ב.מ.וו ix3 החשמלי בישראל – החל מ-429,900 שקל

ב.מ.וו ix3 מצטרף לקטגוריית רכבי הפנאי החשמליים, עם מנוע המפיק 286 כ"ס ומציע תאוצה ל-100 קמ"ש ב-6.8 שניות, לצד הבטחה לטווח נסיעה של 454 ק"מ בין טעינות.

ששי כהן 19 באפר, 2021
ב.מ.וו ix3

חברת דלק מוטורס השיקה הבוקר בישראל את ב.מ.וו ix3 בישראל, רכב הפנאי החשמלי שלה שעתיד להתחרות בדגמים כמו אאודי אי-טרון ומרצדס EQC. הדגם ישווק בארץ ברמת גימור אחת ועשירה למדי, במחיר של 429,900 שקל.


בניגוד למתחרים שלו הנהנים מהופעה ייחודית ביחס לדגמי הפנאי הרגילים שלהם, המחדדת את היותם רכבים חשמליים מתקדמים, ה-ix3 מציע עיצוב שגרתי למדי ופחות חדשני מהצפוי, וללא ספק יבלוט פחות על הכביש. יהיו מי שיאהבו את זה ויהיו כאלה שפחות. מבחוץ מדובר בפרשנות מעט שונה ל-X3 המוכר, עם גריל בעיצוב מעט שונה, חישוקי גלגלים "20 בעיצוב אווירודינמי, ועיצוב מחודש לחלקה האחורי של המכונית לטובת שיפור האווירודינמיות של הרכב. בסעיף הנוחות, רושם הדגם גם מתלים אדפטיביים כסטנדרט.

גם בתוך תא הנוסעים מציע הדגם את העיצוב המוכר של ה-X3 בתוספת שינויים קוסמטים קלים. הדגם ישווק ברמת גימור אחת ועשירה, הכוללת מושבי ספורט קדמיים מתכווננים חשמלית עם זיכרונות במושב הנהג, חימום מושבים קדמיים, ריפודי עור, גימור פנים עץ, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת לשלושה אזורים, כניסה והנעה ללא מפתח, פתיחה וסגירה חשמלית של דלת תא המטען ללא מגע יד, שמשות אחוריות כהות, חלון שמש פנורמי חשמלי, לוח שעונים דיגיטלי "12.3, מולטימדיה מרכזית עם מסך "10.25 ומערכת ניווט מקורית, משטח טעינה אלחוטית לנייד, מערכת שמע של Harman Kardon ועוד.

ב.מ.וו ix3

אבזור הבטיחות כולל 7 כריות אויר, מערכת לתיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית עד 210 קמ"ש, התרעה וסיוע בבלימה בפני פגיעה בהולכי רגל במהירויות עירוניות, מע' זיהוי רכב בשטח מת עם תיקון אקטיבי, מצלמת נסיעה לאחור, התרעה בפני תעבורה צולבת בנסיעה לפנים ולאחור, שליטה אוטומטית באור גבוה, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור ומערכת המתריעה על עייפות הנהג.

ב.מ.וו ix3

ה-ix3 מצויד במנוע חשמלי מדור חדש, מנוע סינכרוני המופעל באמצעות זרם חשמלי ללא מגנטים, שמאפשר להימנע משימוש ביסודות נדירים במהלך ייצורו. הספק המנוע מגיע ל-286 כ"ס ומומנט של 40.78 קג"מ, אשר לדברי היצרן בשונה ממנועים חשמליים אחרים, זמין לא רק ממהירות אפס אלא גם במהירויות גבוהות. ה-iX3  מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 6.8 שניות והמהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-180 קמ"ש. ההנעה האחורית ומערכת בקרת האחיזה מהדור החדש (ARB), מבטיח לדברי ב.מ.וו גם שמירה על חווית הנהיגה המסורתית. יחד עם סוללות בהספק של 80 קוט"ש, המבטיחה טווח נסיעה של 454 ק"מ בין טעינות. הסוללה תומכת גם בטעינה מהירה, כאשר טעינת הסוללה בעזרת מטען מהיר הפועל בזרם ישר (DC) מאפשרת טעינה בהספק של עד 150 קו"ט, המתורגם ל-0% ל-80% טעינה בתוך 34 דקות בלבד.

מחיר ב.מ.וו IX3 נקבע כאמור על 429,900 שקל  והאחריות לסוללה הינה ל-8 שנים או ל-160 אלף קילומטר.



עוד מחדשות רכב