גונבת את ההצגה: ג׳נסיס GV60 במבחן דרכים

"הסטנדרט החדש שקוריאה את המתחרים?" ג'נסיס GV60 היא מכונת נהיגה משובחת "שעושה הרבה רעש" בשוק החשמליות היוקרתיות. אז מה הפלא שכל 200 המכוניות שיועדו לישראל עד סוף השנה נמכרו בתוך ארבעה ימים?

ששי כהן 14 באוג, 2022
ג'נסיס GV60

בשנה וחצי שחלפו מאז שהחלה ג׳נסיס לפעול בישראל, רושמת היבואנית ביצועים מרשימים בשוק היוקרה, עם יותר מ-800 מכוניות שעלו עד כה לכבישי ישראל, נתון מרשים מאוד ביחס למותג חדש העושה את צעדיו הראשונים בשוק היוקרה התובעני והתחרותי, ובמיוחד כאשר מסתכלים על מחירי ג'נסיס בארץ, אז לא תמצאו כאן הפתעה בדמות מחירים זולים ביחס למתחרים, אלא עסקה הכוללת מפרט מכובד המגובה במוניטין אמינות מרשים שמגיע מסקרי צרכנות מובילים מעבר לים, המלווה  בשירות פרימיום ללקוחות ברמה גבוהה במיוחד. בחודש החולף, העבירה כלמוביל היבואנית הילוך עם כניסה גם לשוק החשמליות היוקרתיות שזוכה לתאוצה, עם דגם ה-GV60 שככל הנראה יהפוך לדגם המבוקש ביותר של המותג בארץ.

חשמלית ייעודית ראשונה

ה-GV60 הינה החשמלית הראשונה של היצרן שפותחה על פלטפורמת ה-E-GMP הייעודית של היצרן לדגמים חשמליים, המשרתת בקונצרן יונדאי גם את יונדאי איוניק 5 וקיה EV6. לצד מרכב SUV בעיצוב דמוי קופה, מציעה המכונית ממדים משפחתיים עם אורך של 4.51 מטר, רוחב של 1.89 מטר וגובה של 1.58 מטר המבטיחים תא נוסעים מרווח למדי, ואת אלו חותם עיצוב יפהפה ומפתה שגרר אחריו הרבה מבטים על הכביש. בסעיף השימושיות רושמת המכונית תא מטען קומפקטי יחסית בנפח 432 ליטר, ועוד 20 ליטר מתחת למכסה המנוע (50 ליטר בגרסאות ההנעה האחורית), אך בתוך תא הנוסעים תמצאו שלל תאי אחסון שימושיים ומגירת כפפות במקום תא הכפפות המסורתי.


תא נוסעים מרווח ומפנק

כשמתיישבים בתוך הרכב, האווירה היוקרתית ועמוסת הטכנולוגיה עוטפת אתכם ושילוב הצבעים המשובח (לטעמי) של רכב המבחן, עם כל דיפוני הזמש שציפו חלקים נרחבים מתא הנוסעים, סייעו לאווירה מאוד נעימה. את ידית ההילוכים המסורתית מחליף כדור מרהיב מזכוכית קריסטל שמתהפך עם הדלקת הרכב וחושף חוגת הילוכים אלקטרונית. מצלמות הצד המחליפות את מראות הצד המסורתיות (מסופקות החל מרמת הגימור השניה), איכותיות וקל מאוד להתרגל אליהן ואף נחשבות לבטיחותיות יותר ביחס למראת צד רגילה, בשל שילוב של התראות בטיחות. המושבים נוחים הן מלפנים והן מאחור ותנוחת הישיבה מעט יותר גבוהה מרכב משפחתי, ולמרות שהדגם נראה אולי קומקפטי יחסית מבחוץ, אז הודות לבסיס גלגלים של 290 ס״מ, הוא מציע דווקא תא נוסעים מרווח במיוחד לחמישה נוסעים, הנהנים גם מרצפה שטוחה מלפנים ומאחור. איכות החומרים וההרכבה כיאה למצופה מרכב יוקרה ובג׳נסיס מדברים גם על שילוב של חומרים ממוחזרים בתא הנוסעים ושימוש בעור צמחוני (מלאכותי). מפרט מערכות הבטיחות האקטיביות של ה-GV60 כולל כסטנדרט את כל מערכות הבטיחות הפופולריות כיום בשוק היוקרה, ולדגם ציון בטיחות 8 הגבוה ביותר שמעניק משרד התחבורה. יחד עם זאת, הדגם טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי.

