתקדמות לרכב ושלל גאדג'טים שמוצעים לנהג ולנוסעים. אם בעבר הנאה מנהיגה היתה היכולת של הנהג לשלוט ברכב ולנצל את הביצועים, בשנים הקרובות, לשמחתנו או לצערנו, ההנאה מנהיגה תהפוך מקסימום לחווית נסיעה. 


את אחד החידושים המעניינים בתערוכה הנוכחית, חשפה יצרנית הרכב BMW עם רכב העתיד שלה i vision המציע שלל טכנולוגיות מתקדמות, אך אותנו עניינה במיוחד הטכנולוגיה הישראלית של חברת גאוזי (Gauzy) שהוטמעה במכונית, ומשדרגת את חלונות הרכב מזכוכית פשוטה לזכוכית חכמה ומאפשר למשל הכהיית השמשות בלחיצת כפתור, אך לא רק. 

הכהיית השמשות בלחיצת כפתור

הרעיון שעומד מאחורי הזכוכית החכמה מוכר מזה כמה שנים וכולל בבסיסו שליטה על כמות האור שעוברת דרך הזכוכית, מה שמאפשר לזכוכית הרכב לשנות את רמת השקיפות מאטום לדרגות משתנות של שקיפות, וזאת באמצעות קולטנים אלקטרוניים המבקרים אור בצורותיו השונות, כולל אולטרה סגול, אינפרה אדום, ואור בטווח הנראה. מדובר גם בטכנולוגיה שמיישמת החברה גם בזכוכיות המיועדות למשרדים או בתים ומאפשרת חסימת אור או החלפת ווילון באמצעים דיגיטליים. 

לדברי החברה, הזכוכית החכמה חוסמת עד כ-99.5% מהאור לשם הצללה, בעוד ששקיפות הזכוכית נשמרת כדי לאפשר את נראות סביבת הרכב. כך ניתן למשל להכהות את שמשות הרכב בלחיצת כפתור לדרגה כמעט אטומה לחלוטין, המונעת את חדירת אור השמש ואף מסייעת לפרטיות ברכב, ובשעות החשיכה ניתן להבהיר את החלונות לשקיפות כמעט מלאה לטובת ראות מוצלחת יותר. מוצר מסוג זה כבר ראינו למשל בב.מ.וו iX החדשה בדמות גג הזכוכית הפנורמי שעושה שימוש בטכנולוגיה זו ומאפשר וויתור על הווילון החשמלי, מה שתורם גם לפגיעה מופחתת במרווח שבין ראשי הנוסעים לתקרת הרכב. לאט לאט תגיע הזכוכית הזו גם לחלונות הצד של הרכבים ותאפשר למשל אטימת חלון אחורי זמנית כאשר ילד נרדם למשל במהלך נסיעה. 

הזכוכית החכמה של ב.מ.וו 

ה- "i vision Dee קונספט" החדשה של ב.מ.וו, הינה המכונית הדיגיטלית ביותר של היצרן, הלוקחת גם את הזכוכית החכמה הזו צעד אחד קדימה ומשדרגת אותה במערכות בטיחות מתקדמות ומערכת בידור חדשנית לנוסעים. כך למשל, כחלק מאופנת העיצוב הנקי (ומיעוט המתגים) המשתלטת על תעשיית הרכב, בשנים הקרובות תוותר החברה על מערכת תצוגת העילית המסורתית המקרינה נתוני דרך על השמשה הקדמית, ותחליף אותה בחלון קדמי חכם המאפשר הקרנה עצמאית של נתוני הדרך באיכות משופרת ועל כל נקודה בשמשה החכמה, בניגוד למצב היום בה היא מוגבלת לאזור מסוים בלבד.

גם חלונות הצד יוכלו להציג פרסומות דיגיטליות לטובת העוברים ושבים, או לזהות את הנוסעים שמתקרבים לרכב ולברך אותם בשמם, ובנוסף תוכלו לנהוג בשעות היום עם חלונות צד במצב אטום אך אווטאר שלכם יוקרן עליהם באופן וירטואלי. השליטה על מגוון הפעולות תתאפשר בעזרת מערכת פקודות קוליות, או דרך ממשקי מגע שיוארו בסביבת הנהג, ובנוסף, תוכלו לקבל הודעות ישירות מהטלפון החכם שלכם שיוקרנו על שמשת הרכב, ואף לענות עליהן באמצעות פקודות קוליות שיומרו להודעות טקסט. את הנוף שיופיע לכם בדרך תוכלו לשדרג בשלל פנטזיות כמו פרפרים צבעוניים שילוו אתכם בצידי הרכב למשל, או להחליף את הנוף העירוני שיוקרן מסביבכם לנוף וירטואלי מעניין יותר… 

בקיצור, חווית הנהיגה המשולמת של ב.מ.וו בדרך להיות חווית הנהיגה הדיגיטלית והווירטואלית המושלמת, אבל האם זה מה שבאמת אנחנו רוצים? תלוי את מי שואלים. 

עוד מחדשות רכב