ב-12 גרסאות לבחירה: יונדאי קונה החדשה בישראל

יבואנית יונדאי משיקה את הקונה החדשה בישראל, שמבטיחה להיות יפה, מרווחת, טכנולוגית ובטיחותית יותר. הדגם יוצע לראשונה גם בגרסאות כניסה 1.0 ליטר טורבו וגרסת N-Line ספורטיבית, כאשר למרות התייקרות במחיר, היבואן מעריך שזאת תהיה המכונית הנמכרת בישראל ב-2024!

ששי כהן 07 בספט, 2023
יונדאי קונה החדשה 2023

5 וחצי שנים לאחר שנחת כאן לראשונה יונדאי קונה, רכב הפנאי הקומפקטי והסטייליסטי של היצרן, שהוצע כאן לאורך השנים בגרסאות 1.6 ליטר ספורטיבית, היברידית חסכונית וידידותית לסביבה וגרסה 100% חשמלית, משיקה כלמוביל היבואנית את יונדאי קונה החדשה בישראל, שמבטיחה שדרוג משמעותי כמעט בכל היבט מול הדגם היוצא וצפויה להמשיך את הצלחת הדגם ממנו נמכרו בארץ לא פחות מ-18,500 יחידות. בשלב הראשון מגיעים רק דגמי הבנזין וההייבריד לארץ, כאשר ייצור הקונה החשמלית החדשה החל רק בשבוע שעבר בצ'כיה והיא עתידה להגיע לארץ בחודשים הקרובים.


הדור השני של הקונה פותח על שלדת ה-K3 החדשה של היצרן התומכת בהנעות מתקדמות, ולמעשה הוא פותח מהבסיס כרכב עם חשמלי עם תמיכה בהנעות נוספות. הדגם זוכה לעיצוב חדש לחלוטין המיישר קו עם שפת העיצוב החדשה של היצרן ומציע צמיחה משמעותית בממדים עם אורך של 4.35 מטרים (15+ס"מ), רוחב של 1.82 מטר (2+ס"מ), גובה של 1.57 מטר (2+ס״מ) ובסיס גלגלים של 266 ס"מ (6+ס"מ ורק 2 ס״מ פחות מיונדאי טוסון!) האמורים לתרום לתא נוסעים מרווח משמעותית מהדגם היוצא ובמיוחד ליושבים מאחור. לשמחתם של הנוסעים במושב האחורי נוספו גם פתחי מיזוג אחוריים. גם נפח תא המטען צומח משמעותית ועומד מעתה על עד 466 ליטר (במקום 374) הצומח עד 1,300 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים.

לראשונה בארץ: גרסת "N-Line" לאווירה ספורטיבית

לראשונה תוצע גם הקונה בגרסת "N-Line" (בגרסאות ה-1.6 ליטר וההיברידי) הכוללת חבילת עיצוב חיצונית ופנימית באווירה ספורטיבית, הכוללת צביעה דו-גוונית למרכב, גג שמש חשמלי, תאורת Full-Led , ספוילר אחורי מאסיבי, ליפ קדמי, חישוקי "18 קלים בעיצוב מיוחד, פגושים ספורטיביים יותר למראה, יציאת מפלט כפולה, מושבים ספורטיביים ליושבים מלפנים המרופדים בעור משולב אלקנטרה, חימום מושבים קדמיים, הגה ספורטיבי ונגיעות קוסמטיות שונות בתא הנוסעים.

בתוך הרכב מציעה הקונה סביבת נהג ונוסעים חדשה לחלוטין בסגנון המזכיר את האיוניק 5 החשמלית, המהווה שדרוג ענק מול עיצוב תא הנוסעים של הדור היוצא, שהיה לאחד מנקודות התורפה העיקריות של הדגם. לצד שדרוג איכות החומרים וההרכבה, מציעה סביבת הנהג אווירה טכנולוגית יותר עם לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 ומסך מולטימדיה באותו הגודל המתחברים ליחידה אחת. לשמחתנו דאגו ביונדאי לשמור על שלל מתגים פיסיים לשליטה על בקרת האקלים ותפעול המולטימדיה. בנוסף , מדובר גם ברכב הראשון של יונדאי שמגיע עם ממשק תפעול חדש למולטימדיה הכולל תמיכה מלאה גם בעברית.