ג'נסיס GV60

ידית הילוכים בסגנון כדור בדולח שמתהפך עם התנעת הרכב וחושף חוגת הילוכים אלקטרונית

אבזור עשיר כבר מגרסת הכניסה

כאשר כבר מרמת הגימור הבסיסית (פרימיום) האבזור עשיר במיוחד וכולל: מולטימדיה עם מסך מגע "12.3 וקישוריות Apple CarPlay ו-Android Auto, לוח מחוונים דיגיטלי "12.3, חיישן טביעת אצבע לזיהוי הנהג, מערכת שמע יוקרתית בעלת 17 רמקולים מבית B&O, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים ופתחי מיזוג מאחור, מראות צד עם קיפול חשמלי, חלונות אחוריים כהים, תאורת אווירה עם 64 גוונים לבחירה, הגה מתכוונן חשמלית,  מושבים קדמיים עם כיוונון חשמלי, מחוממים ומאווררים למושבים ועם זיכרונות למושב הנהג, חימום למושבים האחוריים, ריפוד אקולוגי דמוי עור מחומרים ממוחזרים, חיישני חניה היקפיים עם סייען חניה אקטיבי, מערכת להוצאת הרכב מהחניה דרך השלט, דלת תא מטען חשמלית, גג שמש פנורמי עם וילון חשמלי, חישוקי ״19 ועוד. רכב המבחן שהגיע ברמת הגימור הגבוהה ביותר (Ultimate) כלל גם מראות צד דיגיטליות משולבות מצלמות, ריפוד עור NAPPA, ריפוד תקרה מזמש, גימור פנימי משולב אלומיניום, חישוקים בקוטר 21 אינטש ועוד.

ג'נסיס GV60

ביצועים 

הגרסה הנבחנת כאן הינה גרסת העל של ה-GV60 המצוידת בצמד מנועים חשמליים המספקים גם הנעה כפולה, הספק משולב של 429 כ"ס ומומנט מרבי של 71.4 קג"מ, המתורגמים לביצועים ספורטיביים, תאוצות ויכולות עקיפה מרשימות, המלווים בשקט מופתי בתא הנוסעים. גרסה זו מצוידת גם בגימיק חביב, והוא כפתור ה- "Boost" הממוקם במכרז ההגה, המעלה רגעית את ההספק ל-10 שניות ל- 489 כ"ס ומאפשר תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4 שניות, נתונים שעד לא מזמן נחשבו לנתונים של מכוניות על.  מדובר בגימיק חביב שגם בעל היבט בטיחותי המאפשר למשל יציאה לעקיפה אולטרה מהירה בשעת הצורך, המלווה גם בגרפיקה קרבית לרגע של לוח המחוונים ואפילו הידוק של המושב החשמלי על גוף הנהג החוזר למקומו בתום האירוע. מעבר לחווית הנהיגה הספורטיבית והשקט המופתי הממכר, אחיזת הכביש גבוהה במיוחד, ובגרסה הנבחנת יש גם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה מהסוג שתוכלו למצוא רק במכוניות על חשמליות כמו אאודי e-tron GT ופורשה טאייקן, כולל אפשרות של בחירה במצב "דריפט", אך אל תצפו כמובן להתנהגות מושחזת בסגנון של מכונית ספורט קיצונית. בסעיף השלילה, למרות שימוש במתלים אדפטיבים הסורקים את הכביש ואמורים להתאים את קשיחות המתלים לאיכות האספלט, נוחות הנסיעה בתחום העירוני מסתפקת בציון בינוני, אך ייתכן והבעיה טמונה לא מעט בחישוקי ה-״21 הגדולים בעלי הצמיגים בחתך נמוך.

ג'נסיס GV60

טווח נסיעה / טעינה

יחד עם סוללה בקיבולת של 77.4 קוט״ש שמוצעת כסטנדרט בכל רמות הגימור, מספקת המכונית טווח נסיעה לפי נתוני היצרן של 466 ק״מ בגרסת הנבחנת והחזקה בהיצע. כאשר ניסינו לנהוג למשך כמה עשרות ק"מ במצב Eco החסכוני ועם שיקול דעת, הראה מחשב הדרך צריכת חשמל שמתורגמת לטווח שהתקרב ל-430 ק"מ במציאות, נתון שבהחלט מרשים. מכאן צפו בחשבון שטווח הנסיעה יתקצר לפי קצב הלחיצה שלכם על דוושת התאוצה והביצועים הספורטיביים שיפתו אתכם לנצל אותם על חשבון טווח הנסיעה. מי שחשוב לו טווח נסיעה כמה שיותר גדול, כדאי שיבחר בגרסת הכניסה המצוידת בהנעה אחורית, הספק צנוע יותר של 228 כ"ס וטווח נסיעה לפי נתוני יצרן שעומד על 517 ק"מ. ה-GV60 מצוידת גם ביכולת טעינה אולטרה מהירה התומכת במטענים מהירים (DC) עד 350 קוט"ש המבטיחים טעינה מ-10% ל-80% ב-18 דקות בלבד. רק חבל שבארץ אין עדיין עמדות שמסוגלות לתמוך בטעינה כה מהירה. בכל מקרה, היא כבר מוכנה לעתיד, ונכון לעכשיו הצלחנו להטעין אותה 160 ק"מ ב-20 דקות בלבד בעמדת טעינה מהירה שגרתית בארץ.

ג'נסיס GV60

מכונית לאניני טעם

בסיכומו של מבחן, ג'נסיס GV60 הוא רכב פנאי חשמלי משובח, מהטובים ביותר שמוצעים כיום בישראל. לאלו שחושבים שמדובר ביונדאי איוניק 5 שקצת יותר מהודרת ועם תג מחיר מופקע, נסביר שג'נסיס אמנם לקחה את הפלטפורמה של האיוניק 5, אך בנתה עליה רכב יוקרה אמיתי, לא רק בסעיף הנוחות והאבזור, אלא גם במכלולים, בהתנהגות ובתחושה, בדיוק כמו שעושות המתחרות (למשל אאודי עם שלדה של פולקסווגן). התוצאה בהחלט משביעת רצון וכמובן הלוגו היוקרתי בחזית עוזר להצדיק את תוספת המחיר. בסעיף התורפה, נוחות הנסיעה בתוך העיר אינה מצטיינת וגם קצת חבל שהאחריות לרכב עומדת על 3 שנים בלבד. לפחות הלקוחות ייהנו מחבילת טיפולים במתנה ל-3 שנים הראשונות, ושירות כמעט ללא תחרות בשוק היוקרה המקומי. מחיר ג'נסיס GV60 מתחיל ב-295,000 שקלים ומגיע עד 439,000 שקלים לגרסת הבכירה שנבחנת כאן, שהיא זו דווקא הראשונה שהמלאי שלה הסתיים יום לאחר תחילת השיווק. לשאר רמות הגימור, לקח בדיוק עוד 3 ימים לסיים את המלאי הראשוני שהוקצה לישראל לשנת 2022 (סה"כ 200 מכוניות). אם תרצו אחת כזאת, תצטרכו כעת להתאזר קצת בסבלנות, ואם תשאלו אותי, בהחלט כדאי לחכות.

עוד ממבחני דרכים