יונדאי קונה החדשה 2023

כחלק מהשינויים גם ידית ההילוכים המסורתית הפכה לידית אלקטרונית מאחורי ההגה בסגנון דגמים חשמליים, מה שמפנה מקום רב בקונסולה המרכזית שמציעה שלל תאי אחסון שימושיים. הדגם יוצע בלא פחות מ-6 רמות גימור הן לגרסת הבנזין והן לגרסה ההיברידית, כאשר האבזור עשיר כבר מגרסאות הכניסה (Premium) וכולל כניבה והנעה ללא מפתח, לוח מחוונים דיגיטלי, מולטימדיה "12.3 עם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, בלם יש חשמלי, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת עם פתחי מיזוג אחוריים, חיישני חנייה אחוריים מקוריים, מצלמת רוורס, חיישני אורות וגשם, חישוקי "16 קלים ועוד. החל מרמת הגימור השלישית (Prestige) מצטרפים גם משטח טעינה אלחוטי לנייד, תאורת אווירה ב-64 גוונים וחישוקי "18. מעליה תוצע גרסת "Open Sky" הכולל גג פנורמי חשמלי, כאשר גרסת ה-"Supreme" הבכירה כוללת גם תא מטען עם פתיחה חשמלית חכמה וצמד מושבים קדמיים חשמליים.

יונדאי קונה החדשה 2023

לראשונה גם מנוע טורבו 1.0 ליטר

כחלק מהמאמץ להילחם בעליית המחירים המאפיינת את שוק הרכב, לראשונה תוצע הקונה בארץ גם בגרסת כניסה מוזלת לדגם הכוללת מנוע טורבו 1.0 ליטר, 3 צילינדרים, המפיק 120 כ"ס ומומנט מרבי של 20.4 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוט' כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. התאוצה ל-100 קמ"ש כאן עומדת על 11.7 שניות והמהירות המרבית על 180 קמ"ש. צריכת הדלק עומדת על 15.6 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן.

גרסת ה-1.6 ליטר תמשיך להגיע עם אותה יחידת כח חזקה הכוללת מנוע טורבו המפיק 198 כ"ס ו-27 קג"מ, עם אותה תיבת הילוכים אוט' כפולת מצמדים עם 7 הילוכים, המספקת תאוצה ל-100 קמ"ש ב- 7.8 שניות ומהירות מרבית של 210 קמ"ש. גם כאן צריכת הדלק עומדת על 15.6 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן.

גם הגרסה ההיברידית תמשיך להגיע עם אותה יחידת כח מוכרת, הכוללת מנוע בנזין 1.6 ליטר ומנוע חשמלי, המפיקים הספק משולב של 139 כ"ס ו-27 קג"מ, אשר יחד עם תיבת הילוכים כפולת מצמדים עם 6 הילוכים, מציעה תאוצה ל-100 קמ"ש ב- 10.9-11.2 שניות ומהירות מרבית של 165 קמ"ש. צריכת הדלק עומדת על 21.7 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן.

יונדאי קונה החדשה 2023

בטיחות משודרגת

בסעיף הבטיחות מציעה הקונה החדשה אבזור סטנדרטי הכולל: 7 כריות אוויר, מערכת אקטיבית לסיוע בשמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט חכמה הכוללת מנגנון זחילה בפקקים, בלימה אוטונומית הכוללת זיהוי כלי רכב, הולכי רגל, דו-גלגלי ותנועה חוצה בצומת, מערכת למניעת שכחת ילדים במושב האחורי, אור גבוה אוטומטי ועוד. החל מרמת הגימור "Prestige" מצטרפים גם מערכת אקטיבית לזיהוי ומניעת התנגשות בכלי רכב ב"שטח מת", מערכת אקטיבית למניעת פגיעה ברכב חוצה מאחור ומערכת "יציאה בטוחה" מהרכב. יחד עם זאת, הדגם טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי.

התחזית של יונדאי: המכונית הנמכרת ביותר ב-2024 בישראל 

מחיר יונדאי קונה יחל מ- 144,900 שקל לגרסת ה-1.0 ליטר , החל מ-161,900 שקל לגרסת ה-1.6 ליטר והחל מ-161,900 שקל לגרסה ההיברידית. מחיר גרסת ה-N LINE נקבע על 187,900 שקל לגרסת הטורבו ו-189,900 שקל לגרסה ההיברידית. היבואן מעריך שגרסת ההייבריד תוביל את המכירות עם נתח של 80% מהמכירות, ויוצא עם הצהרה בומבסטית שלהערכתו הקונה תהיה המכונית הנמכרת ביותר בישראל ב-2024, מה שמעיד כנראה על סגירה של אלפי מכוניות מראש עבור חברות הליסינג.

עוד מחדשות רכב